۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۹
ثبت‌نام ۳۷ هزار کارگر مازندرانی برای بیمه بیکاری/ ۲۰ میلیارد تومان مستری پرداخت شد
در جلسه ای مطرح شد؛

ثبت‌نام ۳۷ هزار کارگر مازندرانی برای بیمه بیکاری/ ۲۰ میلیارد تومان مستری پرداخت شد

ساری- پرداخت ۲۰ میلیارد تومان مستمری به مشمولان بیمه اجتماعی، ثبت نام ۳۷ هزار کارگر بیکار شده و پرداخت تسهیلات خرید اضطراری از جمله مسائل مطرح شده در شورای هماهنگی تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران بوده است.

به گزارش خبرنگار بازار، محمد ابراهیمی مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، عشایر و روستاییان مازندران صبح سه شنبه در جلسه شورای هماهنگی تعاون، کار و رفاه اجتماعی که در سالن اجتماعات صندوق بیمه اجتماعی استان در ساری برگزار شد، با تاکید بر ترویج فرهنگ بیمه ای در استان، شمار خانوارهای تحت پوشش این صندوق را ۱۰۴ هزار نفر اعلام کرد و گفت: پنج هزار نفر نیز از مزایای مستمری بازنشستگی، ازکارافتادگی و غیره بهره مند شدند.

وی با اشاره به اعزام بیمه شدگان و زائر اولی در قالب طرح کرامت رضوی طی سال گذشته در استان، میزان پرداخت مستمری را ۲۰ میلیارد تومان بیان کرد و گفت: امسال نیز ۱۴ هزار نفر تحت پوشش این بیمه قرار خواهند گرفت.

ابراهیمی شمار کارگزاری های بیمه اجتماعی را در استان ۱۰۸ هزار نفر اعلام کرد و گفت: از این تعداد ۱۰۸ کارگزاری دارای قرارداد معتبر هستند.

پرداخت بسته معیشتی به ۳۵ هزار کارگر مازندرانی

مدیرکل تعاون مازندران نیز از پرداخت بسته معیشتی کرونا برای بیش از ۳۵ هزار خانوار استان خبر داد و گفت: این بسته به مبلغ ۲۰۰ تا ۶۰۰ هزار تومان طی چهارماه ارائه شده است.

کامران اصغری شمار افراد متقاضی دریافت بیمه بیکاری را که در سامانه ثبت نام کردند ۳۷ هزار نفر اعلام کرد و گفت: از این تعداد ۳۰ هزار و ۲۵۶ نفر مشمول شناخته شدند که با دریافت اعتبار نسبت به پرداخت مقرری اقدام می شود.

وی همچنین از پرداخت تسهیلات در قالب طرح خرید اعتباری اضطراری به سه گروه کارگران ساختمانی، رانندگان و دستفروشان خبر داد و گفت: تسهیلات یک میلیون تومانی یارانه بگیران نیز پرداخت شد و وام ۱۲ درصدی کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا از ماه بعدی پرداخت می شود.

تولید اقلام بهداشتی توسط ۱۸ شرکت تعاونی

معاون تعاون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران نیز با اشاره به اینکه ۱۱ شرکت تعاونی برای دریافت تسهیلات ارزان قیمت معرفی شدند، افزود: ۱۸ شرکت تعاونی در دوره شیوع کرونا در زمینه تولید گان و اقلام بهداشتی فعالیت کردند.

محمد باقری از برنامه ریزی برای شناسایی تعاونی های دچار آسیب شده براثر شیوع کرونا در استان خبر داد.

حمایت بهزیستی از ۱۶۳ هزار خانوار

فرزاد گوهردهی مدیرکل بهزیستی مازندران نیز در این جلسه شمار مددجویان تحت پوشش بهزیستی را ۱۶۳ هزار نفر اعلام کرد و گفت: سه هزار و ۵۰۸ بسته غذایی در رزمایش کمک مومنانه، ۱۴ هزار سبد حمایتی در بین جامعه هدف توزیع شده است.

وی ارزش بسته های غذایی و حمایتی توزیع شده را بیش از ۳۵ میلیارد ریال اعلام کرد.

سیدحسین درویشی مدیرکل فنی و حرفه ای مازندران نیز با اشاره به تولید بیش از یک میلیون و ۲۷۳ هزار عدد ماسک و اقلام بهداشتی در مراکز فنی و حرفه و آموزشگاه های استان گفت: تولید ۵۲ هزار دستکش، سه هزار و ۲۰۰ عدد لوازم بهداشتی اداری، ۹۰۰۰ تخته ملافه از جمله اقدامات بوده است.

کد خبر: ۲۰٬۱۹۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha