۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۰
آیا عرضه اولیه سکه (کوین) معایبی دارد؟

آیا عرضه اولیه سکه (کوین) معایبی دارد؟

هنگامی که یک پروژه در دنیای ارز دیجیتال می‌خواهد وارد شود، باید به فکر سرمایه و هزینه‌های فراوانی که ممکن است به وجود بیاید باشد.

به گزارش بازار، هنگامی که یک پروژه در دنیای ارز دیجیتال می‌خواهد وارد شود، باید به فکر سرمایه و هزینه‌های فراوانی که ممکن است به وجود بیاید باشد. دنیای ارز دیجیتال بستری را برای بسیاری از شرکت‌ها و استارتاپ‌ها فراهم کرده است تا با استفاده از عرضه اولیه سکه، سرمایه اولیه خودشان برای ایجاد شرکت و پیش بردن آن را به دست بیاورند. هرچند که این موضوع ممکن است برای شرکت‌ها خوشایند باشد، در کنارش معایبی وجود دارد که کمتر به آن پرداخته می‌شود.

عرضه اولیه سکه روشی است که در آن یک استارتاپ در ارز دیجیتال پیش از این‌که توکن خود وارد بازار شود به سرمایه‌گذاران این اجازه را می‌دهد که از طریق ارزهای دیجیتال یا فیات اقدام به خرید آن توکن نمایند. حال باید پرسید که با استفاده از این روش چه معایبی بر سر راه سرمایه‌گذاران قرار می‌گیرد و چطور باید به فکر این معایب باشیم. در ادامه به بررسی این موضوعات خواهیم پرداخت.

چرا باید معایب عرضه اولیه کوین را بدانیم؟

پیش از آنکه تک به تک بررسی کنیم معایب عرضه اولیه سکه چه هستند بهتر است از ضرورت این مسأله قدری صحبت کنیم. درست است که بازار کریپتوکارنسی بستری مناسب برای بسیاری از فناوران حوزه تکنولوژی شده است تا ایده‌های خود را پیاده کنند و همچنین فضایی مناسب برای سرمایه‌گذاری است اما هر دوی این‌ها برای موفقیت نیازمند دانش، اطلاعات و آگاهی هستند.

همین‌طور بی‌جهت نمی‌توانیم در یک بازار مالی آن هم به پیچیدگی کریپتوکارنسی موفق باشیم. همین حالا بیش از چند هزار ارز دیجیتال و توکن مختلف در دنیای کریپتوکارنسی وجود دارند. این یعنی چند هزار پروژه در این دنیا هستند. حال اگر ما بدون دانش و آگاهی نسبت به مسئله‌ای در این بازار اقدام کنیم ممکن است خیلی راحت شکست بخوریم بنابراین دانستن معایب عرضه اولیه سکه بسیار اهمیت دارد.

از بین رفتن سرمایه از معایب عرضه اولیه کوین

یکی از مهم‌ترین معایب و آسیب‌هایی که ممکن است از جانب عرضه اولیه سکه بر سرمایه‌گذار وارد شود این است که در مدت زمانی کوتاه تمام یا بیشتر سرمایه خود را از دست بدهد که بی‌تردید این تهدیدی بزرگ و سخت است. دنیای کریپتوکارنسی دنیای پر نوسانی است و اگر قصد موفقیت در آن را داریم باید همیشه به روز و آماده باشیم.

به دلیل همین نوسانات است که ممکن است سرمایه‌گذار در مدت زمان کوتاهی پس از عرضه اولیه سکه سرمایه خود را روی پروژه‌ای هدر دهد که قرار بوده موفق شود ولی به دلیل نوسانات بازار شکست خورده است. بنابراین پیش از این‌که به رویدادهای عرضه اولیه سکه بروید حتماً این ریسک را در نظر خود بیاورید.

آیا عرضه اولیه سکه (کوین) معایبی دارد؟

کلاهبرداری از طریق عرضه اولیه سکه

یکی دیگر از معایب عرضه اولیه سکه این است که فضا را برای کلاهبرداران و سودجویان فراهم می‌کند تا در این شرایط از افراد سوء استفاده نمایند. کلاهبرداری‌های زیادی با درپوش عرضه اولیه کوین و سکه در دنیای ارز دیجیتال انجام شده است که این را تبدیل به یکی از معایب اصلی عرضه اولیه سکه می‌کند.

تا کنون چندین کلاهبرداری از طریق این رویدادها انجام شده است ولی سؤالی که پیش می‌آید این است که آیا تمام این رویدادها نامعتبر هستند و ارزشی ندارند؟ بهتر است که اگر نگران کلاهبرداری هستیم برای اینکه از شر آن خلاص شویم نکات مهمی را توجه کنیم که جلوی سوء استفاده دیگران از ناآگاهی ما را می‌گیرند.

  • باید بدانیم که رویداد عرضه اولیه سکه به صورت آنلاین برگزار می‌شود و به همین دلیل کلاهبرداری از آن زیاد است چون در فضایی مجازی است.

  • کلاهبرداران برای این‌که شما را ترغیب کنند یک وایت پیپر جذاب فریبنده می‌نویسند. نوشتن یک White Paper جذاب و فریبنده کار سختی برای کلاهبرداران نیست. این یادداشت‌ها اولین انگیزه برای سرمایه‌گذاری در این رویدادها هستند و با تهیه‌ی یک وایت پیپر حرفه‌ای به‌راحتی می‌توان افراد را فریب داد.

  • سودهای کلان همیشه افراد را طعمه کلاهبرداران می‌کند. به دلیل رشد جایگاه ارزهای دیجیتال، این‌گونه تصور می‌شود که هر پروژه‌ای حتی گمنام می‌تواند در آینده‌ای نه‌چندان دور سود فراوانی برای سرمایه‌گذاران داشته باشد. این تصور دلیل دیگر موفقیت کلاهبرداران در این حوزه است. بنابراین هنگامی که در دنیای کریپتوکارنسی فعالیت می‌کنید همیشه مراقب این سودهای نجومی و عجیب و غریب باشید که جایگاه خطر هستند.

پروژه‌های شکست خورده!

از دیگر معایب مهمی که در زمینه عرضه اولیه سکه باید به آن حتماً توجه کنیم این است که ما داریم روی کریپتوکارنسی و پروژه‌ای سرمایه‌گذاری می‌کنیم که هنوز امتحان خود را پس نداده است بنابراین ممکن است با شکست مواجه شود.

عرضه اولیه سکه برای استارتاپ‌ها مفید و کاربردی است زیرا می‌توانند سرمایه اولیه و لازم برای به کارگیری ایده خودشان را به دست بیاورند ولی در عین حال برای سرمایه‌گذاران و افرادی که علاقه به شرکت در آن پروژه را دارند خطرناک است زیرا ممکن است در مدت زمانی کوتاه آن پروژه با شکست مواجه شود و هر آنچه افراد می‌کارند پنبه شود!

بنابراین پیش از این‌که در رویداد عرضه اولیه سکه هر پروژه‌ای شرکت کنید حتماً به این موضوع توجه داشته باشید که ممکن است پروژه نتواند انتظارات شما را برآورده کند و سودی که فکرش را می‌کنید را به شما بدهد.

جمع‌بندی

در این مقاله تلاش کردیم تا سه مورد از معایب اصلی عرضه اولیه سکه را بیان کنیم. هیچ راه و پروتکلی برای فهمیدن رویدادهای مختلف عرضه اولیه سکه وجود ندارد جز این که اخبار را از طریق شبکه‌های معروف و بلاگ‌های معتبر مثل صرافی آنلاین والکس دنبال کنید. عرضه اولیه دارای مزایایی نیز هست و نباید همه چیز را تیره و تار دید. با استفاده از آن سرمایه‌گذاری در پروژه‌ها بسیار آسان است. نقدینگی در آن‌ها بسیار راحت است و با وجود عرضه اولیه جایگاه ارز دیجیتال در بازار جهانی بالا می‌رود. همه این مزایا را باید کنار معایب بسنجیم و تصمیمی عاقلانه در زمینه سرمایه‌گذاری بگیریم.


 

منبع: https://wallex.ir/blog/?p=۵۷۳۱

کد خبر: ۲۰۱٬۸۴۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha