۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۰
گازرسانی به ۱۵۰۰ رستای کردستان/۱۳۷ روستای دیگر تا سال آینده گازدار می شوند
مدیرعامل شرکت گاز کردستان:

گازرسانی به ۱۵۰۰ رستای کردستان/۱۳۷ روستای دیگر تا سال آینده گازدار می شوند

سنندج – فعله گری، مدیرعامل شرکت گاز کردستان گفت: در حال حاضر هزار و ۵۰۷ روستای استان با شرایط خاص جغرافیایی گازدار شده و روند گازرسانی به دیگر روستاهای استان ادامه دارد.

احمد فعله گری در گفتگو با خبرنگار بازار، گازرسانی به روستاها را دارای اهمیت ویژه ای دانست و گفت: تأمین زیرساخت‌ها به ویژه در مناطق روستایی و کمتر توسعه یافته، مصداق بارز برقراری عدالت اجتماعی است و عملکرد شرکت گاز استان کردستان در گسترش زیرساخت‌های تامین انرژی برای ساکنان روستا قابل توجه است.

وی بیان کرد: خدمت به محرومان به ویژه روستائیان از اهداف اصلی و استراتژیک شرکت گاز استان کردستان بوده و گازرسانی به نقاط صفر مرزی در شهرستان های بانه و مریوان نشانشگر این تلاش و همت است .

فعله گری گفت: افزایش رضایت مردم از عملکرد مطلوب شرکت گاز در تامین مستمر گاز طبیعی و توسعه آن بیانگر موضوع فوق است و با عزم راسخ و توانی که در این شرکت قابل مشاهده است، امیدواریم با استفاده حداکثری از ظرفیت های قانونی و همدلی مسئولین شاهد بهره مندی تمامی روستاهای باقی مانده و واجد الشرایط از این نعمت خدادادی باشیم.

مدیر عامل شرکت گاز استان کردستان تاکید کرد: اهمیت گاز طبیعی به عنوان محور توسعه پایدار، به عنوان یک زیرساخت مهم در راستای توانمندسازی روستاها با تکیه بر پتاسیل محلی به خصوص در بخش کشاورزی و معدنی و ایجاد صنایع تبدیلی می تواند در رشد و توسعه روستاها مثمر ثمر باشد.

وی در ادامه تعداد روستاهای استان کردستان را که از قابلیت گازرسانی برخوردارست ۱۶۴۴ مورد عنوان کرد و گفت: تا پایان آذرماه سال جاری تعداد ۱۵۰۷ روستا به شبکه سراسری گاز طبیعی متصل شده است.

وی با اشاره به وضعیت گازرسانی به دیگر روستاهای کردستان، عنوان کرد: عملیات گازرسانی در ۱۳۷ روستا استان فعال است که تمامی روستاهای در دست اجراء تا دهه مبارک فجر سال جاری و هفته دولت سال آینده از نعمت گاز طبیعی بهره مند خواهد شد.

فعله گری اشاره ای به وضعیت کوخ های شهرستان بانه داشت وگفت: در شهرستان بانه چند مجموعه مسکونی ۵ الی ۱۵ خانوار بنام کوخ وجود دارد که در تقسیمات کشوری جزء روستا محسوب نمی شود ولی شرکت گاز استان کردستان در راستای مسئولیت های اجتماعی و عدالت اجتماعی نسبت به گازرسانی به این مناطق مسکونی اقدام و تاکنون ۴۵ مورد را گازدار و برای ۶۰ مورد دیگر هم برنامه ریزی کرده که به زودی به شبکه سراسری گاز طبیعی خواهند پیوست.

کد خبر: ۲۰۱٬۸۲۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha