۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۷
بررسی آینده بازار ارز دیجیتال + نظر تحلیلگران میهن بلاکچین

بررسی آینده بازار ارز دیجیتال + نظر تحلیلگران میهن بلاکچین

بازار ارز دیجیتال، سال ۲۰۲۳ را با روند نزولی آغاز کرد تا پس از بازار ترسناک ۲۰۲۲، نوید اتفاقات پر امیدی را به فعالان این حوزه بدهد.

به گزارش بازار، بازار ارز دیجیتال، سال ۲۰۲۳ را با روند نزولی آغاز کرد تا پس از بازار ترسناک ۲۰۲۲، نوید اتفاقات پر امیدی را به فعالان این حوزه بدهد. سال ۲۰۲۲ پر از اتفاقات عجیب و غریب از جمله نابود شدن چندین پروژه، ورشکستگی شرکت‌های بزرگ کریپتویی و هک‌های سنگینی بود که چشم‌انداز سال ۲۰۲۳ را بیش از پیش تاریک می‌کرد.

با شروع روند صعودی فعلی که اکنون در بازار ارز دیجیتال جهان در حال اتفاق افتادن است، بسیاری بار دیگر به این حوزه و سرمایه‌گذاری در آن امیدوار شده‌اند اما نمی‌دانند که آیا این روند ادامه خواهد داشت یا باز هم شاهد نزولی شدن این حوزه خواهیم بود.

در این مطلب آینده بازار ارزهای دیجیتال (رمزارزها) را در سال ۲۰۲۳ بررسی کردیم تا کاربران این حوزه بتوانند تصمیم‌های بهتری برای آینده خود بگیرند. با ما همراه باشید.

این مطلب نظر تحلیلگران مطرح بازار ارز دیجیتال و سایت میهن بلاکچین است. موارد بیان شده در این مطلب به هیچ عنوان نباید به عنوان توصیه‌ای جهت سرمایه‌گذاری در نظر گرفته شود.

نظر تحلیلگران میهن بلاکچین درباره روند قیمت بیت کوین

قیمت بیت کوین در ادامه حرکت صعودی خود تا مرز ۲۳۰۰۰ دلار پیش‌رفته و مقاومت‌های مهمی را شکسته که این موضوع باعث تردید معامله‌گران درباره خروج یا ماندن در بازار فعلی شده است. (جهت مشاهده قیمت بیت کوین اینجا را کلیک کنید) در ادامه چند شاخص مهم که تحلیلگران در سایت میهن‌بلاکچین بررسی کرده‌اند آورده شده است:

واگرایی شاخص RSI:

در نمودار ۴ ساعته قیمت بیت کوین، قیمت پس از ۷ ماه از الگوی کنج نزولی به سمت بالا خارج شد. در اصول تحلیل تکنیکال، معمولا زمانی که این اتفاق می‌افتد، بالاترین قیمت (یعنی ۲۵۰۰۰ دلار) در الگو به عنوان هدف قیمتی در نظر گرفته می‌شود. علاوه بر این موضوع، اندیکاتور RSI به وضوح، واگرایی را نشان می‌دهد که همین موضوع احتمال اصلاح قیمتی را قوت می‌بخشد. به همین دلیل می‌توان انتظار داشت که قیمت، اصلاح شده و در نزدیکی ۲۰۹۰۰ متوقف شود.

مطالب مرتبط : جهش قیمت بیت کوین به بالای ۲۱ هزار دلار| آیا روند صعودی جدید آغاز شده است؟

بررسی آینده بازار ارز دیجیتال + نظر تحلیلگران میهن بلاکچین

کاهش حجم معاملات:

بر اساس داده‌های روز بازار، حجم معاملات بیت کوین کاهش یافته است که در برهه کنونی منظقی نیست. از کاهش معاملات می‌توان دو برداشت کرد:

  1. اول اینکه بازار توسط نهنگ‌ها یا افراد دیگر دستکاری شده
  2. دوم اینکه روند صعودی اخیر ضعیف شده است.

بررسی آینده بازار ارز دیجیتال + نظر تحلیلگران میهن بلاکچین

افزایش دامیننس بیت کوین:

بر اساس داده‌ها، دامیننس بیت کوین در حال حاضر در شرایط صعودی قرار دارد که به معنای انتقال پول از آلتکوین‌ها و استیبل کوین‌ها به سمت بیت کوین است. اما احتمال اینکه در آینده دور این قضیه برعکس شود بالا است.

کاهش ارزش بازار استیبل کوین‌ها و افزایش مارکت کپ بازار:

بالا رفتن مارکت کپ و پایین آمدن ارزش بازار استیبل کوین‌ها به معنای تمایل معامله‌گران به فروش استیبل کوین‌ها برای خرید است. بالا رفتن میزان دامیننس بیت کوین هم بدین معنا است که سهم زیادی از این نقدینگی به سمت BTC جاری شده است.

پیش بینی ساناز وفی از آینده بازار رمزارزها (Cryptocurrencies)

به گزارش تحلیل بازار و به نقل از ساناز وفی، از آخرین هاوینگ بیت کوین چیزی در حدود ۲ سال و ۸ ماه می‌گذرد و خوشبختانه بیت کوین رفتار مشابهی نسبت به ۳ سیکل قبلی خود نشان داده است. این موضوع تا حدودی پیش بینی رفتار بیت کوین را برای ما آسان‌تر می‌کند. طبق فرمول سیکل‌های قبلی، می‌توانیم نگاه دقیق‌تری به کانال‌های قیمتی داشته باشیم:

بالاترین قیمتی که BTC در این سیکل به ثبت رسانده ۶۸۰۰۰ دلار است. بنابراین تا قبل از اسفند ۱۴۰۲، این قیمت شکسته نخواهد شد. ضمنا بر اساس برخی تحلیل‌های موفق، کانال ۱۸۰۰۰ تا ۲۰۰۰۰ دلار می‌تواند پایین‌ترین کانال قیمتی منطقی برای  این سیکل باشد. با توجه به برهه کنونی، بهترین و منطقی‌ترین بازه برای ورود سرمایه، ۱۵۰۰۰ تا ۲۰۰۰۰ دلار است.

بنا به نظر ساناز وفی تحلیلگر و محقق بازار ارزهای دیجیتال، یکی از موضوعاتی که همیشه باید برای بررسی فاندامنتال بازار به آن بپردازیم، اتریوم و رقبای آن هستند. اتریوم یکی از مهم‌ترین شبکه‌های موجود در دنیای بلاکچین و کریپتوکارنسی است که به‌روزرسانی‌ها و تغییرات آن بر روی کل مارکت تاثیر به‌سزایی دارد. جدیدترین آپدیت‌ این شبکه، مرج (Merge) نام داشت که شهریورماه امسال با موفقیت انجام شد و به دنبال آن زنجیره بیکن چین با اتریوم ۱ ادغام شد.

پس از گذشت چند ماه از این به‌روزرسانی، قیمت اتریوم تغییر چندانی نداشته که می‌توان دلایل زیر را برای ان عنوان کرد:

  • این آپدیت در یکی از نزولی‌ترین سیکل‌ها تاریخ بازار کریپتو اتفاق افتاد
  • در این مدت تب بازارهای NFT و دیفای هم به شدت کاهش پیدا کرد.
  • به روزرسانی مرج یکی از پیچیده‌ترین و سنگین‌ترین آپدیت‌ها بود که در آینده اثرات خود را بیشتر نشان خواهد داد.

نکته مهمی که نباید فراموش کنیم، تاثیرگزاری اتریوم به عنوان دومین کوین بازار است که دامیننسی در حدود ۲۰ درصد دارد. به همین دلیل کوچکترین تغییر قیمتی این کوین، در آینده می‌تواند قیمت آلتکوین‌ها را تحت تاثیر قرار دهد. بنابراین اتریوم می‌تواند یکی از گزینه‌های مهم برای سرمایه‌گذاری بلندمدت باشد.

این تحلیلگر در مورد تتر هم معتقد است، در عین حال که استفاده از تتر در بازار ایران بسیار پر طرفدار است اما نباید قرار داشتن ایران در لیست تحریم‌های این کمپانی را فراموش کرد. پیشنهاد ایشان برای جایگزینی تتر، استیبل کوین‌های دیگر مانند DAI و BUSD است.

بررسی آینده بازار ارز دیجیتال + نظر تحلیلگران میهن بلاکچین

فرصت‌های خوب سرمایه گذاری به عقیده ساناز وفی

بر اساس گفته ایشان، طبق سیکل ۴ ساله بازار، ما اکنون در یکسال آخر روند نزولی هستیم و این مدت می‌تواند زمان خوبی برای ورود سرمایه به بازار باشد. پروژه‌های زیر فرصت‌های خوبی برای سرمایه گذاری هستند:

  • پروژه اتریوم
  • پروژه‌های حوزه هوش مصنوعی مانند Fetch.ai، Ocean Protocol، Singularity DAO و Singularity NET
  • پروژه کازمس
  • پروژه الگوراند
  • پروژه آوه
  • پروژه کاردانو

نکات مهمی که باید در این بازار باید زیر نظر داشته باشیم:

  • باید در استفاده از تتر دقت بالایی داشته باشیم و اخبار مربوط به آن را به دقت دنبال کنیم.
  • احتمالا تا پایان سال پاکسازی‌های قانونی زیادی داشته باشیم و کمتر خبر از هک و کلاهبرداری بشنویم.
  • فشار کمیسیون SEC افزایش خواهد یافت.
  • سال ۲۰۲۳ سال شکوفایی پروژه‌های دیفای خواهد بود.
  • احتمال می‌رود به خاطر ورشکستگی‌ها، کلاهبرداری‌ها و هک‌های بزرگ، ارزش سهامی کمپانی‌هایی مانند Coinbase و FTX کاهش پیدا کند. به همین دلیل انتظار می‌رود کمپانی‌های بزرگ وال استریتی و بانک‌های بزرگ برای خرید کمپانی‌های شاخص کریپتویی دست به کار شوند که این موضوع می‌تواند معادلات زیادی را در سال ۲۰۲۴ دستخوش تغییر کند.

منبع : میهن بلاکچین (mihanblockchain.com)

کد خبر: ۲۰۱٬۷۴۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • بهروز NL ۲۱:۵۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۱
      0 0
      خانم وفی تو چند سال گذشته ثابت کردند تحلیلگر واقعی یعنی چی اگر میشه از ایشون بیشتر مطلب بزارید