۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۶
طرح «مالیات بر سوداگری و سفته‌بازی» در دستورکار مجلس است
رئیس کمیته دیوان محاسبات و امور مالی مجلس:

طرح «مالیات بر سوداگری و سفته‌بازی» در دستورکار مجلس است

رئیس کمیته دیوان محاسبات و امور مالی مجلس گفت: طرح مالیات بر سوداگری و سفته‌بازی که در مجلس در حال بررسی است به کاهش تورم و جلوگیری از دلالی و افزایش وصولی مالیات کمک بسزایی خواهد کرد.

به گزارش بازار، علیرضا شهبازی، رئیس کمیته دیوان محاسبات و امور مالی و عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در برنامه «گفت‌وگوی اقتصادی» رادیو گفت‌وگو درمورد چالش‌های شکاف نظام مالیاتی گفت: با توجه به اشکالاتی در راستای قوانین مالیاتی وجود داشت مجلس یازدهم از ابتدا اقداماتی را انجام داد؛ به خصوص در حال حاضر که برای جلوگیری از سوداگری و سفته بازی، طرحی را در دستور کار دارد.

وی با بیان اینکه اصلاح ساختار مالیاتی کشور می‌تواند موانع و اشکالات را برطرف کند افزود: سازمان امور مالیاتی در سال‌های جاری بهتر از گذشته عمل کرده است.

رئیس کمیته دیوان محاسبات و امور مالی مجلس تصریح کرد: دولت و سازمان امور مالیاتی به این سمت حرکت کردند که نواقص مالیاتی را برطرف کنند و از طرف دیگر طرح مالیات بر سوداگری و سفته بازی نیز که در مجلس در حال بررسی است به کاهش تورم و جلوگیری از دلالی و افزایش وصولی مالیات کمک بسزایی خواهد کرد.

شهبازی گفت: یکی از وظایف قوه مقننه بحث قانون گذاری و نظارت است تا ارزیابی را در حوزه‌های مختلف از جمله حوزه مالیاتی داشته باشند و طرح سوال و تذکر از وزرا و سازمان امور مالیاتی نیز در همین راستاست.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس خاطرنشان کرد: متأسفانه عدم هماهنگی بین وزارت مسکن و شهرسازی و سازمان امور مالیاتی موجب شده که قانون «مالیات بر خانه‌های خالی» به درستی اجرا نشود؛ درصورتی که اجرای این قانون می‌توانست به کاهش قیمت مسکن منجر شود.

کد خبر: ۲۰۱٬۶۱۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha