۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۸
۱۱ هزار و ۴۲۵ نفر در استان زنجان موفق به اخذ تسهیلات ودیعه مسکن شدند
رئیس اداره برنامه ریزی مسکن راه و شهرسازی استان زنجان:

۱۱ هزار و ۴۲۵ نفر در استان زنجان موفق به اخذ تسهیلات ودیعه مسکن شدند

زنجان- رئیس اداره برنامه ریزی مسکن راه و شهرسازی استان زنجان، گفت: برای ۱۱هزار و ۴۲۵ نفر در استان زنجان که موفق به اخذ تسهیلات ودیعه مسکن شدند بیش از ۳۱۶ میلیارد تومان وام پرداخت شده است.

به گزارش بازار و به نقل از راه و شهرسازی زنجان،بهزاد کردلو، به روند ثبت نام در «سامانه طرح‌های جامع حمایتی مسکن وزارت راه و شهرسازی» برای دریافت تسهیلات ودیعه مسکن در استان زنجان اشاره کرد و گفت: از خردادماه امسال تا ۳۰ دی ماه حدود ۵۰ هزار و ۸۴۵ نفر برای دریافت تسهیلات ودیعه مسکن در سامانه http://saman.mrud.ir ثبت نام کردند.

وی جمعیت خانوار ثبت نام شده را بیش از ۱۴۸ هزار نفر اعلام کرد و بیان داشت: در این راستا ۱۵هزار و ۷۸۹ نفر واجد شرایط برای اخذ تسهیلات شدند و تا ۳۰ دی ماه هم برای ۱۱ هزار و ۴۲۵ نفر بیش از ۳۱۶ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده که نسبت به سال گذشته ۳.۵ برابر افزایش دارد.

رئیس اداره برنامه ریزی مسکن و بازآفرینی راه و شهرسازی استان زنجان، با اشاره به اینکه ۲۵۶ متقاضی در انتظار دریافت استعلام بوده و سه هزار و ۹۲۰ نفر هم در مرحله درخواست وام و تعیین شعبه و تشکیل پرونده هستند، گفت: ۳۰ هزار و ۸۴۰ نفر هم توسط سامانه ثبت نامی و یا بانک‌ها رد درخواست شده‌اند.

کردلو تاکید کرد: میزان تسهیلات ودیعه مسکن در سال ۱۴۰۱ برای متقاضیان واجد شرایط در استان زنجان حداکثر ۴۰ میلیون تومان است و نرخ سود تسهیلات ودیعه مسکن ۱۸ درصد و طول دوره بازپرداخت ۵ ساله است.

وی متذکر شد: سقف تسهیلات کمک ودیعه مسکن در تهران، مراکز استان‌ها و سایر نقاط شهری به ترتیب ۱۰۰، ۷۰ و ۴۰ میلیون تومان مصوب و به شبکه بانکی کشور ابلاغ شده و نرخ سود تسهیلات ودیعه مسکن ۱۸ درصد و طول دوره بازپرداخت ۵ ساله است و ثبت نام برای دریافت تسهیلات ودیعه مسکن همچنان تداوم دارد.

رئیس اداره برنامه ریزی مسکن و بازآفرینی راه و شهرسازی استان زنجان، گفت: پرداخت وام ودیعه مسکن منوط به دارا بودن سه شرط است و متقاضیان دریافت این تسهیلات باید متأهل یا سرپرست خانوار و دارای فرم «ج» سبز بوده و همچنین دارای اجاره‌نامه رسمی و ثبت شده در سامانه ثبت معاملات املاک و مستغلات و دارای کد رهگیری بوده و تاریخ انعقاد اجاره‌نامه واحد مسکونی بعد از مورخ ۱۴۰۱.۱.۱ بوده و مالکیت روز هم نداشته باشند.‌

گفتنی است طی سال گذشته ۲۲ هزار و ۶۶۲ نفر در این استان برای دریافت وام ودیعه مسکن ثبت نام کردند که از این تعداد ثبت نامی، تا پایان سال گذشته سه‌ هزار و ۳۷۶ نفر حائز شرایط در استان زنجان موفق به دریافت تسهیلات ودیعه مسکن شدند و مبلغ پرداختی به این تعداد حدود ۸۴۳ میلیارد و ۵۵۰میلیون ریال بوده است.

کد خبر: ۲۰۱٬۵۶۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha