۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۹:۴۳
پایه تعرفه گمرکی در بودجه ۱۴۰۲ تعیین تکلیف می شود
نماینده مردم تبریز در مجلس در گفتگو با بازار:

پایه تعرفه گمرکی در بودجه ۱۴۰۲ تعیین تکلیف می شود

تبریز- میر تاج الدینی، نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس بر لزوم ارائه پیشنهاد مشخص از سوی بخش خصوصی برای لایحه بودجه ۱۴۰۲ تاکید کرد و گفت: پایه تعرفه گمرکی در بودجه ۱۴۰۲ تعیین تکلیف می شود.

سید محمدرضا میرتاج‌الدینی در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به گزارش مرکز پژوهش های مجلس در خصوص لایحه بودجه ۱۴۰۲ گفت: پیش بینی بانک جهانی در خصوص نرخ تورم سال ۱۴۰۱، ۵۱.۲ درصد و برای سال ۱۴۰۲ حدود ۴۲.۶ درصد است که این میزان در خصوص صندوق بین المللی پول، ۴۰ درصد است.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس در خصوص رشد ارزش افزوده فعالیت های اقتصادی نیز گفت: رشد اقتصادی سال ۱۴۰۰، ۴.۴ درصد بود که این میزان در سال ۱۴۰۱ طبق پیش بینی ۳.۱ خواهد بود. همچنین رشد اقتصادی بدون نفت، ۲.۸ درصد، رشد بخش کشاورزی، نیم درصد، رشد بخش صنعت ۶ درصد و رشد بخش خدمات تا پایان سال ۲.۶ درصد خواهد بود.

عضو کمیسیون تلفیق بودجه افزود: بودجه کل کشور، پنج هزار و ۱۰۹ همت خواهد بود که دو هزار و ۱۶۴ همت بودجه عمومی دولت و سه هزار و ۹۷ همت نیز مربوط به بودجه شرکت های دولتی و هدفمندی است.

وی بر لزوم ارائه پیشنهادی مشخص از سوی بخش خصوصی برای درنظر گرفته در لایحه بودجه ۱۴۰۲ تاکید کرده و گفت: توسعه ناوگان حمل و نقل یکی از خواسته های بجا و منطقی است که قطعا توجه ویژه ای نسبت به آن در متن لایحه بودجه ۱۴۰۲ خواهیم داشت. همچنین تعیین تکلیف پایه تعرفه گمرکی نیز درخواست دیگری از سوی بخش خصوصی است که مورد توجه قرار می گیرد.

کد خبر: ۲۰۱٬۴۴۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha