۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۹:۲۱
صادرات بیش از ۳۵ میلیون تن محصولات معدنی

صادرات بیش از ۳۵ میلیون تن محصولات معدنی

طبق آمار ارائه شده از سوی ایمیدرو، از ابتدای سال جاری تا پایان آذر ماه بالغ بر ۳۵ میلیون تن از انواع محصولات معدنی و صنایع معدنی صادر شده است که ارزشی بیش از ۹ میلیارد دلار برای آن تخمین زده است.

به گزارش بازار، براساس آمار ایمیدرو، شرکت‌های بخش معدن و صنایع معدنی اطی ۹ ماهه سال جاری، ۳۵ میلیون و ۵۴۴ هزار و ۹۰۰ تن انواع محصولات معدنی و صنایع معدنی به ارزش ۹ میلیارد و ۹۸ میلیون و ۵۰۰ هزار دلار صادر کرده‌اند.

علیرغم کاهش قیمت‌های جهانی محصولات حوزه معدن و صنایع معدنی، صادرات این محصولات نسبت به مدت مشابه سال گذشته، به لحاظ وزنی پنج درصد افزایش یافته اما از نظر ارزشی دو درصد کاهش داشته است.

گفتنی است که ارزش صدور تولید این بخش، از مهر ماه امسال با رشد همراه شده است.

طبق آمار، بیشترین صادرات مربوط به زنجیره فولاد و محصولات فولادی (صنایع بالادستی و پایین دستی) به ارزش چهار میلیارد و ۸۸۳ میلیون و ۶۰۰ هزار دلار ثبت شده است.

پس از آن، زنجیره مس و محصولات پایین دستی، رتبه دوم صادرات را معادل یک میلیارد و ۱۱۸ میلیون و ۲۰۰ هزار دلار و رتبه سوم صادرات را زنجیره آلومینیوم و محصولات پایین دستی به ارزش ۸۵۴ میلیون و ۳۰۰ هزار دلار به خود اختصاص داده‌اند.

در آذر ماه امسال، میزان صادرات انواع محصولات حوزه معدن و صنایع معدنی با یک روند صعودی (از مهر ماه)، یک میلیارد و ۲۳۷ میلیون دلار ثبت شده است. در حالی ارزش صادرات مهر ماه امسال به یک میلیارد و ۳۸ میلیون و ماه آبان به یک میلیارد و ۱۹۳ میلیون دلار رسیده بود که بیشترین میزان صادرات محصولات این بخش در سال جاری مربوط به خرداد ماه معادل یک میلیارد و ۳۱۴ میلیون دلار است.

در مقابل طی ۹ ماهه امسال، سه میلیون و ۱۹۸ هزار و ۳۰۰ تن انواع محصولات بخش معدن و صنایع معدنی به ارزش سه میلیارد ۵۴۴ میلیون و ۷۰۰ هزار تن وارد شده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، از نظر وزنی سه درصد و از نظر ارزشی ۳۲ درصد رشد داشته است.

کد خبر: ۲۰۱٬۴۳۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha