۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۵
صنایع دانش بنیان جبران کننده کاستی‌های کهگیلویه و بویراحمد
در گفتگو با بازار عنوان شد؛

صنایع دانش بنیان جبران کننده کاستی‌های کهگیلویه و بویراحمد

یاسوج- حسین پور،‌ مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر اینکه نیازمند صنایع دانش بنیان هستیم، گفت: نبود صنایع مادر تخصصی از جمله مشکلات استان است.

سالار حسین پور در گفتگو با خبرنگار بازار، افزود: صنایع دانش‌بنیان، فناوری‌های جدیدی هستند که بر پایه علوم جدید ساخته می‌شوند و آینده توسعه فناوریها هستند.

وی با بیان اینکه مکمل صنعت استان، علم و فناوری است، اظهار داشت: در این راستا باید به به بخش خصوصی و واحدهای تولیدی توجه ویژه داشت و این واحدها به سرمایه‌ گذاری در این حوزه روی آورند.

ضرورت تغییر رویکرد سرمایه‌ گذاران به سمت اقتصاد دانش‌ بنیان
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد افزود: این استان پتانسیل‌های خوبی در حوزه تولید و صنعت دارد و باید رویکرد سرمایه‌ گذاران در استان به سمت ایجاد اقتصاد دانش‌ بنیان پیش رود.

حسین پور تصریح کرد: تولید بر مبنای دانش، اقتصادی پویا به همراه دارد که می تواند نقش مهمی در بازارهای جهانی ایفا کند.

وی با بیان اینکه خام فروشی یکی از مواردی است که توسعه را عقب می اندازد، گفت: باید از کسب‌وکارهای دانش بنیانی که هماهنگی با بوم استان هماهنگی دارند، حمایت شود و اقتصاد مبتنی بر پتانسیلها شکل گیرد.

عدم توازن و رقابت‌پذیری صنعتی
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد، با اشاره به چشم انداز استان در ۱۴۰۰ اظهار داشت: تلاش ما بهبود وضعیت اشتغال بخش صنعت و افزایش سهم اشتغال این بخش به یک درصد از مجموع اشتغال استان است.

حسین پور بهبود رتبه استان از منظر صنعتی سازی، بهبود فضای کسب و کار در همه فعالیت های صنعتی، معدنی و تجاری، تسهیل در به بهره برداری رسیدن طرح های بزرگی صنعتی از جمله طرح‌های پتروشیمی و فولاد، افزایش سهم صنعت و معدن و فعالیت‌های دانش بنیان از  صادرات استان را از دیگر اهداف عنوان کرد.

وی افزود: افزایش واحدهای تولیدی در صنایع گوناگون عدم توازن و رقابت پذیری صنعتی استان در مقایسه با دیگر استان‌ها را کم می کند.

نبود صنایع مادر تخصصی از جمله مشکلات کهگیلویه و بویراحمد
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: میزان سرمایه گذاری و اشتغال گروه‌های مختلف در استان، نشان می دهد گروه صنعت کانی غیرفلزی بیشترین سهم را در این راستا دارد.

حسین پور افزود: از مشکلات مهم استان در بخش صنعت، نبود صنایع بزرگ و مادر در استان و کمبود سرمایه گذار توانمند است که در این راستا حمایت از واحدهای صنعتی و معدنی و تجاری دارای قابلیت صادرات برای حفظ بازارهای صادراتی و دستیابی به بازارهای جدید می تواند موثر واقع شود.

کد خبر: ۲۰٬۱۴۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha