۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۸
تسهیلات برای پرورش قارچ خانگی داده نمی شود
در گفتگو با بازار؛

تسهیلات برای پرورش قارچ خانگی داده نمی شود

ساری- علی نژاد، پرورش دهنده قارچ در مازندران با اظهار این که پرورش قارچ از سوی متولیان امر کارآفرینی محسوب نمی شود، گفت: متاسفانه تسهیلاتی برای این کار داده نمی شود.

ایوب حسین نژاد در گفتگو با خبرنگار بازار که در زمینه پرورش و تولید قارچ فعالیت دارد، هزینه احداث سوله و سالن پرورش قارچ را بالا دانست و گفت: برای ساخت دو سالن ۲۰۰ میلیون تومان هزینه کردم.

وی با اظهار این که برای تکمیل دو سالن نیازمند ۶۰ تا ۷۰ میلیون تومان بودجه هستم، گفت: نبود نقدینگی سبب شده تا نتوانم یکی از سالن ها را برای پرورش قارچ مورد استفاده قرار دهیم.

وی با عنوان این که در سالن دیگر اقدام به پرورش مرغ گوشتی کرده ام، افزود: با فروش آن سعی می کنم هزینه های مورد نیاز پرورش قارچ را تامین کنم.

حسین نژاد خواستار حمایت دولت و مسئولان از جوانان برای ایجاد شغل و کارآفرینی کرد و گفت: در صورت حمایت و پشتوانه در سال می توان شش مرحله بهره برداری از قارچ صورت دارد.

این پرورش دهنده قارچ گفت: برداشت قارچ به مدت ۴۰ روز صورت می گیرد و محصولات تولیدشده توسط افراد بازاریاب و واسطه خریداری می شود.

وی که در زمینه تولید قارچ دکمه ای فعالیت دارد، گفت: به رغم آن که چند کارگر در زمینه پرورش قارچ نیاز است ولی متاسفانه این حرفه به عنوان کارآفرینی محسوب نمی شود و وام به آن تعلق نمی گیرد.

کد خبر: ۲۰۱٬۳۶۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha