۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۳
۹۲ درصد منابع بانک مسکن در بخش مسکن هزینه می‌شود
سرپرست بانک مسکن:

۹۲ درصد منابع بانک مسکن در بخش مسکن هزینه می‌شود

عسکری، سرپرست بانک مسکن گفت: بطورکلی ۹۲ درصد منابع در اختیار این بانک در بخش مسکن کشور هزینه می‌شود.

به گزارش بازار، علی عسکری افزود: بانک مسکن بانک تخصصی در حوزه مسکن است و سالیانه عمده ظرفیت تسهیلات دهی این بانک به حوزه مسکن اختصاص پیدا می‌کند.

وی در ادامه اظهارداشت: بانک مسکن در سایر حوزه‌های تجاری کار زیادی انجام نمی‌دهد.

سرپرست بانک مسکن گفت: عمده فعالیت بانک‌های تجاری در حوزه‌های اقتصادی و تجاری است از اینرو منابع خود را بیشتر در این حوزه‌ها درگیر کرده‌اند و به راحتی نمی‌توانند مشتریان خود را از دست دهند البته اینطور هم نیست که بانک‌های تجاری هیچ نتوانند به بخش مسکن تسهیلات اعطا کنند.

وی افزود: هم اکنون بانک‌های تجاری به اشخاص فعال در حوزه ساخت و ساز یا خود مالکی بصورت مستقیم و غیر مستقیم وام پرداخت می‌کنند.

عسکری بیان داشت: ترجیح بانکهای تجاری با توجه به منابع در اختیار و تسهیلاتی که می‌توانند پرداخت کنند اینکه بتوانند در دوره‌های کوتاه مدت منابع خودرا در فعالیت‌های اقتصادی به گردش بیندازند تا چرخه تسهیلات دهی ‌شان سریعتر رفت و برگشت داشته باشد.

وی عنوان کرد: امسال بانک مسکن ۱۰۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات پرداخته کرده که ۶۹ هزار میلیارد تومان از این تسهیلات مربوط به پروژه‌های طرح نهضت ملی مسکن یعنی در بخش خودمالکی بوده و بقیه منابع در قالب خرید مسکن، مسکن یکم، مشارکت مدنی، مرابحه، خرید دین، ودیعه مسکن و نظایر این بوده است.

سرپرست بانک مسکن یادآورشد: این بانک توانسته به تعهدات مربوط به سال اول خود در مورد طرح نهضت ملی مسکن را۱۰۰ درصد جامه عمل بپوشاند.

کد خبر: ۲۰۱٬۲۵۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha