۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۰
پیشی گرفتن ارزش آمازون از اپل

پیشی گرفتن ارزش آمازون از اپل

شرکت آمازون با وجود کاهش ۱۵ درصدی ارزش خود در امسال میلادی، جایگاه خود را به عنوان با ارزش‌ترین نام بازرگانی جهان پس گرفت.

به گزارش بازار، بر اساس گزارش سالانه رتبه بندی نام های بازرگانی برتر جهان موسوم به Brand Finance Global ۵۰۰ که شامل ۴۸ شرکت فناوری می‌شود، آمازون با وجود کاهش ۱۵ درصدی ارزش خود در امسال میلادی، جایگاه خود را به عنوان با ارزش‌ترین نام بازرگانی جهان بازیافته است.

بر اساس این ارزیابی، اگرچه آمازون رتبه اول را پس گرفت، ارزش نام بازرگانی آن در امسال بیش از ۵۰ میلیارد دلار کاهش یافت و از ۳۵۰.۳ میلیارد دلار به ۲۹۹.۳ میلیارد دلار رسید.

رتبه این شرکت از AAA+ به AAA رسید چرا که مصرف کنندگان آن را در دنیای پس از همه گیری بدتر ارزیابی می‌کنند.

نتایج این تحقیق نشان می‌دهد که با طولانی‌تر شدن زمان تحویل کالاها و کاهش احتمال اینکه مصرف‌کنندگان آمازون را به دیگران توصیه کنند، احساسات مثبت درباره خدمات این شرکت به مشتریان کاهش یافت.

در این گزارش آمده است: همزمان با پایان محدودیت‌های همه‌گیری، مردم به خرید حضوری بازمی‌گردند، که این امر کمی نیاز به خرده‌فروشی برخط را کاهش می‌دهد.

بر اساس این گزارش، اپل با کاهش ۱۶ درصدی ارزش نام بازرگانی خود از ۳۵۵.۱ میلیارد دلار به ۲۹۷.۹ میلیارد دلار به جایگاه دوم سقوط کرد.
به گفته نام تجاری فاینانس، سقوط امسال این شرکت به دلیل پیش‌بینی درآمد کمتر بود چرا که انتظار می‌رود اختلالات زنجیره تامین و بازار کار محدود، تأمین محصولات سخت‌افزاری آن را محدود کند.

با این حال، اپل همچنان با ارزش‌ترین شرکت جهان باقی مانده است چرا که ارزش بازار آن تا ۱۸ ژانویه به ۲.۱۶۳ تریلیون دلار رسیده است، در حالی که ارزش بازار آمازون ۹۷۹.۸ میلیارد دلار بوده است.

کد خبر: ۲۰۱٬۲۴۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha