۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۲۳:۱۰
اراضی حاشیه شاهرود قزوین استعداد تولید ۹ هزار تن ماهی را دارد
مدیر امور شیلات و آبزیان جهاد کشاورزی قزوین:

اراضی حاشیه شاهرود قزوین استعداد تولید ۹ هزار تن ماهی را دارد

قزوین-  مدیر امور شیلات و آبزیان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: مطالعات انجام شده نشان می دهد در اراضی حاشیه رودخانه شاهرود در الموت قزوین استعداد و توان تولید سالانه ۹ هزار تن انواع ماهیان خوراکی وجود دارد.

به گزارش بازار به نقل از جهاد کشاورزی استان قزوین، مدیر امور شیلات و آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین اظهار داشت: اراضی حاشیه رودخانه شاهرود از ظرفیت بالایی برای پرورش و تکثیر انواع ماهیان خوراکی برخوردار است و در این راستا مطالعات امکان سنجی اجرای طرح های تولیدی شیلات در این محدوده انجام شد.

ایرج رحمانی افزود: این مطالعات نشان داد که می توان سالانه ۹ هزار تن انواع ماهیان خوراکی را با سرمایه گذاری برای ایجاد واحدهای پرورشی در این محدوده تولید کرد.

وی اظهار داشت: تحقق سرمایه گذاری و ایجاد واحدهای پرورشی در این محدوده نیازمند صدور مجوزهای لازم و هماهنگی بین وزارت نیرو و جهاد کشاورزی و سازمان حفاظت محیط زیست است.

این مسوول گفت: رایزنی های استانی برای دریافت این مجوزها انجام شده و در حال پیگیری است و امیدواریم هرچه زودتر به نتیجه برسد.

مدیر امور شیلات و آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین خاطرنشان کرد: این محدوده مستعد پرورش ماهیان خوراکی نیازمند سرمایه گذاری قوی و اجرای طرح های کلان است که امیدواریم با دریافت مجوزهای لازم و جذب سرمایه گذار دارای اهلیت شاهد اجرای زیرساخت و ساخت واحدهای پرورشی در آن در آینده نه چندان دور باشیم.

کد خبر: ۲۰٬۱۲۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha