۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۵
بودجه ۱۴۰۲ با نگاه اقتصاد مقاومتی تدوین شد| توسعه مناطق محروم اردبیل از محل فروش نفت
در گفتگو با بازار مطرح شد؛

بودجه ۱۴۰۲ با نگاه اقتصاد مقاومتی تدوین شد| توسعه مناطق محروم اردبیل از محل فروش نفت

اردبیل- رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی اردبیل گفت: بودجه سال ۱۴۰۲ با نگاه اقتصاد مقاومتی و رویکرد خوداتکایی به داخل تدوین و تهیه شده است.

داود شایقی در گفتگو با خبرنگار بازار، اظهار کرد: مجلس در قالب کمیسیون های مختلف بودجه سالانه را مورد بررسی و رصد قرار داده و انتظار می رود این بودجه که ۵ هزار و ۲۰۰ همت است تا قبل از پایان سال به تصویب نمایندگان مجلس رسیده و برای اجرا به دولت ابلاغ شود.

وی ویژگی‌های بودجه سال آینده را اتکای بیشتر به منابع غیرنفتی نظیر مالیات، انتشار اوراق مالی و فروش اموال دولتی اعلام و خاطرنشان کرد: با هدف حمایت از تولید و سرمایه گذاران کاهش مالیات فعالان اقتصادی مورد توجه قرار گرفته و شرایط مطلوبی در حمایت از شرکت های دانش بنیان، طرح های پیشران و طرح های زیربنایی در نظر گرفته شده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی اردبیل افزود: در کنار فاینانس بانکی و تهاتر نفت اعتبار ویژه برای توسعه طرح های آبرسانی و شبکه ریلی در نظر گرفته شده که امیدواریم استان اردبیل نیز از مزایای این ردیف های ملی بهره مند شوند.

شایقی تلاش مدیران دستگاه های اجرایی را در جذب اعتبارات ملی یادآور شد و بیان کرد: بیش از ۸۰ درصد بودجه کشور به صورت غیرمتمرکز و از طریق وزارتخانه ها و شرکت های دولتی توزیع می شود که انتظار می رود با پیگیری مدیران استانی جذب بیشترین اعتبارات را شاهد باشیم.

وی ادامه داد: تمام تلاش دولت بر این است تا به تکمیل پروژه های نیمه تمام در استان ها منابع خوبی اختصاص یابد و در کنار آن پروژه های معطل مانده از سال های گذشته که جزو مطالبات اصلی مردم است به نتیجه برسد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی اردبیل تصریح کرد: برای توسعه مناطق محروم نیز از محل فروش نفت منابع خوبی پیش بینی شده که قطعا سهم استان اردبیل نیز در این بخش بیش از سال های گذشته خواهد بود.

کد خبر: ۲۰۱٬۲۳۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha