۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۳
ارزش تولید ناخالص عشایر گیلان به ۲۶۹۰ میلیارد ریال رسید
رئیس اداره امور عشایری گیلان:

ارزش تولید ناخالص عشایر گیلان به ۲۶۹۰ میلیارد ریال رسید

رشت - رئیس اداره امور عشایری گیلان، ارزش تولید ناخالص محصولات عشایر استان را دو هزار و ۶۹۰ میلیارد ریال اعلام کرد.

به گزارش بازار به نقل از جهاد کشاورزی گیلان، محمد هادی زاده، ارزش ناخالص تولیدات عشایر گیلان را ۲هزار و ۶۷۰ میلیارد ریال دانست و اظهار کرد: عشایر سالانه سه هزار و ۳۴۰ تن گوشت قرمز به ارزش دو هزار و ۳۳۰میلیارد و شش هزار و ۳۴۰ تن شیر و لبنیات به ارزش ۱۹۰ میلیارد ریال و انواع کرک، پشم، گلیم و جاجیم به ارزش ۷ میلیارد ریال تولید می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه شهرستان تالش و رضوانشهر بیشترین جمعیت عشایری استان گیلان را دارند افزود: جامعه عشایر استان گیلان در کنار جامعه شهری و روستایی دارای سابقه طولانی در تاریخ و فرهنگ این مرزو بوم هستند.

مدیر امور عشایر استان گیلان به تولیدات دامی و دارا بودن ۷۵۶ هزار رأس دام توسط عشایر استان اشاره و اظهار کرد: آن‌ها در تأمین بخشی از نیازهای غذایی و صنایع‌دستی جامعه و همچنین در حفاظت از عرصه‌های منابع طبیعی و محیط‌زیست نقش مؤثری دارند.

هادی زاده با اشاره به برنامه اداره امور عشایر در این حوزه گفت: شناسایی امکانات و پتانسیل‌های بالقوه در مناطق عشایری، مطالعه مناطق مستعد توسعه مناطق عشایری، بررسی و تعیین احتیاجات عشایر در مناطق عملیاتی در زمینه علوفه، تولیدات کشاورزی، آب آشامیدنی، آب مورد نیاز دام و خدمات عمرانی و امور زیر بنایی، فراهم کردن تسهیلات لازم به‌منظور اعمال وام از طریق بانک‌های عامل و صندوق حمایتی از جمله این برنامه‌های این اداره است.

کد خبر: ۲۰٬۱۲۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha