۱۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۶
اوراسیا بهترین گزینه برای تعاملات منطقه‌ای ایران است
مدیر روابط چندجانبه اتاق ایران:

اوراسیا بهترین گزینه برای تعاملات منطقه‌ای ایران است

گرگان- مدیر روابط چندجانبه معاونت بین‌الملل اتاق ایران گفت: هرچند توافقنامه توسعه روابط اقتصادی با کشورهای عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا با منطق اقتصادی آغاز نشده اما اوراسیا بهترین گزینه برای تعاملات منطقه‌ای ایران است.

به گزارش خبرنگار بازار، اسفندیار امیدبخش عصر چهارشنبه در جمع فعالان اقتصادی گلستان اظهار کرد: برای توسعه تجارت ایران فرصت‌ها و الزامات بسیاری برای توسعه روابط اقتصادی با کشورهای عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا وجود دارد.

وی افزود: بحث اوراسیا و موافقتنامه توسعه روابط اقتصادی ایران با کشورهای عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا با منطق اقتصادی آغاز نشده اما اوراسیا بهترین گزینه برای تعاملات منطقه‌ای ایران است.

مدیر روابط چندجانبه معاونت بین‌الملل اتاق ایران ادامه داد: غلظت مسائل سیاسی ایران بیشتر از مباحث اقتصادی با کشورهای عضو اتحادیه اوراسیا بوده و روسیه نقش پررنگی در حمایت و پشتیبانی برای الحاق ایران به این توافقنامه داشته است.

وی با بیان اینکه توافقنامه توسعه تجارت ایران با اتحادیه اوراسیا فرصت‌های سیاسی و اقتصادی بسیاری پیش روی ما قرار می‌دهد، تصریح کرد: مناسبات اقتصادی با آسیای غربی، به همراه داشتن دستاوردهای سیاسی ناشی از درهم تنیدگی اقتصادی، تقویت مراودات اقتصادی و تجاری ایران با کشورهای آسیای مرکزی و قفقاز و کاهش آسیب‌پذیری اقتصادی کشور در برابر تحریم‌ها تنها بخشی از اثرات مثبت آن است.

امیدبخش خاطرنشان کرد: همچنین توسعه تجارت ایران با اتحادیه اوراسیا بستری برای حداکثرسازی قدرت ملی و کاهش تهدیدهای امنیتی ایران ایجاد می‌کند و همگرایی و وابستگی متقابل اقتصادی ایران و کشورهای عضو اتخادیه اقتصادی اوراسیا را به همراه خواهد داشت.

کد خبر: ۲٬۰۱۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha