۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۵
۵۶ نقطه گردشگری به زیرساخت ارتباطات مجهز می‌شوند
مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اردبیل:

۵۶ نقطه گردشگری به زیرساخت ارتباطات مجهز می‌شوند

اردبیل - مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اردبیل گفت: در سال جهش تولید تلاش می‌کنیم تا ۵۶ نقطه گردشگری استان را به زیرساخت‌های ارتباطی مجهز کرده و به توانمندی اقتصادی آنها کمک کنیم.

بهروز رزمی در گفتگو با خبرنگار بازار، اظهار کرد: امسال توسعه شبکه تلفن همراه و اینترنت پرسرعت در مناطق گردشگری، محروم و روستایی هدفگذاری شده که در این زمینه ما نیز تلاش خواهیم کرد تا با اولویت برنامه‌های خود را به پیش ببریم.

وی از برنامه‌ریزی برای نصب ۱۳۰ دکل ارتباطی در استان خبر داد و خاطرنشان کرد: با افزایش قیمت خرید و نصب این دکل‌ها که هر یک به دو میلیارد تومان می‌رسد، به تدریج و با اولویت عملیات نصب و بهره‌برداری را شروع کردیم که اخیرا برای ۱۵ مورد از آنها مجوز دریافت شده است.

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اردبیل ادامه داد: عملیات اتصال مناطق روستایی به فیبر نوری به طول ۱۶۲ کیلومتر در سال گذشته انجام شده و امسال نیز فاز دوم آن با الویت مناطق نمونه گردشگری و روستایی شروع شده است.

رزمی افزود: در کنار احصای نیازمندی مناطق نمونه گردشگری و روستاهای محروم تلاش بر این است تا در مدارس نیز سیستم فناوری جدید ارتباطی راه‌اندازی شود تا در مسیر بهره‌برداری مدارس از این مجموعه‌ها و فناوری‌های ارتباطی مشکلی نداشته باشیم.

فعالیت ۲۰ شرکت دانش بنیان در حوزه آی‌تی و آی‌سی‌تی
مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اردبیل بیان کرد: در دو سال اخیر توسعه شرکت‌های فناور و دانش بنیان با محوریت آی‌تی و آی‌سی‌تی شروع شده که در استان اردبیل نیز ۲۰ شرکت تاکنون در این زمینه فعال شده‌اند.

رزمی اظهار کرد: خدمات این شرکت‌ها در سطح ملی بوده و حتی به دنبال بازاریابی برای صادرات محصولات این شرکت‌ها هستیم.

وی در مورد شبکه ملی اطلاعات نیز گفت: از چند سال پیش طراحی این شبکه با تدبیر مسئولان امر شروع شده تا در حقیقت عامل خوداتکائی در برابر تهدید دشمنان در عرصه اینترنت و شبکه‌های فعال در فضای مجازی باشیم.

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اردبیل افزود: برای کاستن از تهدیدهای بیگانگان در حوزه اینترنت و به عنوان یک اصل پدافند غیرعامل راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات در دستور کار قرار گرفته و امیدواریم در سه لایه زیرساخت، فیبرنوری و پوشش تلفن همراه در تحق شبکه ملی اطلاعات موفق عمل کنیم.

رزمی گفت: تمام وزارتخانه‌ها و نهادها باید در این زمینه به کمک ما بیایند تا در کنار لایه‌های زیرساختی و خدماتی بتوانیم در بخش تولید محتوا نیز موفق عمل کنیم.

وی ادامه داد: تولید محتوا مساله حساس و خطیری است که باید در بستر شبکه ملی اطلاعات و به صورت کیفی انجام شود که در این ارتباط موضوع آموزش از اهم مسایل بوده و انتظار می‌رود آموزش و پرورش با طراحی زیرساخت‌های موردنظر بتواند در این زمینه اقدام مناسبی را انجام دهد.

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اردبیل گفت: پیش‌بینی می‌کنیم امسال شبکه ملی اطلاعات که در سه فاز طراحی شده تکمیل و به بهره‌برداری برسد که در همین راستا سعی خواهیم کرد ۶۰۰ مدرسه استان را نیز به سیستم آموزش آنلاین مجهز کنیم تا هموطنان از نسل سوم و چهارم تلفن همراه و اینترنت نیز به راحتی استفاده کنند.

کد خبر: ۲۰٬۱۱۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha