۳۰ دی ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۴
 ۳ درصد سهام پالایش نفت تهران یک‌جا واگذار می‌شود

۳ درصد سهام پالایش نفت تهران یک‌جا واگذار می‌شود

۳ درصد از سهام پالایش نفت تهران که دراختیار صندوق سرمایه‌گذاری پالایش یکم قرار دارد، به صورت یکجا در بورس واگذار می‌شود.

به گزارش بازار، صندوق سرمایه‌گذاری پالایشی یکم به عنوان دارنده ۳ درصد از کل سهام شرکت پالایش نفت تهران در نظر دارد، تعداد ۸ میلیارد و ۲۵۰ میلیون سهام خود را به صورت یکجا و نقد از طریق بورس اوراق بهادار تهران واگذار کند.

براساس اطلاعیه عرضه سهام عمده غیرمدیریتی که از طریق بورس منتشر شده، شرکت پالایش نفت تهران دارای در مجموع تعداد ۲۷۵ میلیارد سهم است که صندوق پالایشی یکم در نظر دارد تعداد ۸ میلیارد و ۲۵۰ میلیون سهم معادل ۳ درصد از سهام در اختیار خود را به قیمت پایه هر سهم ۴ هزار و ۸۹۶ ریال به شکل یکجا و نقد در تاریخ ۹ بهمن ماه در بازار دوم بورس اوراق بهادار تهران عرضه کند.

ارزش روز پالایشگاه تهران با احتساب ارزش پایه هر سهم ۴۸۹۶ ریال به یک میلیون و ۱۳۶ هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال (معادل ۱۳۴ هزار میلیارد تومان) می‌رسد.

صندوق سرمایه گذاری پالایشی یکم به عنوان دومین صندوق سرمایه‌گذاری دولتی در بورس در مردادماه سال ۹۹ راه‌اندازی شد که طی آن، باقیمانده سهام دولت در ۴ شرکت پالایش نفت تهران، پالایش نفت بندرعباس، پالایشگاه اصفهان و پالایشگاه تبریز به قیمت هر واحد سرمایه‌گذاری ۱۰ هزار تومان به مردم ارائه کرد، اما بعد از آن، چون بازار روند ریزشی به خود گرفت، ارزش واحدهای سرمایه‌گذاری این صندوق هم رو به کاهش نهاد و اکنون بعداز ۲.۵ سال انتظار هنوز به قیمت ۱۰ هزار و ۱۱ تومان رسیده، که نسبت به تورم حاصل شده هنوز عقب است و اکنون اعلام شده است که صندوق پالایشی درنظر دارد ۳ درصد از سهام دراختیار خود در پالایشگاه تهران را به شکل نقدی و یکجا عرضه کند.

 ۳ درصد سهام پالایش نفت تهران یک‌جا واگذار می‌شود

کد خبر: ۲۰۱٬۱۲۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha