۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۵
حال خراب منطقه حفاظت شده مظفری در فردوس/ ملخ ها عملیات بیابان زدایی را نابود کردند
رئیس منابع طبیعی فردوس:

حال خراب منطقه حفاظت شده مظفری در فردوس/ ملخ ها عملیات بیابان زدایی را نابود کردند

بیرجند- رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان فردوس از نابودی اقدامات بیابان زدایی در منطقه حفاظت شده مظفری فردوس خبر داد و گفت: نهال های کاشته شده در منطقه به دلیل هجوم کرم شاخدار و ملخ های محلی از بین رفت.

 به گزارش خبرنگار بازار، کاظم صالح پور پیش از ظهر دوشنبه در نشستی با خبرنگاران شهرستان که در محل اداره منابع طبیعی فردوس برگزار شد، اظهار کرد: طرح بیابان زدایی در منطقه حفاظت شده مظفری از سال گذشته آغاز شد.

 وی با اشاره به اجرای  ۳۰۰ هکتار عملیات هلالی آبگیر همراه با بذر پاشی طی سال گذشته در این منطقه عنوان کرد: امسال نهال های کوچک سر از خاک بیرون آورده بودند که به دلیل حمله آفت کرم شاخدار و همچنین ملخ های محلی به کلی نابود شد.

صالح پور عنوان کرد: به دلیل حضور حیات وحش در این منطقه حفاظت شده امکان مبارزه شیمیایی در منطقه امکان پذیر نبوده است.

 وی با بیان اینکه یک چهارم مساحت فردوس را بیابان تشکیل می دهد، تصریح کرد:  ۵۵ هزار هکتار بیابان و ۳۲۱ هزار و ۵۴۱ هکتار مرتع در این شهرستان داریم.

وی به آغاز عملیات اجرایی بند خاکی حوزه کال چهل (قنات بلده) اشاره کرد و بیان داشت: ارتفاع این سازه ی خاکی هفت متر خواهد بود که قابلیت استحصال ۳۰۰ هزار متر مکعب روان آب را دارد.

وی  ۳۰ هزار متر مکعب عملیات خاکریزی و  ۱۰ هزار متر مکعب عملیات خاکبرداری را از جمله اقدامات اجرایی برای این پروژه عنوان کرد و افزود: جلوگیری از خسارت سیل  به اراضی و تاسیسات شهری و روستایی از جمله اهداف اجرای این پروژه است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان فردوس گفت: این سازه بر ذخیره سفره های زیر زمینی و افزایش دبی قنات بلده و سعد آباد تاثیر دارد و حدود ۱۵ هزار خانوار از مزایای این پروژه بهره مند می شوند.

صالح پور اعتبار پیش بینی شده برای این پروژه را یک میلیارد تومان از محل صندوق توسعه عنوان کرد و گفت: عملیات اجرایی پروژه تا دو ماه آینده به پایان می رسد.

کد خبر: ۲۰٬۱۱۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha