۲۹ دی ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۸
صادرات ۶ میلیارد دلار تولیدات کشاورزی کشور| فقط ۱۵ درصد خرمای کشور صادر می‌شود
معاون وزیر جهاد در گفت‌وگو با بازار:

صادرات ۶ میلیارد دلار تولیدات کشاورزی کشور| فقط ۱۵ درصد خرمای کشور صادر می‌شود

بوشهر- برومندی معاون باغبانی وزیر جهاد کشاورزی از صادرات ۶ میلیارد دلار محصولات کشاورزی کشور خبر داد و گفت: تنها ۱۵ درصد خرمای کشور صادر شده که باید با رایزنی و پیگیری، صادرات خرما افزایش پیدا کند.

محمدمهدی برومندی در حاشیه همایش بین المللی خرما و صنایع وابسته در استان بوشهر در گفت وگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: حمایت از تولیدکنندگان و نخلداران از وظایف مسئولان است و وزارت جهاد کشاورزی در این راستا پیشگام است.

وی افزود: کشور ایران در حوزه باغداری دارای جایگاه ویژه‌ای است و در سال جاری بیش از ۲۵.۸ میلیون تن، میزان تولیدات باغی کشور بوده است.

معاون باغبانی وزیر جهاد کشاورزی خاطر نشان کرد: امسال بالغ بر ۶.۲ میلیارد دلار صادرات محصولات کشاورزی داشته‌ایم که ۳ میلیارد دلار اختصاص به محصولات باغی داشته است.

برومندی تصریح کرد: در سال جاری بیش از ۱.۴ میلیون تن خرما از نخیلات کشور برداشت شد که تنها ۱۵ درصد محصول صادر شده است.

وی گفت: افزایش صادرات خرما در دستور کار این وزارتخانه قرار دارد و رایزنی بسیار خوبی انجام شده که در دو ماه گذشته، شاهد رونق مناسبی در این عرصه بوده‌ایم.

معاون باغبانی وزیر جهاد کشاورزی بیان کرد: بیش از ۲۵۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی کشور به نخیلات اختصاص دارد که ۳۴ هزار هکتار سطح زیر کشت نخیلات کشور مربوط به استان است.

برومندی افزود: مشکلات تولیدکنندگان خرمای استان بوشهر فعالان بازار خرما را شنیدیم و امیدوارم با تلاش و همکاری همه دستگاه‌ های مرتبط، شاهد بهبود وضعیت معیشتی نخلداران و رشد بازار فروش و صادرات این محصول باشیم.

کد خبر: ۲۰۱٬۰۶۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha