۲۹ دی ۱۴۰۱ - ۰۲:۰۸
یک قرن پیش ۲۰۰ صرافی در بندر بوشهر فعال بود
در گفت‌وگو با بازار مطرح شد؛

یک قرن پیش ۲۰۰ صرافی در بندر بوشهر فعال بود

بوشهر- سامری رئیس اتاق اصناف بوشهر گفت: در سال ۱۳۰۰ قمری، بیش از ۲۰۰ صرافی و تعداد زیادی کنسولگری خارجی در بندر بوشهر فعال بودند.

امید سامری در حاشیه نشست با معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: استان بوشهر از استان‌های باسابقه در تجارت داخلی و خارجی است و پیشینه بازرگانی بوشهر روشن است.

وی افزود: متاسفانه اکنون بازار بندر بوشهر جایگاه خود را از دست داده و باید راهکاری مناسب برای احیای این‌بازار اندیشیده شود.

رئیس اتاق اصناف بوشهر خاطر نشان کرد: تسهیل شرایط کالای همراه ملوان از خواسته‌های اساسی و مهم بازاریان بوشهر است که با وجود قول و وعده مسئولان، همواره مشکلاتی برای آن وجود دارد.

سامری تصریح کرد: اگر انتظار داریم‌که بازار بوشهر بتواند با سایر بازارهای همجوار، رقابت کند، باید راهکاری فوری و صحیح برای کالای موسوم به ته‌لنجی اندیشیده شود و در غیر این صورت این بازار، احیا نمی‌شود.

وی اضافه کرد: بندر بوشهر در سال ۱۳۰۰ قمری بیش از ۲۰۰ صرافی داشته و حجم بالایی از تجارت خارجی کشور را به خود اختصاص داده است.

سامری افزود: استقرار تعداد زیادی کنسولگری خارجی در بندر بوشهر در قرن گذشته، نشانه وضعیت استراتژیک این بندر است و از مسئولان می‌خواهیم در زمینه ته‌لنجی کمک و همراهی کنند.

کد خبر: ۲۰۱٬۰۰۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha