۲۹ دی ۱۴۰۱ - ۰۰:۱۷
سهم معدن در اقتصاد کشور مشخص نیست| ضرورت توجه به اکتشاف معادن
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس:

سهم معدن در اقتصاد کشور مشخص نیست| ضرورت توجه به اکتشاف معادن

درخشان، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: در حال حاضر در حوزه معدن حتی در مراحل ابتدایی یعنی مطالعات و اکتشافات نیز با مشکل روبه رو هستیم و نتوانستیم سهم معدن در اقتصاد کشور را مشخص کنیم.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، عبدالناصر درخشان درباره اولویت‌های حوزه‌های صنعت و معدن، گفت: اگر کشورهای دنیا را با یکدیگر مقایسه کنیم به این نکته پی می‌بریم که یک کشور در تمامی حوزه‌ها قدرتمند نیست به طور مثال کشوری مانند نروژ در کشتی‌سازی توانمند است یا کشورهایی مانند نروژ و اسپانیا در تولید کشنده قوی هستند یا کشورهایی مانند آلمان و ایتالیا در خودروسازی توانا هستند، همه کشورهای اروپایی خودروساز نیستند اما پیشرفته هستند در واقع هر کشوری بر صنعتی تمرکز کرده و در آن قوی شده است، ما نیز باید با توجه به بضاعت و ظرفیت خود عمل کنیم.

نماینده مردم ایرانشهر، سرباز، دلگان، فنوج، لاشار، بنت، آشار و آهوران در مجلس شورای اسلامی افزود: ما در حوزه صنعت لوازم خانگی نسبت به خودروسازی موفق‌تر بودیم و اگر در این حوزه سرمایه گذاری‌های مناسب صورت می‌گرفت شاید نتیجه بهتری می‌گرفتیم تا صنعت خودروسازی.

وی اضافه کرد: مردم ما در خور استفاده از خودروی با کیفیت هستند، ممکن است تولیدکنندگان داخلی توان تولید خودروی با کیفیت را داشته باشند یا اینکه توانایی لازم را نداشته باشند در صورتی که این توانایی موجود نیست باید خودرو با قیمت مناسب وارد شود و در مقابل کالایی تولید کنیم که برند و پرچم کشور ما باشد و در دنیا رتبه نخست را داشته باشد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم تصریح کرد: صنعت تنها به تولید کالا محدود نمی‌شود و مشمول خدمات نیز می‌شود مانند گردشگری، سینما و...، که باید به همه آن‌ها توجه کرد؛ صنعت سرویس و خدمات در دنیای امروز پردرآمدترین صنعت در دنیا است.

درخشان همچنین با بیان اینکه از ظرفیت‌های خدادادی کشور مانند معادن نیز به درستی استفاده نشده است، ادامه داد: بسیاری از کشورها این پتانسیل‌ها را ندارند، در حال حاضر در حوزه معدن حتی در مراحل ابتدایی یعنی مطالعات و اکتشافات نیز مشکل داریم، در بهره‌وری نیز با مشکل روبه رو هستیم و نتوانستیم سهم معدن در اقتصاد کشور را مشخص کنیم این در حالی است که اگر این مهم محقق می‌شد می‌توانستیم معدن را جایگزین نفت کنیم اما به آن بی‌توجهی شده است.

کد خبر: ۲۰۰٬۹۵۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha