۲۸ دی ۱۴۰۱ - ۲۱:۴۲
خط ریلی «رشت - آستارا » برای روسیه بااهمیت است
دستیار ویژه رئیس جمهور روسیه:

خط ریلی «رشت - آستارا » برای روسیه بااهمیت است

رشت- دستیار ویژه رئیس جمهور روسیه راه اندازی خط ریلی رشت- آستارا را حائز اهمیت دانست و گفت: احداث این خط ریلی برای روسیه دارای اهمیت است.

به گزارش بازار به نقل از استانداری گیلان، ایگور لویتین در حاشیه بازدید از خط ریلی رشت - آستارا به خبرنگاران گفت: به دستور مقام محترم رئیس جمهوری روسیه آمده ایم تا برنامه احداث خط ریلی رشت آستارا را آغاز کنیم و در جریان کار کارشناسی طراحان و مجریان این مسیر برای تسریع در روند احداث قرار بگیریم.

ایگور لویتین ضمن تشکر از استاندار گیلان و وزارت راه و شهرسازی بواسطه همراهی و اهتمام در برپایی این سفر، افزود: کالاها برای صادرات به روسیه از این جا عبور می کند و می خواستیم ببنیم که اینجا چگونه عمل می کنند.

دستیار ویژه رئیس جمهور روسیه نیز در این دیدار، تعاملات گسترده میان دو کشور را راهگشا و موثر در تحقق اهداف مشترک توصیف کرد و گفت: در این سفر از پروژه راه آهن رشت- آستارا و بندر کاسپین بازدید خواهم کرد تا تصویر دقیقی از روند اجرای پروژه داشته باشم.

ایگور لویتین راه اندازی خط ریلی رشت- آستارا را حائز اهمیت عنوان و بیان کرد: نگاه روسیه اینگونه است که احداث این خطی ریلی علاوه بر توسعه فعالیت های تجاری بین دو کشور، فضای بهره مندی بیشتر مردم از موهبت دریای خزر را فراهم کند.

بازدید هوایی و میدانی از مسیر راه آهن رشت- کاسپین و ظرفیتهای بندرکاسپین از دیگر برنامه های مشترک استاندار گیلان و دستیار ویژه رئیس جمهور روسیه در سفر به استان است.

کد خبر: ۲۰۰٬۹۴۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha