۲۸ دی ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۲
سند جامع خرمای کشور تدوین شد| لزوم اصلاح شبکه توزیع خرما
معاون اقتصادی استاندار بوشهر تاکید کرد:

سند جامع خرمای کشور تدوین شد| لزوم اصلاح شبکه توزیع خرما

بوشهر- باستین معاون هماهنگی اقتصادی استاندار بوشهر از تدوین سند جامع خرمای کشور خبر داد و گفت: حمایت از فعالان بخش خصوصی در صادرات خرما مورد تاکید قرار دارد و اهتمام خاصی برای این حوزه داریم.

به گزارش خبرنگار بازار، علی باستین ظهر امروز در آیین برپایی میز خرما در اتاق بازرگانی بوشهر با بیان اینکه چالش‌ها و مسائل خرما باید دغدغه مسئولان باشد اظهار داشت: نخلداران و تولیدکنندگان خرما، از مسئولان توقع حمایت و پشتیبانی دارند و همه باید کمک کنیم تا این عزیزان مشکل معیشتی نداشته باشند.

وی با بیان اینکه بخش خصوصی نیازمند توجه بیشتری است افزود: بخش خصوصی پیشران اقتصاد کشور است و ما باید کمک کنیم تا مشکلات این بخش رفع شود.

معاون اقتصادی استاندار بوشهر به برخی مشکلات صادرکنندگان خرما و محصولات کشاورزی اشاره و خاطر نشان کرد: برگشت ارز حاصل از صادرات و اصلاح قوانین در حوزه صادرات از خواسته‌های بخش خصوصی است که باید رسیدگی و رفع شود.

باستین با اشاره به اینکه تامین سرمایه در گردش تولیدکنندگان و فعالان خرما امری ضروری است تصریح کرد: پرداخت تسهیلات از راهکارهای رفع این مشکل است که بانک‌ها باید همکاری مستمر و موثرتری داشته باشند.

وی اضافه کرد: در بحث سرمایه در گردش برای فعالان خرما، با هماهنگی و قول مساعد بنیاد برکت، ۲۰۰ میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت با بازپرداخت طولانی به فعالان خرما پرداخت می‌شود.

معاون اقتصادی استاندار بوشهر افزود: اصلاح شبکه توزیع خرما و توسعه بازارهای جدید خرما و صادرات این‌محصول نیز از مطالبات بخش خصوصی است که باید محقق شود.

باستین تصریح کرد: توسعه صنایع بسته بندی و صنایع تبدیلی وابسته به خرما نیز از دیگر مواردی است که پیگیر هستیم و ان‌شاءالله نتایج خوبی حاصل می‌شود.

وی تاکید کرد: انجمن خرما و سازمان صنعت و معدن و تجارت و سازمان جهاد کشاورزی و اتاق بازرگانی، کمک کنند تا وضعیت خرما بویژه در بحث صادرات بهبود یابد.

معاون اقتصادی استاندار بوشهر از تدوین سند جامع خرمای کشور خبر داد و گفت: سند جامع خرمای کشور، تدوین شده و باید در تامین مالی و سایر شرایط، دولت و مجلس کمک کنند تا به نتیجه مطلوب برسد.

کد خبر: ۲۰۰٬۸۷۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha