۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۲۱:۴۲
شرایط استقرار طرح‌های بزرگ صنعتی در گلستان فراهم نیست
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان:

شرایط استقرار طرح‌های بزرگ صنعتی در گلستان فراهم نیست

گرگان- رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان گفت: طرح‌های بزرگ صنعتی زمینه ساز سرمایه‌گذاری در بسیاری از صنایع پائین دستی هستند اما شرایط استقرار صنایع مادر در استان فراهم نیست.

حسین طلوعیان در گفتگو با خبرنگار بازار به مشکلات موجود در حوزه توسعه صنعتی استان اشاره و اظهار کرد: استقرار طرح‌های بزرگ و مادر می‌تواند زمینه ساز سرمایه گذاری در بسیاری از صنایع پائین دستی باشد اما هم‌اکنون شرایط استقرار طرح‌های بزرگ صنعتی در استان فراهم نیست.

وی توضیح داد: تعیین چندین لکه از اراضی منابع ملی استان که قابلیت تأمین زیرساخت‌ها جهت اجرای طرح‌های پیشران در حوزه صنعت را دارا هستند، می‌تواند زمینه استقرار طرح‌های بزرگ صنعتی در استان را فراهم کند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان با اشاره به اینکه شهرک صنعتی هزار هکتاری استان تحت عنوان منطقه ویژه اقتصادی اترک هم تاکنون در حد قابل قبول تجهیز نشده است، ادامه داد:  اگر مشکلات استقرار گمرک و  تأمین نشدن زیرساخت‌های لازم نظیر آب، برق و گاز در اترک حل شود، می‌توان امید داشت شاهد استقرار طرح‌های صنعتی بزرگ در این شهرک و رشد و توسعه صنعتی استان باشیم.

وی به مشکل نبود هماهنگی بین دستگاه‌های اجرایی استان در حمایت از سرمایه گذاری و تأکید دستگاه‌ها بر مقررات بخشی خود هم اشاره و بیان کرد: محدودیت‌های زیست محیطی در اجرای طرح‌های صنعتی  بالاخص طرح‌های بزرگ، محوری و پیشران از دیگر چالش‌های استان در توسعه صنعتی است.

طلوعیان به وجود قوانین و دستور العمل‌های ضد و نقیض که موجب بلاتکلیفی و سرگردانی متقاضیان سرمایه‌گذاری صنعتی در استان می‌شود هم اشاره و خاطرنشان کرد: به عنوان مثال قانون رفع موانع تولید در خصوص لزوم استعلام از امور اراضی قبل از صدور جواز تاسیس تأکید دارد در حالی که امور اراضی استان با اشاره به قانونی که بیست سال قبل مصوب شده، بررسی پرونده تعیین کاربری و هر گونه اظهار نظر را منوط به صدور جوار تأسیس دانسته و از اظهار نظر صریح در این زمینه خودداری می‌کند.

کد خبر: ۲۰٬۰۸۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha