۲۸ دی ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۱
کاربرد ورق استیل در صنعت آشپزخانه

کاربرد ورق استیل در صنعت آشپزخانه

استنلس استیل به دلیل خواص مناسب فیزیکی و شیمیایی خود در ۱۵۰ گرید متنوع به شکل های مختلف تولید و در بازار جهانی عرضه می گردد.

به گزارش بازار، استنلس استیل به دلیل خواص مناسب فیزیکی و شیمیایی خود در ۱۵۰ گرید متنوع به شکل های مختلف تولید و در بازار جهانی عرضه می گردد. استیل به عنوان یک آلیاژ، دارای کاربرد گسترده ای در صنایع مختلف است و بخش زیادی از تقاضای بازار مربوط به محصولات استنلس استیل می شود. در ادامه به کاربرد ورق استیل در صنعت آشپزخانه خواهیم پرداخت.

ورق استیل چیست؟

ورق استیل (Stainless Steel) یا استنلس استیل از ترکیب آهن، کربن، کروم و نیکل ساخته می شود. این مقطع به دلیل ترکیبات شیمیایی مناسب دارای مقاومت بالا در برابر خوردگی و زنگ زدگی است. وجود حداقل ۱۰.۵% درصد کروم در این آلیاژ از زنگ زدن جلوگیری  می­کند. در کنار خواص فیزیکی و مکانیکی مناسب، ورق استیل به دلیل ظاهری زیبا و یکدست بسیار مورد توجه تولیدکنندگان لوازم خانگی و آشپزخانه قرار دارد.

ویژگی ها و تاثیر آن بر قیمت ورق استیل

در ابتدا ساخت ورق استیل به طور اتفاقی صورت گرفت ولی با انجام آزمایش های متعدد مهندسین متوجه مزایای منحصر به فرد این مقطع شدند. یکی از مهم ترین مزایای ورق استنلس استیل مقاومت بالای آن در برابر خوردگی است، همچنین این ورق قابلیت بازیافت دارد و درصد زیادی از محصولات استیل از ضایعات فلزی تولید می شود. ورق استیل به صورت رول و شیت در بازار عرضه میشود.

  • مقاومت بالا در برابر خوردگی
  • زنگ نزن
  • عمر طولانی و مفید
  • مقاوم در برابر حرارت
  • قابلیت جوشکاری

کاربرد استیل در آشپزخانه

از مهم ترین کاربرد ورق استیل، استفاده آن در صنعت آشپزخانه می باشد. ورق استیل به صورت گسترده در ساخت یخچال، لباسشویی، ظرفشویی، اجاق گاز، سینک و... مورد استفاده قرار می گیرد. این مقطع در گریدهای مختلف تولید می شود که هریک در قسمتی از آشپزخانه مشاهده می شود. برای مثال از ورق استیل سری ۲۰۰ به دلیل ریز ساختار آستنیتی و چقرمگی بالا در ساخت انواع قاشق و چنگال، ظروف نگهداری مواد غذایی، سینک ظرفشویی و... استفاده می شود.

ورق استیل سری ۳۰۰ یکی از محبوب ترین ورق های موجود در بازار است که همواره مورد توجه تولیدکنندگان ظروف و تجهیزات آشپزخانه قرار داشته است. این مقطع در گریدهای ۳۰۴، ۳۱۶ و... در ساخت انواع کابینت آشپزخانه مسکونی و آشپزخانه های صنعتی، تجهیزات پذیرایی، صنایع غذایی و کارخانجات بهداشتی و... مورد استفاده قرار می گیرد. استیل سری ۴۰۰ از دیگر استیل پر مصرف در ساخت انواع تجهیزات آشپزخانه است. استیل سری ۴۰۰ مقاومت و استحکام ورق سری ۳۰۰ را دارا نمی باشد ولی در ساخت انواع قاشق، چاقو، دستگیره درب کابینت، چنگال و... از این ورق استفاده می شود.

کاربرد ورق استیل در صنعت آشپزخانه

مزیت ها و تاثیر آن بر قیمت ورق استنلس استیل

بسته به نوع عناصر موجود در آلیاژ استیل، ورق های استیل خواص مکانیکی و شکل پذیری متفاوتی خواهند داشت. این ورق ها در اکثر کارخانجات تحت استاندارد ASTM آمریکا تولید می شوند که در ادامه به مزایای استفاده از ورق استیل در ظروف آشپرخانه خواهیم پرداخت.

کیفیت و دوام بالا ورق استیل

ورق استیل مقاومت بالایی در برابر اسیدهای خورنده و زنگ زدگی دارد. همچنین این ورق در برابر خراش یا سایش مقاومت نسبی خوبی از خود نشان می دهد و نسبت به آلومینیوم و مس مقاومت حرارتی بیشتری دارد. بسیاری از ظروف قدیمی از چدن، مس و چینی تولید شده است، این ۳ نوع ظروف دارای سختی بالایی بوده ولی در شرایط مختلف در اثر وارد آمدن ضربه دچار شکستگی می شوند.

مقاومت در برابر خوردگی ورق استنلس استیل

ظروف آشپزخانه به دلیل قرارگیری در محیط هایی با رطوبت بالا و شستشوی زیاد همواره در معرض خوردگی و زنگ زدگی می باشند. به همین جهت کارخانجات اقدام به تولید ظروف آشپزخانه با ورق استیل می کنند زیرا استنلس استیل دارای محتوای کروم و نیکل بوده و به راحتی دچار خوردگی نمی شود. همچنین ورق استیل تاثیری بر طعم و مزه مواد غذایی نداشته و با آن واکنش نمی­دهد. این در حالی است که فلزات آلومینیوم و آهن به ترکیبات مواد غذایی واکنش نشان می دهند و سبب تغییر مزه غذا و آسیب به سطح ظروف می شوند.

صرفه اقتصادی ورق استنلس استیل

تمامی محصولاتی که با ورق استنلس استیل تولید می شوند دارای صرفه اقتصادی می باشند. زیرا این مقاطع دارای مقاومت بالا در برابر انواع خوردگی و عمر طولانی می باشد، همچنین این مقطع دارای قابلیت بازیافت ۱۰۰ درصدی است. محصولات استنلس استیل دارای ماندگاری بالا بوده و سال ها بدون کوچک ترین ایرادی مورد استفاده قرار می گیرد.

کاربرد ورق استیل در صنعت آشپزخانه

قیمت ورق استیل چگونه تعیین می‌شود؟ عوامل موثر بر قیمت ورق استنلس استیل

تعیین قیمت استیل و مقاطع ساخته شده با این آلیاژ به عوامل مختلفی بستگی دارد. مجموعه این عوامل به صورت مستقیم و یا غیر مستقیم بر قیمت قطعات استیل مثل ورق استیل تاثیرگذار است. شما میتوانید برای بررسی قیمت و نمودار های تغییرات قیمت ورق استیل از لینک زیر استفاده نمایید.

https://caspiansteel.com/stainless-steel-sheet/

قیمت ورق استیل نگیر (گرید ۳۰۴)

ورق استیل ۳۰۴ به دلیل خواص مکانیکی و شیمیایی مناسب، یکی از پرمصرف ترین فولاد زنگ نزن در بازار محسوب می شود. قیمت ورق استنلس استیل ۳۰۴ به دلیل کاربرد بالا در صنایع مختلف همواره مورد توجه پیمانکاران و صاحبان صنعت قرار داشته است.

ورق استیل ۳۰۴ مانند تمامی مقاطع فولادی تحت استانداردهای متنوعی در کارخانجات تولید می شود. استیل ۳۰۴ هر برند، محصول متفاوتی را به شما ارائه می دهد که قبل از خرید باید به آن توجه داشته باشید. البته لازم بذکر است تفاوت چندانی بین وزن ورق استیل ۳۰۴ در برندهای مختلف وجود ندارد و بیشتر ورق های تولیدی در کارخانجات مطابق با استاندارد ملی و بین المللی تولید می شود. برای بررسی وزن و قیمت ورق استیل نگیر ۳۰۴

https://caspiansteel.com/grade/steel-sheet-۳۰۴/

به جدول سایت شرکت کاسپین استیل مراجعه کنید.

قیمت ورق استیل بگیر (گرید ۴۳۰)

یکی از محبوب ترین ورق استیل در آشپرخانه، استیل سری ۴۳۰ است. ورق استنلس استیل بگیر در دسته فولاد کم کربن قرار داشته و به دلیل مقاومت در برابر خوردگی، قابلیت جوشکاری و انعطاف پذیری بسیار محبوب است. قیمت ورق استیل ۴۳۰ بگیر

 https://caspiansteel.com/grade/steel-sheet-۴۳۰/

در جدول سایت کاسپین استیل برای شما بارگذاری شده است. با توجه به نوسانات روزانه و لحظه ای قیمت ورق، متقاضیان بهتر است اعتنایی به قیمت قرار داده شده بر روی سایت نکرده و با کارشناسان بخش فروش شرکت کاسپین استیل در ارتباط باشند.

کاربرد ورق استیل در صنعت آشپزخانه

دفتر فروش کاسپین استیل

مزایا و خواص مناسب ورق استیل سبب فروش بالای این مقطع در بازار آهن آلات شده است. مجموعه کاسپین استیل با سال ها تجربه در زمینه تهیه و واردات ورق استیل برندهای مختلف، امکان خرید با خیال آسوده را برای متقاضیان این محصول فراهم کرده است. برای خرید انواع ورق استیل به دفتر مجموعه کاسپین استیل در شهر تهران به نشانی خیابان آفریقا، خیابان سپیدار، پلاک ۱، طبقه ۴، واحد ۱۱۶ مراجعه فرمایید. همچنین در صورت نیاز به راهنمایی بیشتر با کارشناسان بخش فروش شرکت کاسپین استیل با شماره ۰۲۱-۵۸۲۴۵۰۰۰ در ارتباط باشید.

ورق استیل را از کجا بخریم؟

ورق استیل در انواع مختلف سری ۲۰۰، ۳۰۰، ۴۰۰ و ... در کارخانجات تولید می شود. خرید ورق استیل با قیمت مقرون بصرفه یکی از دغدغه های خریداران است. شرکت کاسپین استیل با آگاهی از نقش قیمت ورق استیل در لوازم آشپزخانه، انواع ورق استنلس استیل را مستقیم از کارخانه تهیه کرده و با قیمت اقتصادی به خریداران عرضه می کند. این فرایند سبب رضایت کامل مشتریان کاسپین استیل در طول این دو دهه شده است.

کد خبر: ۲۰۰٬۷۹۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha