۲۸ دی ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۸
حل مشکل بیمه کارگران ساختمانی با پیگیری دادستانی تهران

حل مشکل بیمه کارگران ساختمانی با پیگیری دادستانی تهران

دادستان تهران گفت: پس از اعلام اعتراضات صنفی کارگران ساختمانی، این دادستانی طی چهار بند مصوبات و دستورات لازم در خصوص حل چالش‌های ایجاد شده در بیمه کارگران ساختمانی را ابلاغ کرد.

به گزارش بازار، علی صالحی بیان کرد: در این جلسه با دعوت از مسئولان سازمان تأمین اجتماعی استان تهران، جهت بررسی مشکلات اجرای قانون بیمه کارگران ساختمانی، دلایل عدم اجرای کامل این قانون بررسی و تذکرات لازم نیز جهت رفع محدودیت‌های اجرایی ارائه شد.

وی افزود: مقرر شد کانون انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی با همکاری خانه کارگر جمهوری اسلامی، فهرست اسامی کارگران ساختمانی استان را به اداره کل تأمین اجتماعی ارائه کنند و این مرجع با اعتبارسنجی و احراز صحت، نسبت به برقراری بیمه تأمین اجتماعی در مورد این قشر زحمت کش اقدام کند.

دادستان تهران اظهار کرد: با توجه به توافقات صورت گرفته، به مسئولان تأمین اجتماعی ابلاغ شد که در کمترین زمان ممکن کارگران ساختمانی شناسایی و هویت افرادی که بر خلاف واقع خود را کارگر ساختمانی معرفی می‌کنند نیز معلوم شود، تا صرفا کارگران ساختمانی واقعی از مزایای بیمه بهره‌مند شوند.

وی افزود: مصوب شد در جهت ساماندهی اعتراضات و جلوگیری از سردرگمی کارگران و حادثه دیدگان ناشی از کار، برای پیگیری مطالبات خود به معاونت تعهدات ادارات کل سازمان تأمین اجتماعی مراجعه کنند.

صالحی با اشاره به مطالبات گسترده کارگران ساختمانی و تشکیلات صنفی حامی حقوق کار، گفت: لزوم اجرای کامل قانون بیمه کارگران ساختمانی از سوی سازمان تأمین اجتماعی جزو اولویت‌های این دادستانی در خصوص پیگیری حقوق عامه است.

وی افزود: کارگران ساختمانی از محروم‌ترین اقشار زحمت کش جامعه‌اند و دادستانی تهران در راستای حفظ حقوق عامه، پیگیر حقوق قانونی و مطالبات صنفی آن‌ها از دستگاه‌های متولی است.

کد خبر: ۲۰۰٬۷۷۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha