۲۸ دی ۱۴۰۱ - ۰۸:۱۵
چراغ کارخانه صنایع روشنایی با حمایت بنیاد برکت پر نور شد
گفتگوی بازار با مدیرعامل یک شرکت صنایع روشنایی؛

چراغ کارخانه صنایع روشنایی با حمایت بنیاد برکت پر نور شد

تقی زاده مدیرعامل یک کارخانه صنایع روشنایی در استان یزد گفت: بنیاد برکت ۳۴ درصد از سهام شرکت را به ارزش ۲۴ میلیارد تومان خریداری و ضمن حفظ نیروهای انسانی بستر توسعه این شرکت را فراهم کرد.

بازار؛ گروه ایران: بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) که به تازگی جشن هزارمین مشارکت خود در طرح های اقتصادی خرد و کوچک را برگزار کرد، همواره در راستای پشتیبانی از مناطق محروم از مجموعه هایی که ظرفیت کافی برای توسعه برخوردار هستند اما مالکان آن ها نقدینگی کافی ندارند و حتی بیم تعطیلی بعضی از واحدها می رود حمایت مالی می کند.

حمایتی که بیشتر در قالب خرید سهام شرکت ها است. البته بعد از توانمند سازی آن ها دوباره سهام آن ها را به خودشان یا سرمایه گذاران متقاضی عرضه می کند. بنابراین این نهاد شیوه ای یاری دهنده بدون تصدی گری را در پیش گرفته است تا مجموعه های اقتصادی فرصت توسعه را یابند.

توسعه ای که نه تنها به محرومیت زدایی این مناطق کم برخوردار منتهی می شود بلکه مانع مهاجرت مردم به کلان شهرها و افزایش حاشیه نشینی و در نهایت از دست رفتن فرصت ها و ایده های ناب می شود. در این راستا علی تقی زاده مدیرعامل یک کارخانه صنایع روشنایی در استان یزد رفتیم که گفت و گوی بازار با او را در ادامه خواهید خواند.

* مجموعه ای که تاسیس کرده اید در چه حوزه ای فعالیت دارد و بفرمایید چه ظرفیتی در مجموعه شما وجود دارد که بنیاد برکت دست شما را گرفت؟

در حدود ۲۲ سال است که در صنعت روشنایی فعالیت دارم و طی این سال ها محصولاتی با محوریت نور و نوپردازی تولید می کنم. در حال حاضر نیز در حدود ۱۴۰ پرسنل در مجموعه فعالیت دارند و ۲۰۰ نفر نیز در خانه هایشان به فعالیت های قابل انجام در خانه می پردازند.

آرزو دارم با قراردادی که با بنیاد برکت بسته شد برکت های مادی و معنوی آن در کارخانه جریان پیدا کند

یکی از ویژگی هایی که مجموعه ما حمایت از جامعه معلولین و جذب آن ها به عنوان نیروی انسانی است. بر این اساس تعامل خوبی با مددجویان بهزیستی و کمیته امداد داریم و افرادی که زیرپوشش این مجموعه ها هستند را به کار گرفته ایم تا بعد از خدا بتوانیم سفره خانه آن ها را رنگین تر کنیم.

بنابراین با توجه به اینکه امضای هزارمین طرح مشارکتی بنیاد برکت به نام مجموعه ما ثبت شده است امیدوارم به زودی اتفاقات خوبی بیفتد و آرزو دارم با این قراردادی با بنیاد برکت بسته شد برکت های مادی و معنوی آن در کارخانه سی نور جریان پیدا کند.

* در این سال هایی که فعالیت می کردید با چه چالش هایی مواجه شدید که حتی می خواستید کارخانه را بفروشید؟

تولیدکنندگان اگر بخواهند حساب ریالی و اموالشان را کنند قطعا سودآوری کافی را شاهد نیستند و این وسوسه ای است که همیشه با ان مواجه می شویم که اگر کارخانه را جمع کنیم و اموال و املاک آن را بفروشیم و در بازارهای سرمایه ای دیگری هزینه کنیم می توانیم درآمدمان را افزایش دهیم.

الان جنگ اقتصادی تمام عیاری داریم و نباید سنگر را خالی کنیم و باید در زمینه تولید فعالیت کنیم و اشتغال پایدار را برای خودمان و دیگران نگه داریم

اما شخصا تاکید دارم که تولیدکنندگان در این عرصه بمانند و تلاش کنند. الان جنگ اقتصادی تمام عیاری داریم و نباید سنگر را خالی کنیم و باید در زمینه تولید فعالیت کنیم و اشتغال پایدار را برای خودمان و دیگران نگه داریم.

* داستان آشنایی شما با بنیاد برکت چطور بود و بفرمایید چه کمکی دریافت کرده اید؟

وقتی گروهی از بنیاد برکت به یزد آمدند و کارخانه را دیدند متوجه شدند که این شرکت قابلیت توسعه ای خیلی خوبی را دارد و همین شد که وارد مرحله شراکت شدیم و قرارداد آن هم بسته شد.

بنیاد برکت ۳۴ درصد از سهام واحد تولیدی روشنایی را به ارزش ۲۴ میلیارد تومان خریداری کرد و با این اقدام در تولید صنایع روشنایی این واحد تولیدی مشارکت کرد

اما در خصوص کمکی که از این نهاد دریافت کرده ایم باید بگویم بنیاد برکت ۳۴ درصد از سهام این واحد تولیدی را به ارزش ۲۴ میلیارد تومان خریداری کرد و با این اقدام در تولید صنایع روشنایی این واحد تولیدی مشارکت کرد. بنابراین این مشارکت در سهام و سرمایه گذاری شرکت انجام شده است. حتی این مشارکت در تامین مواد اولیه هم هست. مشارکت خوبی است و به عنوان مدیرعامل این شرکت از اتفاقی که افتاده بسیار خرسند هستم.

* فکر می کنید در آینده با توجه به این مشارکتی که آغاز شده شرکت شما به کجا برسد؟

شراکتی که با بنیاد برکت انجام دادیم برای طرح توسعه شرکت در زمینه تولید و رشد کارخانه است که اشتغال زایی خوبی را در بر دارد. همچنین طرح توسعه ای دیگری که در نظر داریم در زمینه صادرات است و گام های خوبی هم در این زمینه برداشته شده است و امید داریم به اهداف ارزآوری برای کشور هم دست یابیم.

* چه کشورهایی را به عنوان مقصد صادراتی محصولاتتان انتخاب کرده اید؟

کشورهای حاشیه خلیج فارس را که تعداد کمی هم ندارند را هدف گذاری کرده ایم. در این راستا نیز پیش زمینه هایی را در ایجاد تعامل با برخی از آن ها فراهم کرده ایم که آن ها هم تمایل بالایی برای همکاری با ما از خود نشان داده اند.

* با این تفاسیر فکر می کنید چقدر از ظرفیت تولید محصولاتتان را به صادرات اختصاص دهید؟

اگر از لحاظ درصد حساب کنیم می توانیم در شرکت خودمان ۵ درصد از محصولات را به مسیر صادرات و ارزآوری هدایت کنیم.

اگر مردم حمایت کنند و همه تولیدکنندگان دست به دست هم دهند می توانیم راه ورود اجناس خارجی به کشور را ببندیم

اما اگر مردم حمایت کنند و همه تولیدکنندگان دست به دست هم دهند نه تنها می توانیم راه ورود اجناس خارجی به کشور را ببندیم بلکه با انرژی بیشتری مسیر تولید و صادرات محصولات ایرانی را طی خواهیم کرد.

کد خبر: ۲۰۰٬۷۶۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha