۲۸ دی ۱۴۰۱ - ۰۰:۳۰
اشتغال ۶ هزار نفر در صنایع دریایی بوشهر| ۲۵ واحد کشتی‌ سازی در استان فعال هستند
در گفت‌وگو با بازار مطرح شد؛

اشتغال ۶ هزار نفر در صنایع دریایی بوشهر| ۲۵ واحد کشتی‌ سازی در استان فعال هستند

بوشهر- محمدی زاده استاندار بوشهر از اشتغال ۶ هزار نفر در صنایع دریایی استان بوشهر خبر داد و گفت: ۲۵ واحد کشتی سازی و شناورسازی در استان بوشهر فعالیت دارند.

احمد محمدی‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: اقتصاد دریامحور در نقاط ساحلی استان بوشهر مورد حمایت مسئولان قرار دارد و در یکسال اخیر، شاهد تسهیل شرایط برای رونق این عرصه هستیم.

وی افزود: طرح‌های آبزی‌پروری در مناطق مختلف و مستعد استان، توسعه پیدا کرده و اشتغال ساکنان بومی این مناطق را نیز تقویت کرده است.

استاندار بوشهر خاطر نشان کرد: صنایع دریایی استان بویژه در حوزه شناورسازی و سکوسازی و تعمیرات کشتی‌ها و شناورها در بخش‌های فلزی و فایبرگلاس در استان فعالیت خوبی دارند که اکنون ۲۵ واحد در این عرصه فعالیت دارند.

محمدی‌زاده تصریح کرد: اکنون بیش از ۶ هزار نفر از جوانان بومی استان در صنایع دریایی شاغل هستند که تصویب ۷۵۰ میلیون دلار تسهیلات برای رونق صنعت کشتی سازی، گامی در راستای تقویت این صنعت است.

وی اضافه کرد: مقرر شده این تسهیلات در سه سال و سالی ۲۵۰ میلیون دلار از محل صندوق توسعه ملی تامین و پرداخت شود تا این صنایع به رونق برسند.

استاندار بوشهر گفت: پرداخت تسهیلات ارزان قیمت برای تکمیل و راه‌اندازی واحدهای راکد و نیمه راکد صنعتی و تولیدی و اقتصادی، در دستور کار قرار دارد و امیدوارم‌ شاهد رونق تولید در این بخش‌ها باشیم.

کد خبر: ۲۰۰٬۷۶۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha