۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۴
تلاش برای پرداخت کمک هزینه حق بیمه به زنان خانه دار| شرایط را برای درآمدزایی زنان فراهم می کنیم
معاون رئیس جمهور در گفتگو با «بازار» مطرح کرد:

تلاش برای پرداخت کمک هزینه حق بیمه به زنان خانه دار| شرایط را برای درآمدزایی زنان فراهم می کنیم

معاون زنان و خانواده رئیس جمهور گفت؛ این معاونت با جدیت بدنبال حمایت از زنان خانه دار بوده و درتلاش است تا با پرداخت کمک هزینه بیمه به این قشر از جامعه آنها را در تامین هزینه حق بیمه یاری نماید.

بازار؛ گروه بانک و بیمه: افزایش حدود ۲ برابری هزینه پرداخت حق بیمه زنان خانه دار در سالجاری نسبت به سال گذشته موجب شد تا بخش عمده ای از آنها به دلیل ناتوانی در پرداخت حق بیمه از پوشش بیمه ای تامین اجتماعی خارج شوند.

هر چند رویکرد بیمه تامین اجتماعی در پوشش بیمه ای زنان خانه دار اقدامی درست در راستای ایجاد امید به زندگی، استقلال مالی در زمان پیری و برخورداری از رفاه نسبی همچنین پشتوانه سلامت در حال و آینده برای این قشر از جامعه است اما متاسفانه سیاست گذاران چنین بیمه ای با افزایش میزان پرداخت حدود ۲ برابری حق بیمه در این بخش موجب شده اند تا خیلی از بیمه گزاران به دلیل ناتوانی در تامین پرداخت حق بیمه ماهانه خود از ادامه آن منصرف شوند.

زنان خانه داری که با هدف پوشش بیمه ای افق روشنی را برای آینده خود متصور شده بودند درمواجه با افزایش هزینه بالای حق بیمه، خیلی ها دیگر توان ادامه پرداخت آن را ندارند و منصرف شدند

ناتوانی زنان خانه دار در پرداخت حق بیمه بالا

چرا که زنان خانه دار درآمدزایی ندارند و همسران آنها نیز ممکن است از درآمد بالایی برخوردار نباشد که بتواند هزینه بیمه آنها را بپردازد، بنابراین زنان خانه داری که با هدف پوشش بیمه ای افق روشنی را برای آینده خود متصور شده بودند درمواجه با افزایش بالای هزینه حق بیمه، خیلی ها دیگر توان ادامه پرداخت آن را نداشته و ناگزیرشدند با انصراف از مزایای چنین بیمه ای بی بهره شوند. طبق بررسی ها هم اکنون فقط عده قلیلی که از تمکین مالی مناسبی برخوردارند می توانند خود را بیمه (بیمه زنان خانه دار) کنند.

به طور مثال سال گذشته به دلیل پرداخت هزینه ۳۰۰ هزار تومانی ماهانه حق بیمه زنان خانه دار خیلی از زنان خود را بیمه (زنان خاندار) کردند اما امسال با افزایش حق بیمه و رسیدن این رقم به بیش از ۵۰۰ هزارتومان درماه همراه با رشد سرسام آور هزینه های زندگی، معیشت مردم در تنگنا اقتصادی قرار گرفت تا جایی که بخش عمده زنان خانه دار مجبور شدند از خیر پوشش چنین بیمه ای بگذرند.

با افزایش میزان درآمدهای دولت بی تردید سعی خواهد شد تا زنان خانه دار برای پوشش بیمه ای خود آنطور که در پرداخت حق بیمه با مشکل مالی مواجه نشوند از حمایت جانبی دولت برخوردار شوند

شرایط را برای پوشش بیمه زنان خانه دار فراهم می کنیم

درچنین شرایطی اما دکتر انسیه خزعلی، معاون زنان و خانواده رئیس جمهور در حاشیه نشست خبری برگزاری نخستین کنگره بین المللی بانوان تأثیرگذار، طی گفتگویی با خبرگزاری «بازار» اعلام کرد؛ این معاونت پشتیبان زنان خانه داراست و برای حمایت از آنها از هیچ تلاشی دریغ نمی کند.

وی با بیان اینکه دولت هم اکنون زنان خانه دار روستایی که داری ۳ فرزند هستند را با پرداخت بخش عمده ای ازهزینه ها بیمه کرده است، افزود: مطابق برنامه ریزیها و اتخاذ تصمیمات جامع هم اکنون اهدافی دنبال می شود که موضوع تامین بخش عمده حق بیمه زنان خانه دار علاوه بر زنان روستایی داری چند فرزند به مرور به همه زنان این مرز و بوم تسری کند.

معاون زنان و خانواده رئیس جمهور در ادامه اظهارداشت: در برنامه هفتم توسعه نیز به چنین موضوع مهمی توجه ویِژه شده است چرا که زنان سهم خاص و نقش بسزایی در پیشرفت وتوسعه کشور دارند. بنابراین با افزایش میزان درآمدهای دولت بی تردید سعی خواهد شد تا زنان خانه دار برای پوشش بیمه ای خود آنطورکه در پرداخت حق بیمه با مشکل مالی مواجه نشوند از حمایت جانبی دولت برخوردار شوند زیرا در قانون جوانی جمعیت و حمایت از خانواده نیز چنین موضوع مورد توجه قرار گرفته است.

بازنشستگی و دریافت مستمری، بیمه درمانی برای خود و فرزندان شاید بخشی از مزایای پوشش بیمه ای (زنان خانه دار) تامین اجتماعی در این زمینه است که در سطح وسیعی اعلام شده است

امیدواری برای پوشش گسترده بیمه زنان خانه دار

بنا به این گزارش، اظهارات دکتر خزعلی، معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده درباره حمایت از زنان خانه دار و توجه ویژه به آنها امیدوار کننده است و در صورت اجرای برنامه های حمایتی بی تردید بیمه زنان خانه دار از سر گرفته خواهد شد و آنها ترغیب به بیمه کردن خود می شوند، بارقه امیدی که آینده زنان خانه دار را با پوشش بیمه ای تضمین خواهد کرد چرا که دکتر خزعلی تاکید کرده است؛ به دنبال تحقق بیمه زنان خانه دار و ایجاد مشاغل خانگی برای خانم‌ها هستیم. وی معتقد است، باید در مشاغل انعطاف ایجاد کنیم تا زنان هم به کار خانه برسند و هم خارج منزل کار کنند آنطور که در برنامه هفتم توسعه این امر را عملی خواهیم کرد.

به هر حال بازنشستگی و دریافت مستمری، بیمه درمانی برای خود و فرزندان شاید بخشی از مزایای پوشش بیمه ای تامین اجتماعی در این زمینه است که در سطح وسیعی اعلام و تبلیغ شد تا آن دسته از خانم‌ها (مجرد یا متاهل) بدون شغل با ثبت نام برای تحت پوشش قرار گرفتن بیمه تامین اجتماعی، بتوانند در رده سنی ۱۸ تا ۵۰ سال از خدمات و پوشش‌های بیمه تامین اجتماعی استفاده کنند و در طول مدت بیمه‌ای از امتیازات چنین بیمه ای به خوبی بهره مند شوند.

با نگاهی به این نوع پوشش بیمه ای خواهیم دید که این بیمه جزء بیمه اختیاری سازمان تامین اجتماعی محسوب می‌شود که از سال ۸۷ شروع شده است و خانم‌هایی که این بیمه را خریداری کرده‌اند می‌توانند از خدمات بازنشستگی، از کار افتادگی، خدمات فوت، خدمات درمانی و… استفاده کنند.

کد خبر: ۲۰۰٬۷۵۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 4
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • مرضیه سروش نژاد IR ۲۲:۱۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۱
      0 1
      سلام خدمت شما وهمه مسئولین محترم از شما وهمه مسیولین محترم متشکرم که بیمه زنان ودختران را ترویج دادید وایجاد کردید خیلی ممنون کار خیلی مهمی کردید وهمین که هزینه بیمه پایین است خیلی مهمه ممنونم منم میخوام دراین طرح بیمه زنان ودختران خاندار شرکت کنم خیلی مفیده از این کارهای مفید انجام دهید ممنونم
    • خانم IR ۰۱:۲۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۲
      0 0
      سلام ممنون که به فکر ما زنان خانه دار و دختران مجرد هستید، کاش کاری میکردید که میشد بیمه سالها قبل دانشجویی رو نیز مانند بیمه سربازی به صورت قسطی می خریدیم. طرح بیمه دانشجویی چندسالی هست مطرح شده و زمان ما که دانشجو بودیم این طرح نبود، افرادی مثل من از نظر سابقه بیمه خیلی عقب هستند ، امیدوارم بتونید این مشکل رو نیز برای افرادی مثل من حل کنید
    • IR ۰۱:۴۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۲
      0 0
      حدود یک سال ونیم بیمه خانم های خاندار هستم سال اول گفتن قسط 250هزارتومان هست قسط دوم شد 320هزارتومان توی همان سال اول شد سال دوم شده 520000تومان خوب شما می فرماید خان خانه دار ما باید دست همسرمون نگاه کنیم تاهر ما بیمه را پرداخت کنیم خیلی زیاده دیگه توان پرداخت نداریم این که نشد کمک خانم خانه دار من الان این وسط موندم که چکار کنم پشیمانم پشیمان
    • IR ۰۱:۵۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۲
      0 0
      این چی بیمه هست که 12در صد 520هزارتونان می گیرید بنده خدا اون خانم از کجا باید بیاره