۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۵
نهضت اشتغال سبز در خراسان جنوبی/ ۷۲طرح گلخانه ای در بانک ها معطل مانده است
مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی:

نهضت اشتغال سبز در خراسان جنوبی/ ۷۲طرح گلخانه ای در بانک ها معطل مانده است

بیرجند- مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی با اشاره به اجرای نهضت گلخانه ای در استان گفت: ۶۰ هکتار زمین به وسعت گلخانه های استان در سال جاری اضافه می شود.

به گزارش خبرنگار بازار، عبدالرضا رضایی پیش از ظهر دوشنبه در نشست خبری که به صورت آنلاین برگزار شد،  اظهار کرد: هم اکنون ۷۲.۳ هکتار کشت گلخانه ای در استان خراسان جنوبی داریم.

 وی به برداشت ۱۲ هزار و ۹۰۰ تن محصول گلخانه ای طی سال گذشته در استان اشاره کرد و افزود: در سال جاری در راستای جهش تولید در بخش کشاورزی استان ۶۰ هکتار به وسعت گلخانه های استان اضافه خواهد شد.

رضایی خواستار همکاری بانک ها در پرداخت تسهیلات به طرح های گلخانه ای شد و بیان کرد: ۷۲ طرح گلخانه ای به ارزش ۲۸۴ میلیارد ریال در بانک ها معطل مانده است.

 وی با بیان اینکه تسهیلات این طرح ها به دلیل عدم تأمین یارانه تسهیلات پرداخت نشده است، عنوان کرد: امیدواریم با حل مشکل یارانه تسهیلات طرح‌های گلخانه‌ای خراسان‌جنوبی هر چه زودتر عملیاتی و اجرایی شود.

مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی گفت: پایانه صادراتی برای موضوع بازاریابی و فروش محصولات گلخانه‌ای خراسان جنوبی ایجاد می شود.

پیشرفت ۵۰درصدی پروژه های گلخانه ای استان

مدیرعامل شرکت شهرک‌های کشاورزی خراسان جنوبی هم در این جلسه به تفاهم نامه منعقد شده با استانداری استان برای  توسعه گلخانه های استان بیان داشت: یک هزار و ۳۰۰ هکتار اراضی مستعد کشاورزی در سطح استان شناسایی شده است.

مهدی سورگی  گفت: از این میزان حدود ۹۵۰ هکتار در زمینه مجتمع های گلخانه‌ای، ۱۳۰ هکتار در زمینه مجتمع های دامی و حدود ۲۱۳ هکتار برای بارگاه زرشک شناسایی شده است.

وی با بیان اینکه تاکنون ۲۵۶ هکتار در زمینه گلخانه ها به شرکت شهرک های کشاورزی واگذار شده است، بیان کرد: بی‌شک موضوع نهضت گلخانه‌ای در حوزه کشاورزی استان یک تحول ایجاد خواهد کرد.

وی پیشرفت فیزیکی پروژه های گلخانه ای استان را ۵۰ درصد اعلام کرد و افزود: شناسایی، تثبیت اراضی، مطالعات و زیرساخت مجتمع های گلخانه ای در دستور کار قرار دارد.

مدیر شعب شرکت شهرک‌های کشاورزی خراسان‌جنوبی  از راه اندازی شرکت بازرگانی برای حل مشکلات بازاریابی محصولات گلخانه ای استان خبر داد و افزود: به زودی  اجرا و آماده سازی زیرساخت ۲۵۰ هکتار گلخانه در استان انجام می شود.

صدور ۲۰۰ پروانه احداث گلخانه های کوچک در استان

مجری طرح توسعه گلخانه‌های جهاد کشاورزی خراسان جنوبی هم در این جلسه از صدور ۲۰۰ پروانه تاسیس گلخانه های کوچک مقیاس در استان خبر داد و گفت: تا کنون ۵۰ واحد گلخانه ای در وسعت ۱.۵ هکتار احداث شده است.

رضا دره کی با اشاره به اینکه در گلخانه های کوچک مقیاس می‌توان از فضای حداقلی امکان برداشت حداکثر محصول را داشت، بیان کرد: مجوز گلخانه های کمتر از ۳۰۰ متر مربع(کوچک مقیاس ها) بر عهده سازمان جهاد کشاورزی استان است.

 وی ادامه داد: صدور مجوز برای گلخانه های بین ۳۰۰ تا سه هزار متر توسط سازمان نظام مهندسی منابع طبیعی و کشاورزی استان انجام می شود.

معاون مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی خراسان جنوبی احداث گلخانه ها در سطح کوچک در زمینه اشتغال روستائیان می تواند گامی مهم باشد، عنوان کرد: ۹۰ طرح گلخانه کوچک مقیاس با اعتبار شش میلیارد و ۷۵۰ میلیون تومان برای دریافت تسهیلات به بانک ها معرفی شده است.

کد خبر: ۲۰٬۰۷۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha