۲۷ دی ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۹
انضباط بخشی راهکاری برای ارتقای وضعیت بودجه| برنامه تحول اقتصادی در لایحه دیده نشده است
عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ مطرح کرد

انضباط بخشی راهکاری برای ارتقای وضعیت بودجه| برنامه تحول اقتصادی در لایحه دیده نشده است

عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه گفت:ما نه می‌توانیم انبساط و نه انقباض داشته باشیم و هر دوی این موارد ما را دچار مشکل می‌کند اما انضباط بخشی امروزه می‌تواند راه خروج از وضعیت فعلی باشد.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، مهدی طغیانی در جلسه کمیسیون تلفیق لایحه بودجه گفت: مسیر تمرکززدایی و انتقال اختیارات به استانها در لایحه بودجه بسیار کار درستی بود اما لازم است با یک سری ساز و کارهای بهترین مدیریت غیر متمرکز در کشور دنبال شود.

وی افزود: تخصیص ها در زمینه بودجه عمرانی ۹ الی ۱۲ درصد بود و به نسبت ۹ ماهه سال در نظر گرفته شده بود، این مسئله برای اینکه آن جهت گیری را تایید کنیم علامت خوبی نیست.

عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه با اشاره به بحث بودجه در بودجه گفت : این موضوع یک حرکت خوبی است اما در خواست ما این است که دولت پای کار بیاید لذا ادامه تبصره ۱۴، تهاتر ها و تسهیلات برای هزینه ها چه در مورد صندوق تامین اجتماعی و چه صندوق بازرگانی دولتی و یا آن ۱۵۰ هزار میلیارد تومان تبصره یک، اینها عملاً بودجه است و خارج از بودجه دیده می شود ولی عملاً جز بودجه کشور است.

طغیانی با بیان اینکه متاسفانه برنامه تحول اقتصادی در لایحه دیده نشده است، اظهار کرد: دولت مردمی آقای رئیسی یک برنامه تحول داشت، به ویژه در زمینه مصرف انرژی اما در حال حاضر ما رد پای آن را در بودجه نمی بینیم و نتیجه آن این شده که در مورد گازوئیل و بنزین حداقل طبق آن مفروضات غیرقابل استناد سازمان برنامه و بودجهواردات خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه سهم بخش عمران در حال کاهش است، گفت :محدودیت های دولت برای ما قابل درک است اما اگر با روش‌های غیر تحمیل هزینه به دولت؛ مشارکت عمومی و خصوصی و غیره، سرمایه گذاری کم نشود به نظر بنده صحیح تر است.

طغیانی با بیان اینکه ما در وضعیت رکود تورمی هستیم گفت: ما نه می‌توانیم انبساط و نه انقباض داشته باشیم و هر دوی این موارد ما را دچار مشکل می‌کند اما انضباط بخشی امروزه می‌تواند راه خروج از وضعیت فعلی باشد.

کد خبر: ۲۰۰٬۷۱۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha