۲۷ دی ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۱
خرد شدن اراضی کشاورزی مانع سند دار شدن آن‌ها نیست

خرد شدن اراضی کشاورزی مانع سند دار شدن آن‌ها نیست

وزیر جهاد کشاورزی گفت: صدور اسناد اراضی کشاورزی نباید با روند گذشته انجام شود و نباید به این بهانه که اراضی کشاورزی خرد شده است، باعث کندی فرآیند صدور اسناد اراضی کشاورزی شویم.

به گزارش بازار، سیدجواد ساداتی‌نژاد در هجدهمین جلسه قرارگاه صدور اسناد، حفظ کاربری و یکپارچگی اراضی کشاورزی اظهار داشت: صدور اسناد اراضی کشاورزی نباید با روند گذشته انجام شود و نباید به این بهانه که اراضی کشاورزی خرد شده است، باعث کندی فرآیند صدور اسناد اراضی کشاورزی شویم.

وی افزود: ابتدا باید مانع خرد شدن اراضی شویم و سپس با ارائه مشوق‌ها به کشاورزان و بهره‌برداران اراضی را یکپارچه کنیم؛ ضمن اینکه سندی که برای اراضی صادر می‌شود، کاربری اراضی را مشخص می‌کند و مانع تغییر کاربری خواهد شد و نباید خللی در این کار ایجاد شود.

ساداتی‌نژاد تأکید کرد: بخشنامه‌ها و ابلاغیه‌های قرارگاه صدور اسناد، حفظ کاربری و یکپارچگی اراضی کشاورزی لازم‌الاجراست و نباید نظرات شخصی و سلیقه‌ای در این خصوص اعمال شود.

وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: رفع تداخلات و صدور اسناد اراضی کشاورزی ملاک ارزیابی رؤسای سازمان‌ها و مدیران جهاد کشاورزی است.

وی ادامه داد: برنامه‌ای به استان‌ها ابلاغ شده است تا رفع تداخلات براساس آن انجام شود و همه استان‌ها باید براساس برنامه ابلاغی اقدام کنند تا در پایان سال این فرآیند به اتمام برسد.

ساداتی‌نژاد افزود: استان‌هایی که عملکرد خوبی در زمینه رفع تداخلات ندارند باید در ادامه کار فعالیت بیشتری انجام دهند و با برگزاری روزانه جلسات کمیسیون رفع تداخلات موجب تسریع این فرآیند شوند.

وی بر استفاده از ظرفیت سازمان نظام مهندسی برای تسریع فرایند رفع تداخلات تأکید کرد و گفت: باید کارگاه‌های آموزشی برای کارشناسان و مدیران شهرستان‌ها برگزار شود و تصمیمات قرارگاه صدور اسناد، حفظ کاربری و یکپاررچگی اراضی کشاورزی برای آن‌ها تشریح شود تا طبق تقویم ابلاغی عمل کنند و فرآیند صدور اسناد تسریع شود.

رفع تداخلات ارضی مقدمه تثبیت مالکیت است
در ادامه این نشست، رئیس سازمان امور اراضی گفت: رفع تداخلات ارضی مقدمه تثبیت مالکیت است که دولت و وزیر جهاد کشاورزی بر آن تأکید دارند.

وی افزود: سازمان امور اراضی مسئولیت تثبیت مالکیت، حفظ کاربری و یکپارچگی اراضی را بر عهده دارد.

افلاطونی اضافه کرد: استان‌ها باید براساس برنامه تکلیفی خود جلسات کمیسیون رفع تداخلات را برگزار کنند تا بتوانیم در پایان سال، رفع تداخلات را به اتمام برسانیم.

افلاطونی تأکید کرد: از ظرفیت تفاهمنامه موجود بین وزیر جهاد کشاورزی و وزیر کشور استفاده شود؛ براساس این تفاهمنامه قرارگاه صدور اسناد در استان‌ها به ریاست استاندار تشکیل می‌شود و باید از ظرفیت استانداران، فرمانداران، بخشداران و شوراهای اسلامی و دهیاران برای حدنگاری و رفع تداخلات استفاده شود تا باعث تسریع امور شود.

رئیس سازمان امور اراضی گفت: طبق توافق صورت گرفته با سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری مقرر شده است تا از ظرفیت کارشناسان تفسیر این سازمان برای تسریع تفسیر عکس‌ها و فرآیند رفع تداخلات در مدیریت‌های امور اراضی استان استفاده شود.

همچنین در این نشست برخی از روسای سازمان جهادکشاورزی استان‌ها و ثبت اسناد به صورت وبیناری نکاتی را برای بهبود و تسریع روند رفع تداخلات اراضی بیان کردند.

کد خبر: ۲۰۰٬۶۷۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha