۱۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۸
تجارت با اتحادیه اوراسیا موثرترین اقدام در شرایط تحریم است
مشاور امور بین‌الملل سازمان توسعه تجارت:

تجارت با اتحادیه اوراسیا موثرترین اقدام در شرایط تحریم است

گرگان- مشاور امور بین‌الملل و توافقنامه‌های تجاری سازمان توسعه تجارت ایران گفت: تجارت با کشورهای عضو اتحادیه اوراسیا، آسان‌ترین و موثرترین اقدام ایران برای توسعه اقتصادی در شرایط تحریم است.

به گزارش خبرنگار بازار میرهادی سیدی عصر چهارشنبه در جمع فعالان اقتصادی استان گلستان اظهار کرد: ایران با کشورهای عضو اتحادیه اوراسیا تعامل سیاسی دارد و در زمینه اقتصادی با این کشورها دارای درهم تنیدگی اقتصادی هستیم.

وی با اشاره به اینکه در حوزه تجارت هن کشورهای اتحادیه اوراسیا دارای تعامل‌های تجاری با سایر کشورها هستند، افزود: کشورهای عضو اتحادیه اوراسیا حدود پنج تریلیون دلار تولید ملی دارند و حجم تجارت پنج کشور عضو آن ۸۵۰ میلیارد دلار است که ایران می تواند از این بازار برای رونق اقتصادی و صادرات کالاهای خود استفاده کند.

مشاور امور بین‌الملل و توافقنامه‌های تجاری سازمان توسعه تجارت یادآور شد: موافقنامه پیوستن ایران به اوراسیا از  آبان امسال اجرایی شد و قرار است یکسال پس از اجرای این موافقتنامه، مقدمات تجارت آزاد با منطقه مذکور فراهم شود.

وی با یادآوری اینکه هم‌اکنون ایران با هیچ کشوری توافق تجاری ندارد، ادامه داد: در حال حاضر پنج کشور روسیه، بلاروس، قزاقستان، ارمنستان و قرقیزستان عضو اتحادیه اوراسیا هستند و این اتحادیه با بیش از ۴۰ کشور و سازمان بین المللی برای فعالیت در چارچوب این اتحادیه اعلام آمادگی کرده است.

سیدی با تاکید بر اینکه تجارت با کشورهای عضو اتحادیه اوراسیا، موثرترین و آسان‌ترین اقدام ایران برای توسعه اقتصادی در شرایط تحریم است، تصریح کرد: بهبود دسترسی به بازار ۱۸۳ میلیون نفری این کشورها، انضباط با ثبات تجاری، بهبود سرمایه گذاری و انتقال فناوری و کسب تجربه و کار با کشورهای عضو اوراسیا از مهم ترین ظرفیت های این اتحادیه است.

کد خبر: ۲٬۰۰۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha