۲۷ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۰
لوازم بهداشتی که همه ما خانم‌ها باید داشته باشیم

لوازم بهداشتی که همه ما خانم‌ها باید داشته باشیم

این روزها، همه جا صحبت از تازه‌ترین ترندهای میکاپ و محصولات جدید کمپانی‌های لوازم آرایشی است؛

به گزارش بازار، این روزها، همه جا صحبت از تازه‌ترین ترندهای میکاپ و محصولات جدید کمپانی‌های لوازم آرایشی است؛ تا جایی که گاهی حتی به نظر می‌رسد جایگاه لوازم بهداشتی در زندگی روزمره به فراموشی سپرده شده است. استفاده صحیح و به جا از محصولات بهداشتی، اگر مهم‌تر از لوازم آرایشی نباشند، کم‌اهمیت‌تر نیست.

برخلاف تصور اغلب ما، این محصولات تنها برای حفظ بهداشت و سلامت شخصی تعبیه نشده‌اند. اگر می‌خواهید موهای سالم و درخشانی داشته باشید و پوستتان بدون آرایش صاف و سالم به نظر برسد، بهتر است استفاده از لوازم بهداشتی را به روتین روزمره تان تبدیل کنید. 
نکته مهم این است که استفاده از این محصولات، ضمن ارتقا بهداشت فردی شما، مقدمه‌ای برای عملکرد بهتر محصولات آرایشی نیز به شمار می‌رود. 

لوازم بهداشتی که باید همه خانم‌ها داشته باشند

محصولات بهداشتی، این روزها طرفداران بسیاری دارند و از تنوع قابل توجهی برخوردارند. به خصوص با پیشرفت روتین‌های مراقبتی، می‌توان گفت درصد فروش لوازم بهداشتی به صورت چشمگیری افزایش یافته است. البته که در بسیاری از تبلیغات، شاهد توصیفات اغراق آمیز و عرضه محصولات غیر ضروری هستیم. اما تهیه و استفاده مرتب از برخی محصولات بهداشتی، امری ضروری برای حفظ سلامت پوست و بدن ما به حساب می‌آید.

از جمله مهم‌ترین این محصولات می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

شوینده پوست

اگر از دسته افرادی باشید که به سلامت و زیبایی پوستشان اهمیت می‌دهند، احتمالا به خوبی با روتین مراقبت پوستی آشنا هستید. پاکسازی و شستشوی روزانه پوست، اولین قدم در همه روتین‌های پوستی است. به همین خاطر داشتن شوینده مناسب، مهم‌ترین اصل بهداشت روزانه شما را به خود اختصاص می‌دهد. شوینده‌ها، آلودگی و چربی اضافی را از سطح پوستتان پاک می‌کنند و سطحی تمیز برای اجرای دیگر مراحل روتین مراقبتی مهیا می‌نمایند.

شوینده پوست

اما نکته مهمی که درباره شوینده‌ها وجود دارد، انتخاب نوع مناسب آن است. شوینده‌ها، یکی از پرفروش‌ترین محصولات بهداشتی هستند و  تنوع بسیاری گسترده‌ای دارند. برای انتخاب محصول مناسب، بهتر است به جنس پوست و نیازهای خودتان توجه نمایید. به طور کلی، اگر پوست خشک و حساسی دارید، بهتر است به سراغ شوینده‌های آبرسان و ملایم ژلی، روغنی و ... بروید. ولی چنانچه پوستتان چرب یا مختلط است، می‌توانید از شوینده‌های قوی‌تر در انواع فومی کمک بگیرید.

پزشکان و متخصصان توصیه می‌کنند در طول روز، حداقل دو بار پوستتان را بشویید. صبح و پیش از آرایش کردن و در انتهای شب و قبل از خواب، بهترین زمان برای شستشوی پوستتان است.

ضد آفتاب

جوش‌های سرسیاه، لک‌های پوستی، پیری زودرس و ... همگی از مضرات برخورد اشعه ماورا بنفش آفتاب با پوست است. این اشعه، قدرت نفوذ بسیار بالایی دارد و می‌تواند لایه‌های عمقی پوستتان را به راحتی تحت تاثیر قرار دهد. اشعه UV ، واکنش اکسیدانت را در سلول‌های پوستی تحریک می‌کند و باعث افزایش تولید رادیکال‌های آزاد می‌شود.
مجموع این اثرات، با عوارضی مانند چین و چروک پوستی، حساسیت، آفتاب سوختگی و ... همراه است. با توجه به تحقیقات انجام شده در این زمینه، اشعه UV آفتاب امروزه بزرگترین تهدید برای سلامت پوست به شمار می‌رود.
اما جای نگرانی نیست. ضدآفتاب‌ها طراحی شده‌اند تا پوست صورت و بدن شما را از مضرات نور آفتاب در امان بدارند. ضد آفتاب‌ها، حاوی ترکیباتی از قبیل اکسید زینک و تیتانیوم دی اکسید هستند. این مواد، از نفوذ اشعه‌های UV/B و UV/A به عمق پوست جلوگیری می‌کنند و مانع از آفتاب سوختگی می‌شوند.
ضد آفتاب‌ها در انواع رولی، لوسیون، اسپری، رنگی و بی‌رنگ تولید می‌شوند. شما می‌توانید از انواع مختلف این محصول برای حفظ سلامت پوستتان کمک بگیرید.

یکی از نکات قابل توجه در مصرف روزانه ضد آفتاب‌ها، تمدید ۲ ساعته آن در طول روز است. این کار، حداکثر توان محافظتی ضد آفتاب را در اختیارتان قرار می‌دهد. به علاوه، در نظر داشته باشید که صورتتان تنها عضو بدن نیست که به ضد آفتاب احتیاج دارد. دست‌ها، و هر نقطه از بدنتان که در تماس با نور خورشید است، باید با لایه ضخیمی از ضد آفتاب پوشانده شود.

پاک کننده‌ها

در دنیای امروز که محصولات آرایشی با سرعت غیر قابل باوری در حال پیشرفت هستند، هر روز متد و ترند تازه‌ای معرفی می‌شود و بسیاری از فعالان عرصه زیبایی، تکنیک‌های حرفه‌ای آرایشی را آموزش می‌دهند.
اما نکته‌ای که اغلب نادیده گرفته می‌شود، پاکسازی اصولی این مواد آرایشی از روی پوست است. محصولات آرایشی، اغلب ترکیبی از مواد چسبنده و شیمیایی را در فرمولاسیون خود جای داده‌اند که به عمق منافذ پوستی نفوذ می‌کنند. این ویژگی، پاک کردن کامل آنها را به معضل بزرگی تبدیل کرده است. به همین خاطر، صنعت زیبایی محصولاتی تحت عنوان پاک کننده‌ها را روانه بازار کرده است؛ پاک کننده‌ها، به صورت تخصصی برای پاکسازی مواد آرایشی تولید شده‌اند و به خوبی آنها را تمیز می‌کنند.

توجه داشته باشید که باقی ماندن طولانی مدت لوازم آرایشی روی پوست صورت، می‌تواند با عوارضی از قبیل جوش‌های زیر پوستی، سرسیاه، لک‌های تیره و ... همراه باشد. با این اوصاف بهتر است پیش از خوابیدن، مواد آرایشی را با کمک پاک کننده‌ها از روی صورتتان تمیز کنید و با این کار، سلامت پوست خود را تضمین نمایید.

کرم محافظت از پوست پا

پوست دست و صورت، تنها نقاطی نیستند که به مراقبت و توجه نیاز دارند. پاهای ما در طول روز، مسافت زیادی را طی می‌کنند و در تمام این مدت، تمام وزن بدن را تحمل می‌نمایند. همین خاطر است که قلب دوم نامیده می‌شوند و بیش از دیگر اعضای بدن، به مراقبت احتیاج دارند.
تدارک دیدن اسپای خانگی، استفاده از کوکتل حمام، ماساژ پا با روغن ضروری و ... از جمله راهکارهای مراقبت از پا هستند. 

کرم محافظت از پوست پا

اما بسیاری از ما ممکن است وقت کافی برای انجام این موارد را نداشته باشیم. به عنوان راهکار جایگزین، بهتر است از کرم یا لوسیون‌های مراقبتی پا کمک بگیرید. این محصولات، نیازهای تغذیه‌ای پوست پا را فراهم می‌نمایند و از ایجاد ترک‌های رایج پاشنه نیز جلوگیری می‌کنند. همچنین، کاربری بسیار راحتی دارند و استفاده از آنها تنها چند دقیقه از وقتتان را می‌گیرد.

ماسک مو

چه کسی می‌تواند بگوید از داشتن موهای پر، خوش حالت و زیبا خوشش نمی‌آید؟ برای رسیدن به این خواسته، بهتر است به سراغ اولین فروشگاه لوازم بهداشتی بروید و محصولات حیاتی و مراقبتی را برای موهایتان تهیه نمایید.
یکی از مهم‌ترین محصولات، ماسک موها هستند. برخی از افراد معتقدند که ماسک مو و نرم کننده تفاوتی با یکدیگر ندارند. اما کسانی که تنها یکبار از ماسک مو استفاده کرده‌اند، به خوبی می‌دانند که ما داریم درباره چه معجزه‌ای صحبت می‌کنیم.
ماسک موها برخلاف نرم کننده، اغلب با هدف درمانی و مراقبتی تولید می‌شوند و فرمولاسیون بسیار غنی دارند. این محصولات، با توجه به خواص و عملکرد خود، در چند دسته آبرسان، ترمیم کننده، تقویت کننده و ... جای می‌گیرند. شما می‌توانید با در نظر گرفتن جنس و نیازهای موی خود، محصول مناسبی را تهیه و استفاده نمایید. 

انواع ماسک مو، در مدل‌های مختلف نیازمند آبکشی و بدون نیاز به آبکشی تولید می‌شود. حتی برخی از انواع ماسک مو، نحوه مصرف متفاوت و منحصر به فردی دارند. برای بهترین بهره‌وری در این زمینه، توصیه می‌شود از راهنمای بروشور محصول کمک بگیرید.

مام رول و دئودورانت

عرق کردن، یکی از واکنش‌های طبیعی بدن ما است. اما افزایش میزان تعریق، اغلب با معضلاتی مانند مرطوب شدن لباس و ایجاد بوی بدن همراه است. جالب است بدانید که مایع عرق، به خودی خود بوی بدی ندارد. اما در ترکیب با نرمال فلور(باکتری‌های طبیعی بدن) آنها را تجزیه می‌کند و باعث ایجاد بوی ناخوشایندی می‌شود. این امر، به خصوص هنگام قرار گرفتن در مکان‌های عمومی ممکن است دردسرساز باشد و باعث خجالت زدگی شود.

محصولات بهداشتی مانند مام و دئودورانت‌ها، برای رفع این مشکل تولید شده‌اند. اما برخلاف تصور عموم مردم، مام و دئودورانت نام‌های متفاوت یک محصول واحد نیستند. بلکه از نظر کاربرد، فرمول شیمیایی و عملکرد با یکدیگر متفاوتند. با این تفاسیر، مهم است که ویژگی آنها را بشناسید و محصول مناسبی برای حفظ بهداشت خود انتخاب نمایید.

مام رول و دئودورانت

مام رول، اغلب فرمولاسیونی بر پایه مشتقات آلومینیوم دارد. وجود آلومینیوم و مشتقات آن، می‌تواند میزان تولید و ترشح عرق را از غدد بدن و روزنه‌های پوستی کاهش دهد. به علاوه، برخی از انواع این محصول حاوی مواد خوشبو کننده نیز هستند. استفاده از مام، به کسانی توصیه می‌شود که بیش از حد عرق می‌کنند و با مشکلاتی مانند خیس یا مرطوب شدن لباس‌شان مواجه می‌شوند.

در صورتی که میزان تعریق بالایی ندارید و بیشتر با بوی ناخوشایند عرق مشکل دارید، بهتر است به سراغ دئودورانت‌ها بروید. این محصولات، به صورت ویژه برای از بین بردن بوی بد ناشی از تجزیه باکتری‌های بدن تولید شده‌اند.

مام و دئودورانت در انواع صابونی، رولی، اسپری و ... در بازار موجود است. شما می‌توانید با توجه به سلیقه خود از انواع مختلف این محصول استفاده نمایید.

بادی اسپلش

استفاده از ترکیب رایحه‌های خوشبو و جذاب، قدمتی به بلندای تمدن‌های دیرین بشری دارد. ترکیب این رایحه‌ها، در طول زمان پیشرفت کرد و تبدیل به صنعتی بزرگ در حوزه آرایشی بهداشتی شد. تا جایی که ما امروزه انواع متفاوتی از عطرها را در غلظت‌های ادوپرفیوم، ادوتویلت، ادکلن و ... می‌بینیم.

در این میان، بادی اسپلش محصول متفاوت و جنجال برانگیزی که به تازگی تولید شده است. تفاوت عمده‌ای که بادی اسپلش با دیگر انواع عطر دارد، غلظت بسیار کم اسانس در ساختار آن است. از طرفی، برخلاف دیگر غلظت‌های رایج، اسانس اصلی با ماده الکلی رقیق نشده است. بلکه درصد زیادی از رقیق کننده این محصول را آب تشکیل می‌دهد.
وجود آب در ساختار بادی اسپلش، آن را به محصولی خارق‌العاده و منحصر به فرد تبدیل کرده است. برخی معتقدند که بادی اسپلش‌ها به خاطر ماندگاری کوتاه مدت خود، ارزش سرمایه گذاری ندارند. ولی نکته مهم در خصوص این محصولات بسیار خوشبو و دوست داشتنی این است که بادی اسپلش‌ها برای حفظ اسانس‌های عطر روی بدن و پیراهن شما طراحی نشده‌اند.
هدف اصلی تولید بادی اسپلش، تامین آب مورد نیاز پوست و در عین حال معطر کردن بدن است. درصد بالای آب به کار رفته در این محصول، از دهیدراته شدن پوست بدنتان در گرمای تابستان یا روزهای خشک فصل زمستان جلوگیری می‌نماید. به علاوه، طراوت و شادابی عالی به پوستتان هدیه می‌دهد.

کاپ قاعدگی

محصولاتی که برای جمع آوری خون پریود تعبیه شده‌اند، یکی از مهم‌ترین لوازم بهداشتی خانم‌ها به حساب می‌آیند. نوار بهداشتی، تامپون و کاپ قاعدگی از جمله محصولات رایجی هستند که برای این امر تولید و عرضه می‌شوند. نوار بهداشتی، پرفروش‌ترین و پرمصرف‌ترین محصول در این زمینه به حساب می‌آید.

نوار بهداشتی و تامپون


نوارها، نحوه استفاده بسیار راحتی دارند و عارضه چندانی برای مصرف کننده به دنبال ندارند. اما استفاده از برخی الیاف شیمیایی در نوار بهداشتی‌های جاذب، ممکن است باعث ایجاد حساسیت‌های پوستی و تناسلی شود. مشکل عمده‌ای که در زمینه استفاده از نوار بهداشتی با آن مواجه هستیم، نیاز به تعویض مجدد است. همچنین، این محصول برای افرادی که خونریزی‌های سنگینی را تجربه می‌کنند، چندان مناسب نیست.

محصول دیگری که در این زمینه تولید شده است، تامپون‌ها هستند که اغلب از جنس پنبه و الیاف طبیعی تولید می‌شوند. تامپون‌ها، قدرت جذب بالاتری نسبت به نوار بهداشتی دارند و انتخاب بهتری برای خونریزی‌های شدید به حساب می‌آیند. اما این محصول نیز مانند نوار بهداشتی، ظرفیت محدودی دارد و در طول روز به تعویض مجدد و چند باره احتیاج دارد.

اگر به دنبال محصولی همه چیز تمام و مناسب برای گذراندن دوره پریود خود هستید، بهتر است به سراغ کاپ قاعدگی بروید. این محصول، از جنس سیلیکون درجه ۱ پزشکی تولید شده است و از هرگونه حساسیت پوستی و تناسلی ممانعت می‌نماید.
کاپ‌ها مانند تامپون در داخل واژن قرار می‌گیرند و با مکانیسم حبس هوا، خون پریود را بدون نشتی جمع‌آوری می‌نمایند. این محصول، ظرفیت بسیار بالایی دارد و شدیدترین خونریزی‌ها را به راحتی کنترل می‌نماید.از طرفی، نیاز به تعویض مجدد ندارد.
کافی است هر ۱۲ ساعت یکبار، آن را از واژن خود خارج نمایید. سپس آن را تخلیه کرده و بعد از شستشو، دوباره داخل واژن خود قرار دهید. کاپ‌های قاعدگی، امکان فعالیت‌های روزانه و ورزشی را در دوران پریود برایتان فراهم می‌نمایند.

اهمیت تهیه و خرید محصولات معتبر

آشنایی با لوازم بهداشتی ضروری و کاربرد آنها، نخستین قدم برای ارتقا بهداشت و حفظ سلامت شما است. اما نکته مهم‌تر، تهیه محصول مناسب با برندهای معتبر است. لوازم بهداشتی، با پوست و بدن شما مستقیما در تماس هستند و سلامتتان را تحت تاثیر قرار می‌دهند.

به همین خاطر بهتر است برای خرید این محصولات، به فروشگاه لوازم بهداشتی معتبری مراجعه نمایید و از اصالت کالاهای مورد نظر خود اطمینان حاصل کنید. به خصوص که عرضه کالاهای تقلبی و قاچاق، این روزها بیش از همیشه به چشم می‌خورد.
به علاوه، توصیه می‌شود پیش از نهایی کردن خرید خود به قسمت نظرسنجی محصولات در سایت‌های مختلف سر بزنید.این کار، به شما کمک می‌کند تا بتوانید از تجربیات مشابه دیگر مصرف کنندگان بهره بگیرید و خرید موفقی داشته باشید.

بررسی هولوگرام و بارکد محصولات بهداشتی نیز، راهکار دیگری برای تایید اصالت کالا و اطمینان خریدتان به حساب می‌آید که لازم است در هنگام خرید به آن توجه کافی داشته باشید.

کد خبر: ۲۰۰٬۵۷۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha