۲۶ دی ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۱
اختصاص سهم ۲۵ درصدی تسهیلات تبصره ۱۶ و ۱۸ به بخش تعاون
معاون امور تعاون وزارت کار خبر داد

اختصاص سهم ۲۵ درصدی تسهیلات تبصره ۱۶ و ۱۸ به بخش تعاون

مسکنی، معاون امور تعاون وزارت کار از اختصاص سهم ۲۵ درصدی تسهیلات تبصره ۱۶ و ۱۸ به بخش تعاون خبر داد و گفت: از مجموع ۱۰۲ هزار میلیارد تومان تبصره ۱۶، سهم بخش تعاونی ۲۵ هزار میلیارد تومان است.

به گزارش بازار، مهدی مسکنی معاون تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: ۱۳۰ نقطه محروم در کشور وجود دارد که این مناطق اقتصاد این کشور را پیش می‌برند که افتخار کشور هستند و همه سختی‌ها برای این قشر مهم جامعه است.

وی افزود: باید تسهیلات برای مردم مناطق محروم کشور افزایش چندبرابری داشته باشد.

معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: قریب به ۱۵۰۰ تعاونی در این فرآیند احیا قرار دارد که در حال حاضر ۵۴۲ تعاونی وارد چرخه فعالیت شده‌اند.

مسکنی مهم‌ترین علت غیرفعال‌شدن تعاونی‌ها در سراسر کشور را مسائل مالی، حقوقی عنوان کرد و گفت: اکنون از ۲۴۲ هزار تعاونی ثبت‌شده در کشور، حدود ۱۴۱ هزار تعاونی فعال است.

وی تأکید کرد: البته بسیاری از تعاونی‌های غیرفعال در بخش مسکن است که مأموریت آن‌ها به پایان رسیده است.

معاون امور تعاون از راه‌اندازی و تشکیل ستاد ملی اقتصاد دریا با محوریت تعاون با همکاری استانداری هرمزگان و استانداران استان‌های ساحلی کشور با هدف بررسی مشکلات تعاونی‌ها در استان‌های ساحلی خبر داد.

مسکنی از اختصاص سهم ۲۵ درصدی تسهیلات تبصره ۱۶ و ۱۸ به بخش تعاون خبر داد و گفت: از مجموع ۱۰۲ هزار میلیارد تومان تبصره ۱۶، سهم بخش تعاونی ۲۵ هزار میلیارد تومان است.

وی افزود: از محل چهار نوع تسهیلات تبصره ۱۶ و ۱۸ از جمله مشاغل خانگی و مشاغل روستایی، امکان پرداخت تسهیلات به تعاونگران وجود دارد.

کد خبر: ۲۰۰٬۴۲۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha