۲۶ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۰
آبیاری مزارع رباط کریم با فاضلاب | ضرورت ممانعت از ادامه کار
گزارش خبری بازار؛

آبیاری مزارع رباط کریم با فاضلاب | ضرورت ممانعت از ادامه کار

رباط کریم-  آبیاری کشاورزان بوسیله آب فاضلاب باعث به مخاطره انداختن سلامت مصرف کنندگان این محصولات می‌شود اما مردم انتظار دارند که مسئولان جهاد کشاورزی اقدامی در این زمینه صورت دهند.

بازار، گروه استان ها: دوران خشکسالی و به تبع آن کم آبی در کشور کشاورزان را مجبور به استفاده از آب فاضلاب برای سطح زیر کشت خود کرده که کمبود تصفیه خانه فاضلاب در منطقه رباط کریم، این نوع آبیاری هر روز در حال گسترش است .

بر طبق آمارها تخمین زده می شود حدود ۲۲ هکتار از محصولات کشاورزی در شهرستان رباط کریم با آب فاضلاب و یا آب های مخلوط با فاضلاب آبیاری می شوند.

مخاطرات طبیعی

آبیاری اراضی کشاورزی با فاضلاب خانگی که سلامت شهروندان را به مخاطره می اندازد اما به دلیل کم بودن آب کشاورزی، کشاورزان این منطقه به انجام این امر پافشاری می کنند به گفته کشاورزان این منطقه صیفی جات و کلم گل از گیاهانی است که در این منطقه بوسیله آب فاضلاب کشت می شود.

یک کارشناس در گفتگو با بازار می گوید: شهرستان بهارستان در انتهای شهر صالحیه و شهرستان رباط کریم واقع شده که همین امر متاسفانه باعث می شود تا تمام پساب شهرستان بهارستان وارد زمین ها و مزارع کشاورزی شهرستان رباط کریم شود.

محمدرضا منوچهری بیان کرد: ممانعت از آبیاری زمین های کشاورزی با فاضلاب صرفنظر از وجدان کشاورزان نیازمند هماهنگی ادارات جهاد کشاورزی و حفاظت از محیط زیست و همچنین شبکه بهداشت و درمان هر شهرستانی است .

بارها تذکر دادیم

علی عباسی رئیس جهاد کشاورزی رباط کریم در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه موضوع آبیاری با فاضلاب بارها و بارها در جلسات گفته شده است، گفت: بارها بیان کردیم آبی که توسط واحد های مسکونی تولید می شود پساب یا فاضلاب نامیده نمی شود چرا که پساب نیازمند فرایند های پاکسازی است.

عباسی با بیان اینکه این مهم باید توسط دهیاری ها یا شهرداری ها سازماندهی شود، افزود: انتظار داریم همراهی بیشتری در این زمینه شاهد باشیم.

این در حالی است که در صورت بهره برداری مناسب از کانال آب محمدیه و افتتاح تصفیه خانه رباط کریم کشاورزان دیگر نیازمند استفاده از آب فاضلاب برای آبیاری محصولات نخواهند بود .

کد خبر: ۲۰۰٬۳۲۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha