۲۶ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۵
راه ۶۵۰ روستای کردستان بازگشایی شد/پایداری شبکه های گاز و برق در استان
بعد از بارش سنگین برف؛

راه ۶۵۰ روستای کردستان بازگشایی شد/پایداری شبکه های گاز و برق در استان

سنندج – بارش های روز شنبه و یکشنبه باعث مسدود شدن راه ۸۵۰ روستای کردستان شد که بر اساس اعلام اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای تاکنون راه ۶۵۰ روستا بازگشایی شده است.

به گزارش خبرنگار بازار موج جدید بارشی در استان کردستان که از صبح روز شنبه آغاز شد علاوه بر تعطیلی مدارس و ادارات دولتی در روز یکشنبه، باعث انسداد راه شماری از روستاهای کردستان شد.

شدت بارش برف در مناطق مختلف استان کردستان به گونه ای بود که نه تنها راه های روستایی که حتی تردد در جاده های بین شهری استان نیز دچار مشکل شد.

اداره کل هواشناسی استان کردستان بیشترین میزان بارش برف در استان در موج جدید بارشی را مربوط به شهرستان کامیاران با بیش از ۳۵ سانتیمتر عنوان کرد و میزان بارش در سنندج نیز بیش از ۳۰ سانتیمتر بود.

شدت بارش ها باعث شد تا راه شمار زیادی از روستاهای استان کردستان مسدود شود که با توجه به اعلام مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان، راه ۸۵۰ روستای کردستان به صورت کامل مسدود شد.

فرزاد حسنی به خبرنگار بازار گفت: با تلاش های صورت گرفته تا صبح امروز راه ۶۵۰ روستای کردستان بازگشایی شده است و تلاش برای بازگشایی راه دیگر روستاهای استان کردستان نیز ادامه دارد.

وی به نجات جان دو مادر باردار کردستانی طی ۴۸ ساعت اخیر اشاره کرد و افزود: در حال حاضر تردد در تمامی جاده های اصلی استان کردستان ادامه دارد ولی ما همچنان از رانندگان وسائل نقلیه انتظار داریم که از ترددهای غیرضرور در جاده های استان خودداری کنند.

شدت بارش ها در روستاهای استان کردستان باعث قطعی برق ۳۰ روستای استان شده که بر اساس اعلام مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان، برق تمامی روستاها در همان ساعت اولیه وصل شد.

هیوا لهونیان به خبرنگار بازار گفت: علیرغم مسدود بودن جاده های روستای و مشکل تردد، همکاران ما در همان ساعت اولیه خود را به روستاها رسانده و هم اکنون جریان برق به صورت پایدار در سراسر استان وجود دارد.

همچنین مدیرعامل شرکت گاز کردستان ضمن تایید افزایش مصرف به ویژه طی ۲۴ ساعت اخیر، اظهار داشت: در حال حاضر جریان گاز بدون قطعی و افت فشار در سراسر استان جریان دارد و همچنان ما از مشترکان انتظار داریم که صرفه جویی در مصرف را در اولویت قرار دهند.

با عبور سامانه بارشی از استان کردستان، موج هوای سرد از یکشنبه شب در این استان حاکم شده و پیش بینی های اداره کل هواشناسی نشان می دهد که این سامانه هوای سرد فعلا در استان ادامه خواهد داشت.

مدیرکل هواشناسی استان کردستان در گفتگو با خبرنگار بازار عنوان کرد: با عبور این سامانه بارشی در استان کردستان، موجی از سرمای هوا استان را در بر می گیرد که انتظار داریم بین چهار تا هشت درجه دمای هوا کاهش پیدا کرده و این روند تا پایان هفته جاری نیز ادامه خواهد داشت.

کد خبر: ۲۰۰٬۲۹۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha