۲۶ دی ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۴
نفت در بالاترین قیمت خود در سال ۲۰۲۳

نفت در بالاترین قیمت خود در سال ۲۰۲۳

اگرچه قیمت نفت در آغاز معاملات امروز دوشنبه کاهش یافت، اما همچنان نزدیک به بالاترین سطح از ابتدای سال جاری باقی ماند.

به گزارش بازار، در آغاز معاملات امروز، دوشنبه ۱۶ ژانویه، قیمت نفت خام برنت با ۳۶ سنت معادل ۰.۴ درصد کاهش به ۸۴ دلار و ۹۲ سنت در هر بشکه رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا در بحبوحه مبادلات ناچیز در تعطیلات رسمی ایالات متحده، به بشکه ای ۷۹ دلار و ۶۵ سنت رسید که حکایت از کاهش ۲۱ سنتی معادل ۰.۳ درصد دارد.

هر دو قرارداد طی هفته گذشته، افزایش بیش از ۸ درصدی را به ثبت رساند که بزرگترین افزایش هفتگی قیمت‌ها از اکتبر بود. این در حالی است که واردات نفت خام چین در دسامبر ۴ درصد نسبت به ماه دسامبر در سال گذشته افزایش یافت؛ این افزایش حکایت از افزایش سفرهای سال نوی چینی دارد که خوش‌بینی برای افزایش سوخت حمل‌ونقل را در پی داشته است.

به گفته تحلیلگران ANZ، سطح ترافیک در چین به دنبال کاهش محدودیت های COVID-۱۹ از سطوح پایین بی‌سابقه خود بازگشته که افزایش تقاضا برای نفت خام و محصولات نفتی را در پی خواهد داشت.

انتظار می‌رود با انقباض بازار، سه ماهه دوم سال ۲۰۲۳ نسبت به سه ماهه نخست، روند صعودی بیشتری را شاهد باشیم.

این هفته، سازمان کشورهای صادرکننده نفت و آژانس بین‌المللی انرژی گزارش‌های ماهانه خود را منتشر خواهند کرد که سرمایه‌گذاران می‌توانند از چشم‌انداز عرضه و تقاضای جهانی را ملاحظه کنند.

قیمت نفت برنت در معاملات امروز، دوشنبه، ۱۶ ژانویه، در ساعت ۹:۰۹ به وقت تهران، با کاهش ۰.۷۵درصدی در هر بشکه، ۸۴ دلار و ۶۴ معامله شد.

همچنین تا لحظه تنظیم گزارش، کاهش ۰.۶۹ درصدی را به ثبت رساند و در هر بشکه، ۷۹ دلار و ۳۲ سنت معامله شد.

کد خبر: ۲۰۰٬۲۸۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha