۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۵
لوازم خانگی خارجی بدون شناسه قاچاق محسوب می شوند
در گفتگو با بازار عنوان شد

لوازم خانگی خارجی بدون شناسه قاچاق محسوب می شوند

رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی گفت: لوازم خانگی خارجی اگر تا پایان شهریور ماه دارای شناسه کالا نشده باشند از واحدهای صنفی به عنوان کالای قاچاق ضبط می شود.

به گزارش خبرنگار بازار، سیدمرتضی میری با اعلام این مطلب افزود: اجرای طرح اخذ شناسه کالا برای لوازم خانگی که از 15 بهمن ماه سال گذشته مقرر شد تا برای لوازم خانگی به اجرا در بیاید.

وی افزود: با توجه به اینکه واردات لوازم خانگی به کشور ممنوع است اما شاهد عرضه لوازم خانگی خارجی در واحدهای صنفی هستیم بنابراین این اقلام جزو کالای قاچاق محسوب می شدند ولی به منظور صیانت از حقوق صاحبان صنوف و جلوگیری از افزایش زیان دهی آنها مقرر شد تا پایان شهریور ماه امسال اجازه فروش این اقلام را داشته باشند.

رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی تصریح کرد: از پایان شهریور ماه بازرسی از واحدهای صنفی شروع می شود و در صورت مشاهده کالای خارجی بدون شناسه آن را به عنوان کالای قاچاق ضبط می کنند.

میری خاطرنشان کرد: اجرای دقیق طرح شناسه دار کردن لوازم خانگی می تواند به نفع بخش تولید و اشتغال کشور باشد اما مشروط به اینکه از یک سو کالای مورد نیاز مصرف کنندگان با کیفیت مناسب در اختیار آنها قرار بگیرد و از سوی دیگر ممنوعیت واردات منجر به ایجاد انحصار برای تولیدکنندگان لوازم خانگی برای عرضه کالای خود با هر نرخی شود.

به گزارش خبرنگار بازار؛ اوایل دی ماه سال گذشته بود که«سیدعباس هاشمی» مدیرکل دفتر صنایع فلزی وزارت صمت خبر از اجرای طرح اخذ شناسه برای لوازم  خانگی کرد و به تولیدکنندگان و عرضه کنندگان این محصولات تا 15 دی ماه فرصت داد که نسبت به اخذ شناسه اقدام کنند اما با مخالفت فعالان صنف فروشندگان و تولیدکنندگان لوازم خانگی با این ضرب الاجل، زمان اجرای طرح شناسه دار کردن لوازم خانگی به 15 بهمن سال 98 موکول شد و به مرحله اجرا در آمد.

کد خبر: ۲۰٬۰۱۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha