۲۵ دی ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۶
انتقاد نمایندگان از عدم تناسب افزایش حقوق با نرخ تورم
عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه خبر داد

انتقاد نمایندگان از عدم تناسب افزایش حقوق با نرخ تورم

ارکانی، عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۲ با اشاره به حضور رئیس سازمان برنامه در جلسه این کمیسیون گفت: میرکاظمی در این جلسه توضیحات مفصلی در رابطه با شاخص های کلان پیش بینی شده در بودجه، ارائه داد.

به گزارش بازار، سید احسان ارکانی، در تشریح جزئیات جلسه شامگاه گذشته کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۱ بیان کرد: جلسه عصر امروز کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ با حضور میرکاظمی، رئیس سازمان برنامه و بودجه و پورمحمدی، معاون وی برگزار شد.

وی تاکید کرد: رئیس سازمان برنامه و بودجه در این جلسه توضیحات مفصلی در رابطه با ویژگی و شاخص های کلان پیش بینی شده در لایحه بودجه، ارائه داد.

این نماینده مجلس تصریح کرد: همچنین رئیس سازمان برنامه و بودجه تفاوت های ارقامی بودجه سال ۱۴۰۲ با بودجه سال ۱۴۰۱ را تشریح کرد.

عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال آتی ادامه داد: همچنین مسئولین سازمان برنامه بودجه توضیحاتی در رابطه با تفکیک منابع درآمدی و مصارف هزینه‌ای این لایحه ارائه کردند.

وی با بیان اینکه جدا کردن سرفصل های تبصره ۱۴ از ذیل آن که به موضوع هدفمندی یارانه ها اشاره دارد، یکی از نکات قابل توجه لایحه بودجه امسال است بیان کرد: این در حالی است که سر فصل تبصره ۱۴ در منابع و مصارف عمومی ادغام شده است، به واقع برخی از منابع و مصارف سالهای گذشته درقالب تبصره ۱۴ و هدفمندی اساساً ماهیت یارانه ای نداشته و بلکه ماهیتش مصارف عمومی بوده و به غلط در ذیل تبصره ۱۴ تعریف شده بود بنابراین امسال در لایحه بودجه قسمت های از آن موارد که جنبه عمومی داشته را جدا کرده اند و فقط صرفاً مصارف یارانه ای در ذیل تبصره ۱۴ درج شده است.

وی با اشاره به ادامه مذاکرات امروز عصر کمیسیون تلفیق لایحه بودجه تاکید کرد: در ادامه جلسه نمایندگان کمیسیون تلفیق، نظرات و انتقادات خودشان را درباره لایحه بودجه و اظهارات رییس سازمان برنامه و بودجه مطرح کردند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی بیان کرد: همچنین عمده نظرات نمایندگان در این جلسه مربوط به مسائل معیشتی، اقتصادی و مدیریت تورم و اتخاذ تصمیمات بودجه ای بود که پیشنهاد شد دولت باید به شکلی آنها را در لایحه بودجه تنظیم کند که کمترین تورم و فشار اقتصادی بر مردم ایجاد شود و از سوی دیگر بتواند در واقع قدرت خرید مردم را افزایش دهد.

وی تاکید کرد : همچنین یکی از موضوعاتی که مورد انتقاد بسیاری از نمایندگان قرار گرفت، موضوع افزایش بسیار ناچیز و ۲۰درصدی حقوق شاغلین و بازنشستگان در لایحه بودجه ۱۴۰۲ بود که به نسبت پیش بینی تورم ۴۰ درصدی پیش رو، حداقل قدرت خرید مردم را کاهش خواهد داد لذا این موضوع یکی از موضوعات مهمی بود که همه نمایندگان روی آن اجماع داشتند.

عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۲ ادامه داد: همچنین کمیسیون فردا در شیفت صبح به بررسی منابع درآمدی لایحه بودجه خواهد پرداخت و در شیفت بعد از ظهر هم به بررسی منابع واگذاری دارایی های سرمایه ای و مالی می پردازد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: همچنین کمیسیون تلفیق در شیفت صبح روز دوشنبه به بررسی منابع و مصارف تبصره ۱۴ می پردازد و در شیفت عصر هم میزان و نحوه افزایش حقوق کارکنان، شاغلین و بازنشستگان را بررسی خواهد کرد.

عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ادامه داد: نهایتاً پیش بینی می شود کمیسیون تلفیق در شیفت صبح روز سه شنبه به بررسی جدول اعتبارات استانها پرداخته و در شیفت عصر هم به جمع بندی نهایی کلیات لایحه بودجه می پردازد تا ان شاءالله کلیات لایحه بعداً در صحن علنی مورد رسیدگی قرار گیرد.

کد خبر: ۲۰۰٬۰۴۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha