۲۵ دی ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۰
مصرف گاز در اردبیل از ۱۱ میلیون متر مکعب گذشت
در گفتگو با بازار مطرح شد؛

مصرف گاز در اردبیل از ۱۱ میلیون متر مکعب گذشت

اردبیل _ سیدمتین، مدیرعامل شرکت گاز اردبیل گفت: مصرف گاز در استان با توجه به شدت سرما و یخبندان، از مرز ۱۱ میلیون متر مکعب گذشت.

علی سید متین در گفت‌و گو با بازار، اظهار کرد: در مقایسه با سال گذشته میزان مصرف گاز پنج تا هفت درصد در استان اردبیل افزایش نشان می‌دهد که نگرانی ما افت فشار گاز و قطعی در برخی از مناطق است.

وی ضرورت صرفه‌جویی در مصرف گاز را به مشترکان و ساکنان مناطق شهری و روستایی یادآور شد و تصریح کرد: اگر هر مشترک یک تا ۲ درجه در مصرف گاز صرفه‌جویی کند و دمای رفاه ۱۸ تا ۲۴ درجه در واحدهای مسکونی مورد توجه مشترکان قرار گیرد، ما قطعی گاز و یا افت فشار را نخواهیم بود.

مدیرعامل شرکت گاز استان اردبیل گفت: با توجه به تعطیلی ادارات، مراکز آموزشی و دانشگاهی و همچنین مصرف سوخت جایگزین در کارخانجات و واحدهای صنعتی بزرگ، تلاش بر این است تا شاهد تعدیل مصرف در روزهای سرد زمستان باشیم.

سید متین تلاش نمایندگان و مسئولان استان را برای عملیاتی شدن خط دوم انتقال به ظرفیت ۲۵ میلیون متر مکعب مصرف در استان افزود: در سال‌های آینده با همکاری شرکت ملی گاز زمینه و بستر این کار فراهم می‌آید.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: در صورت نیاز واحدهای نانوایی، صنعتی، تولیدی و مجموعه‌ مشترکان عمومی از سوخت جایگزین استفاده خواهند کرد تا ما شرایط پایداری را در مصرف گاز با همراهی مشترکان شاهد باشیم.

سید متین اضافه کرد: در یک هفته اخیر هیچ‌گونه قطعی گاز و یا افت فشار در مناطق مختلف استان مشاهده نشده ولی اگر مصرف بیش از حد باشد، امکان قطعی و افت فشار وجود دارد.

مدیرعامل شرکت گاز استان اردبیل بیان کرد: امیدواریم با تدابیر مسئولان استانی و تعطیلی برخی از مراکز آموزشی و دانشگاهی بتوانیم کنترل مناسبی را در این حوزه داشته باشیم.

کد خبر: ۲۰۰٬۰۴۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha