۲۵ دی ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۸
پاساژها و مراکز خرید استان سمنان تعطیل شدند | احتمال قطعی گاز در شرق استان
بازار بررسی کرد؛

پاساژها و مراکز خرید استان سمنان تعطیل شدند | احتمال قطعی گاز در شرق استان

سمنان- کمبود گاز در استان سمنان و افزایش مصرف، مسئولان را برآن داشت تا مشاغل دوازده گانه کمتر ضروری را تعطیل کند و همچنین ادارات و مدارس نیز چند روزی است، تعطیل هستند.

بازار، گروه استان‌ها: ستاد مدیریت بحران استانداری سمنان مصوب کرد مشاغل دوازده گانه‌ای که کمتر ضروری هستند امروز و فردا تعطیل شوند این مصوبه شامل پاساژ ها و مراکز خرید نیز می شود. گفته می شود این تصمیم برای کاهش مصرف گاز و صرفه جویی در آن است.

استانداری سمنان اعلام کرد: به منظور مساعدت در تأمین انرژی در بخش خانگی، اصناف کمتر ضروری استان سمنان در روزهای یکشنبه و دوشنبه ۲۵ و ۲۶ دی ماه تعطیل خواهند بود.

تعطیلی کدام مشاغل؟

با عنایت به شرایط نامساعد جوی و برودت قابل توجه هوا و افزایش چشمگیر مصرف گاز و برق در سطح کشور و همچنین به‌منظور مساعدت در تأمین انرژی مصارف بخش خانگی، مقرر شد تا تمامی واحدهای دوازده گانه صنفی کمتر ضروری استان شامل، اتحادیه‌های آرایشگران مردانه و زنانه، درودگران، مبل سازان و کمد، رایانه و الکتریک، عکاسان و فیلمبرداران، فروشندگان لوازم آرایشی بهداشتی، فروشندگان لوازم خانگی، فروشندگان و سازندگان طلا، جواهر و ساعت، فلز کاران، خدمات فنی و تأسیسات ساختمانی، مشاورین املاک - نمایشگاه اتومبیل، تولیدکنندگان پوشاک و تمام مراکز تجاری و پاساژها در روزهای یکشنبه و دوشنبه مورخ ۲۵ و ۲۶ دیماه در سطح تمامی شهرستان. های استان غیر فعال و تعطیل شوند.

ستاد مدیریت بحران استانداری سمنان مصوب کرد مشاغل دوازده گانه ای که کمتر ضروری هستند امروز و فردا تعطیل شوند

ستاد مدیریت بحران استانداری سمنان در ادامه با قدردانی از همراهی و مشارکت تمامی اقشار و آحاد مختلف مردم استان در کاهش و مصرف بهینه، از تمامی مشترکان حوزه انرژی در سطح استان خواست با کاهش دمای تأسیسات حرارتی و خاموش کردن وسایل برقی اضافه در منازل و محل کار خود، مساعدت کنند تا تمامی هموطنان عزیز از نعمت گاز طبیعی برخوردار شوند.

پاساژها و مراکز خرید استان سمنان تعطیل شدند | احتمال قطعی گاز در شرق استان

دورکاری ادارات

از سوی دیگر جانشین ستاد مدیریت بحران استانداری سمنان نیز اعلام کرد: به علت برودت هوا و شرایط نامساعد جوی و با هدف صرفه جویی در مصرف انرژی و تامین گاز طبیعی برای مشترکان خانگی، همه ادارات، سازمان‌ها، ارگان‌های دولتی، بانک‌های استان سمنان (بجز شعب مرکزی و اصلی) به استثنای ادارات خدمات رسان و مراکز بهداشتی روز یکشنبه ۲۵ دی ماه ۱۴۰۱ بصورت دورکار فعالیت می کنند.

محمدی حمیدی با بیان اینکه بر اساس اطلاع رسانی های قبلی، فعالیت مراکز آموزشی (مدارس) در روز یکشنبه (۲۵ دی ماه) بصورت غیر حضوری است و امتحانات نهایی پایه دوازدهم نیز بر اساس برنامه قبلی برگزار خواهد شد، بیان داشت: بر اساس درخواست اداره کل آموزش و پرورش استان سمنان، فعالیت آن دسته از مدارس شهری و روستایی استان که تاسیسات گرمایشی آنها مراکز غیر از گاز طبیعی است بصورت حضوری ادامه دارد.

فعالیت مراکز آموزشی (مدارس) در روز یکشنبه (۲۵ دی ماه) بصورت غیر حضوری است

وی همچنین با اشاره به اینکه فعالیت تمامی مراکز ستادی دانشگاه‌های استان سمنان بصورت دور کار است و تصمیم گیری در خصوص برگزاری امتحانات پایان ترم نیز بر عهده روسای دانشگاه ها است افزود: ساعت کار شعب بانک‌های منتخب (مرکزی و اصلی) از ساعت ۹ تا ۱۳ است .

سی ان جی های دامغان تعطیل شد

رئیس اداره گاز دامغان اما در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه در پی اوج شدید سرما و افزایش بالای گاز در دامغان از اواخر هفته گذشته به ۲۲ مشترک گاز خانگی در دامغان به دلیل مصرف بالا تذکر دریافت کردند اظهار داشت: با توجه به افزایش مصرف گاز تذکر و اطلاع رسانی های انجام شده و همکاری شهروندان دامغانی خوشبختانه گاز مصارف خانگی قطع نشد.

سید ابوالفضل تقوی با بیان اینکه ۱۰۰ درصد شهرهای این شهرستان از نعمت گاز برخوردارند افزود: ۸۸ درصد روستاهای شهرستان دامغان به شبکه گاز سراسری متصل هستند.

وی گفت: امیدواریم به زودی جایگاه های سی ان جی در سطح شهرستان وصل شود تا خودروهای ناوگان عمومی و رانندگان دیگر خودروها از آن استفاده کنند.

مصرف گاز کاهش یافت

سید جواد حقیقت حسینی مدیرعامل شرکت گاز استان سمنان نیز در گفتگو با خبرنگار بازار، از افزایش مصرف گاز در این استان خبر داد و بیان کرد: در شبانه روز منتهی به ابتدای یکشنبه افزون بر شش میلیون متر مکعب گاز در استان مصرف شده است.

حقیقت حسینی با بیان اینکه آمارها نشان از کاهش مصرف در بازه روزهای جمعه و شنبه گذشته می دهد اما کماکان باید در مصرف گاز صرفه جویی کرد، تاکید داشت: نباید فراموش کرد که این ۸۰۰ هزار متر مکعب مصرف کمتر، به واسطه تعطیلی مدارس و ادارات رقم خورده است.

وی با بیان اینکه مردم می بایست برای گاز رسانی به سایر هم استانی ها به خصوص در مناطق شرق استان سمنان مصرف گاز را کاهش دهند، گفت: استان سمنان میزبان خطوط لوله انتقال گاز به خراسان رضوی و شمالی و گلستان است لذا مردم برای رسیدن گاز به این استان ها نیز باید مصرف را پائین بیاورند.

پاساژها و مراکز خرید استان سمنان تعطیل شدند | احتمال قطعی گاز در شرق استان

احتمال قطعی گاز در استان سمنان

جانشین ستاد مدیریت بحران استانداری سمنان امروز یکشنبه به خبرنگار بازار، گفت: امکان دار گاز برخی نواحی سردسیر در شرق استان سمنان مانند رضوان و کالپوش در میامی و همچنین بسطام در شهرستان شاهرود قطع شود.

محمد حمیدی با بیان اینکه این امر به دلیل کاهش فشار گاز در شرق استان سمنان محتمل است، بیان کرد: مردم در مصرف گاز صرفه جویی کنند تا شاهد قطعی گاز و افت فشار نباشیم از سوی دیگر از مردم می خواهیم تا در مصرف وسایل برقی نیز دقت نظر را داشته باشند.

مردم در مصرف گاز صرفه جویی کنند تا شاهد قطعی گاز و افت فشار نباشیم

وی البته اعلام کرد: دستگاه‌های امدادرسان نظیر هلال احمر و دهیاری‌ها در آماده باش هستند تا در صورت قطع گاز در مناطق شرقی استان، آذوقه و نان و نیز نفت سفید و والور برای ساکنان این مناطق را تامین کنند

سامانه بارشی کماکان حضور دارد

با ورود سامانه بارشی به سمنان، کارشناسان هواشناسی برای نواحی غربی ، مرکزی و جنوبی این استان ، بارندگی را پیش بینی کردند.این سامانه امروز یکشنبه وارد استان سمنان می شود و اکثر نواحی استان را دستخوش تاثیر قرار خواهدت داد.

در یک هفته اخیر این سومین سامانه کم فشار بارشی است که به صورت مستمر و پشت سر هم وارد استان سمنان می شود سامانه های کم فشاری که افزایش ابر، بارش برف و برودت هوا، لغزندگی راه ها، مع غلیظ و کاهش دید، ویژگی بارز همه آنها است. در صورت بارش برف پلیس راه از تردد خودروها بدون زنجیر چرخ جلوگیری خواهد کرد. همچنین توصیه مسئولان ماندن در خانه و صرفه جویی در مصرف گاز برای عدم پدیدار شدن مشکل برای دیگر شهروندان است.

کد خبر: ۲۰۰٬۰۱۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha