۲۴ دی ۱۴۰۱ - ۲۲:۲۸
مصرف گاز استان زنجان از مرز ۱۲ میلیون مترمکعب گذشت
مدیرعامل شرکت گاز استان زنجان:

مصرف گاز استان زنجان از مرز ۱۲ میلیون مترمکعب گذشت

زنجان- سلیمانی نژاد، مدیرعامل شرکت گاز استان زنجان گفت: مصرف گاز استان زنجان از مرز ۱۲ میلیون مترمکعب گذشت و با توجه به برودت هوا طی روز گذشته مصرف گاز بیش از ۹۵۰ هزار متر مکعب افزایش یافته است. 

رحیم سلیمانی نژاد در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه مصرف گاز استان زنجان از مرز ۱۲ میلیون مترمکعب گذشت،گفت: با توجه به برودت هوا طی روز گذشته مصرف گاز در استان زنجان بیش از ۹۵۰ هزار متر مکعب افزایش یافته است.

وی بیان داشت: در همین راستا به همه ارگان‌ها و صاحبان واحدهای تجاری اعلام شده است که باید دمای ۱۸ درجه را در محل کار رعایت کنند که در همین راستا نظارت‌های مستمر انجام می‌شود.

مدیرعامل شرکت گاز استان زنجان گفت:دیروز به علت افت شدید دما در استان زنجان مصرف گاز در بخش خانگی بسیار افزایش یافت.

سلیمانی نژاد تاکید کرد: به علت افت دما امروز اعمال محدودیت برای ۸۰ درصد واحدهای صنعتی استان صورت گرفت.

وی افزود: توصیه می‌شود مشترکان دمای منازل خود را بین ۱۸ تا ۲۱ درجه تنظیم کنند تا در مصرف گاز صرفه‌جویی شود. در ارگان‌ها و مراکز تجاری همچون پاساژها نیز دمای ۱۸ درجه دمای مطلوب به‌حساب می‌آید که این نکات باید رعایت شود که در این صورت شاهد صرفه‌جویی ۶ درصدی گاز در استان خواهیم بود و شهروندان باید کلاهک و دودکش بخاری‌ها را هر چند وقت یک‌بار بررسی کرده و اکسیژن داخل منزل را تأمین کنند.

مدیرعامل شرکت گاز استان زنجان، بر لزوم صرفه‌جویی در مصرف گاز تاکید کرد و گفت: نیروگاه‌های استان از مدار مصرف گاز خارج شده و عمده مصرف در استان مربوط به بخش خانگی است و با رعایت قواعد در ساخت‌وسازها و توجه مردم در کاهش مصرف می‌توان مانع قطعی گاز شد.

کد خبر: ۲۰۰٬۰۱۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha