۲۴ دی ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۸
تعمیر کرکره آلومینیومی

تعمیر کرکره آلومینیومی

این روزها که استفاده از کرکره های برقی جایگزین کرکره های دستی، قدیمی و فلزی با ظاهری نه چندان زیبا شده اند.

به گزارش بازار، این روزها که استفاده از کرکره های برقی جایگزین کرکره های دستی، قدیمی و فلزی با ظاهری نه چندان زیبا شده اند، میتوان گفت تحول عظیمی در ظاهر ساختمانها پیش آمده که به ظاهری یکسان برای تمامی ساختمان ها منجر شده است.

این روزها که استفاده از کرکره های برقی جایگزین کرکره های دستی، قدیمی و فلزی با ظاهری نه چندان زیبا شده اند، میتوان گفت تحول عظیمی در ظاهر ساختمانها پیش آمده که به ظاهری یکسان برای تمامی ساختمان ها منجر شده است. یکی از دغدغه های اصلی در این میان توجه به تعمیر و نگهداری کرکره ها، به ویژه پرکاربرد ترین و شناخته ترین مدل های آن مانند کرکره آلومینیومی و فولادیست. به همین جهت در ادامه به بررسی و راهکارهای تعمیر آن پرداخته خواهد شد.

کرکره آلومینیومی

کرکره های آلومینیومی یکی از شناخته شده ترین مدل های کرکره برقی به شمار میرود که به دلیل ویژگی های کم نظیرش مانند وزن مناسب، قابلیت ضد خش بودن و مقاومت مناسب در برابر تغییرات جوی میتواند یکی از بهترین انتخاب ها برای مقاومت در برابر نفوذ افراد به مکان هایی مانند پارکینگ ساختمان های مسکونی و اداری به شمار برود.

مزیت استفاده از کرکره آلومینیومی

توجه به مزیت های کرکره آلومینیومی میتواند از این جهت دارای اهمیت باشد که خرید و استفاده از این محصول را توجیه پذیر میکند و میتواند به انتخاب بهتر محصول مورد نظر خریدار منجر شود. به همین منظور در ادامه به مهمترین فواید استفاده از کرکره های آلومینیومی پرداخته خواهد شد:

  • مقاومت بالای کرکره آلومینیومی

کرکره های آلومینیومی مشابه کرکره های فولادی، مقاومت خوبی در برابر ضربه و فشار دارند و به همین دلیل میتوانند گزینه مناسبی برای استفاده در درب پارکینگ های منازل به شمار بروند. البته بنا به صلاحدید کارفرما برای درب مغازه نیز میتوانند مورد استفاده قرار بگیرند

  • داشتن ظاهری زیبا و ساده

بدون شک توجه به ظاهر کرکره برقی تاثیر زیادی در انتخاب و استفاده از این کرکره ها در معابر عمومی خواهد داشت. از آنجایی که اکثر ساختمان ها از کرکره های برقی آلومینیومی استفاده میکنند، استفاده از این مدل کرکره برقی میتواند تاثیر زیادی در هماهنگ شدن ظاهر ساختمان با دیگر ساختمان ها و زیباتر شدن جلوه ها و معابر شهری داشته باشد.

  • مقاومت در برابر تغییر رنگ و ضد خش

یکی از اصلی ترین مواردی که انتخاب و خرید کرکره های آلومینیومی را توجیه پذیر میکند، توجه به مقاومت این مدل کرکره ها در برابر تغییر رنگ و ضربه های وارده است. از آنجایی که برروی کرکره های برقی از یک لایه روکش استفاده میشود، میتوان برای مدت طولانی از داشتن ظاهری زیبا، اطمینان خاطر داشت.

  • عایق بودن در برابر گرما، سرما و رطوبت

کرکره های آلومینیومی مقاومت خوبی در برابر تغییرات جوی داشته و میتوانند گزینه مناسبی در شرایط جوی ناپایدار به شمار بروند، دلیل این مقاومت استفاده از عایق پشم شیشه در ساختار کرکره برقی است که استفاده از کرکره را در هر شرایطی ممکن میسازد. همچنین توجه به این نکته نیز ضروری است که کرکره های آلومینیومی مقاومت خوبی در برابر انبساط و انقباض داشته و با افزایش دما دچار تغییرات طولی نخواهند شد. از این رو میتوان از این کرکره ها در هر شرایط آب و هوایی بدون نگرانی استفاده کرد.

  • سبک بودن تجهیزات و قطعات

شاید مهمترین مزیت اصلی کرکره های آلومینیومی سبک بودن قطعات و تجهیزات است که استفاده از این مدل کرکره را در طولانی مدت ممکن میسازد. چرا که پس از مدتی استفاده دچار مشکلاتی مثل سرعت کم بالا و پایین شدن و همچنین ایجاد سر و صدا در زمان باز و بسته شدن، نخواهید بود.

معایب استفاده از کرکره های آلومینیومی

بررسی ویژگی های کرکره آلومینیومی

شناخت معایب و نقاط ضعف عملکردی کرکره های آلومینیومی یکی دیگر از مواردیست که میتواند در انتخاب و استفاده از کرکره های برقی موثر باشد. به همین منظور در ادامه به معرفی معایب این کرکره ها پرداخته خواهد شد.

  • کرکره های آلومینیومی گزینه مناسبی برای مکان هایی که نیاز به تامین امنیت دارند، به شمار نمیروند. چرا که مقاومت کمتری نسبت به کرکره های فولادی در برابر وارد شدن ضربه دارند.

  • با در نظر گرفتن کلیه ویژگی های کرکره آلومینیومی و فولادی، استفاده از کرکره های آلومینیومی به خصوص در مکان هایی که احتمال حریق بالاست، توصیه نمیشود.

  • استفاده از کرکره های آلومینیومی در مواردی که نیاز به مقاومت در برابر فشار احساس میشود، توصیه نمیشود و میتواند مشکلات بیشتری با خود به همراه داشته باشد.

نکات مهم در مراقبت و نگهداری کرکره آلومینیومی

  • روغن کاری قطعات و اجزای متحرک کرکره نباید فراموش شود. چرا که میتواند در طولانی مدت باعث وارد شدن آسیب های جدی به ساختار کرکره برقی و عدم حرکت آن شود.

  • تراز کردن کرکره برقی و توازن در وزن قسمت های مختلف کرکره برقی میتواند به تقسیم بار مساوی و همچنین باز و بسته شدن کرکره برقی در زمان کوتاه تری منجر شود.

  • یکی از مشکلات شایع در هنگام باز و بسته نشدن کرکره آلومینیومی به کمک ریموت کنترل، تمام شدن باتری ریموت است و توصیه میشود پیش از اینکه اقدام جدی در این زمینه کنید ریموت را با یک باتری جدید امتحان کنید.

  • یکی دیگر از مشکلاتی که میتواند باعث عملکرد اشتباه و باز و بسته نشدن کرکره برقی شود. خرابی چشمی است که میتواند تنها با تمیز کردن چشمی های ریموت از این اتفاق جلوگیری کرد.

  • توجه به سایر اجزا و قطعات مانند پیچ فنر نیز میتواند مانع بروز مشکلاتی مانند شکستن پیچ و باز نشدن کرکره، شود.

تعمیر کرکره آلومینیومی به چه صورت انجام میشود؟

تعمیر کرکره آلومینیومی

یکی از اصلی ترین مواردی که در مورد تعمیر کرکره آلومینیومی و به طور کل تجهیزات برقی باید مدنظر قرار دهید توجه به این نکته است که تعمیرات این اجزا و قطعات حتما باید توسط تکنسین متخصص در این زمینه انجام شود. چرا که در صورت رعایت نکردن نکات ایمنی ممکن است عواقب جبران ناپذیری برای فرد تعمیرکار ایجاد شود. همچنین ممکن است به اجزا و قطعات کرکره برقی نیز صدمه وارد شود و نتوان به طور مجدد از آن استفاده کرد.

مجموعه دیبادر یکی از فروشگاه های معتبر در زمینه ی فروش انواع تیغه و تجهیزات کرکره برقی است که علاوه بر فروش تجهیزات و قطعات با کیفیت، در زمینه تعمیر و نگهداری کرکره برقی نیز خدمات باکیفیت ارائه میدهد. شما میتوانید به منظور خرید قطعات مورد نیاز خود، دریافت خدمات تعمیر و همچنین کسب مشاوره رایگان از وبسایت این مجموعه بازدید نمایید.

کد خبر: ۱۹۹٬۹۶۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha