۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۱۸
بوشهر نگین اقتصادی کشور؛ لزوم تقویت اشتغال بر اساس توانمندی‌ها
وضعیت بیکاری با ظرفیت‌ها تناسب ندارد؛

بوشهر نگین اقتصادی کشور؛ لزوم تقویت اشتغال بر اساس توانمندی‌ها

بوشهر- استان بوشهر به عنوان نگین اقتصادی جنوب کشور شناخته می‌شود و ظرفیت‌های بسیار مهمی دارد که برای توسه اشتغال و استفاده مناسب‌تر از این ظرفیت‌ها باید نیروی انسانی قوی در این استان تربیت شود.

بازار؛ گروه استان ها- از شمال تا جنوب استان بوشهر را تاسیسات نفت و گاز و پتروشیمی در بر گرفته است؛ بیش از ۹۰ درصد نفت خام کشور از این استان صادر می‌شود، علاوه بر تولید نفت، ۷۰ درصد از گاز کشور در استان بوشهر است و ۴۰ درصد از محصولات پتروشیمی نیز در این استان تولید می‌شود.

وجود نیروگاه اتمی بوشهر، صنایع و تولیدات متنوع، باغات و مزارع عظیم کشاورزی، بنادر و گمرکات متعدد و... تنها بخشی از ظرفیت‌های اقتصادی استان بوشهر است که این استان را به نگین مالی و اقتصادی کشور تبدیل کرده است.

در کنار این ظرفیت‌های بسیار خوبی که در استان وجود دارد، جوانان بیکار بسیار زیادی در استان بوشهر داریم که نسبت بیکاری جوانان به ظرفیت‌های موجود در استان به هیچ‌وجه تناسب ندارد و این میزان بیکاری قابل قبول نیست.

بر اساس آخرین آمارهای ارائه شده از وضعیت بیکاری در استان بوشهر، میزان بیکاری در استان در حدود ۱۰ درصد در حال تغییر بوده است و در برخی ماه‌ها کمتر و برخی ماه‌ها بیشتر بوده است.

صنایع در خدمت اشتغال جوانان استان باشد
منتخب مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: استان بوشهر دارای ظرفیت‌های بسیار زیادی در حوزه اشتغال است و نباید این میزان بیکار در استان داشته باشیم.

ابراهیم رضایی اضافه کرد: صنایع و تاسیسات عظیم نفت و گاز نقاط مختلف استان را در بر گرفته است و در مقابل این صنایع نباید این حجم از افراد بیکار را داشته باشیم.

اشتغال جوانان استان بوشهر در صنایعی همچون تاسیسات نفت و گاز و پتروشیمی مستقر در استان بوشهر یک حق مسلم است و این جوانان باید در اولویت اشتغال باشند.

وی تصریح کرد: اشتغال جوانان استان بوشهر در صنایعی همچون تاسیسات نفت و گاز و پتروشیمی مستقر در استان بوشهر یک حق مسلم است و این جوانان باید در اولویت اشتغال باشند.

منتخب مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه جوانان استان برای فعالیت در عرصه اشتغال صنایع توانمندسازی شوند، اضافه کرد: باید از همه ظرفیت‌های موجود در استان برای اشتغال جوانان استفاده شود و شاهد کاهش میزان بیکاری در استان باشیم.

استفاده از ظرفیت‌های استان برای توسعه اشتغال
مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای بوشهر در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: توانمندسازی جوانان استان بوشهر به عنوان یکی از مهمترین راهکارهای توسعه اشتغال مد نظر قرار دارد.

عبدالمجید دوراهکی با اشاره به ظرفیت‌های ممتاز موجود در استان بوشهر اظهار کرد: استان بوشهر به دلیل همجواری با خلیج فارس دارای موقعیت بسیار خاص و استراتژیکی در کشور است و دارای ظرفیت‌های ممتاز اقتصادی و صنعتی است.

وی با اشاره به فرصت‌های مناسب اشتغال در تاسیسات نفت و گاز و پتروشیمی در استان، ادامه داد: برنامه‌های مهمی برای توانمندسازی جوانان استان برای اشتغال در این صنایع در دست اجرا داریم.

بوشهر دارای ظرفیت‌های بی‌شمار اقتصادی
مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای بوشهر افزود: بوشهر در زمینه های کشاورزی و آبزیان دریایی نیز فعال بوده به همین دلیل است که استان، پایتخت اقتصادی ایران، نگین مالی جنوب کشور در توسعه اقتصادی و جذب سرمایه های خارجی است.

دوراهکی تصریح کرد: بوشهر دارای ظرفیت‌های فوق‌العاده برای توسعه و پیشرفت است که شاید هیچ استانی به این اندازه ظرفیت‌های پیشرفت در افق بین‌المللی نداشته باشد.

وی نقش رشته های فنی و حرفه ای در توسعه اشتغال در بوشهر را بسیار مهم دانست و ادامه داد: باید از سند چشم‌انداز توسعه و پیشرفت استان بر اساس قابلیت‌های سرزمینی بهره گرفت.

استان بوشهر با وجود داشتن ظرفیت‌های بی‌شمار اقتصادی، هنوز هم با بیکاری بالایی روبرو است و این وضعیت بیانگر یک پارادوکس واقعی است که مسئولان باید پاسخگوی این وضعیت باشند.

ظرفیت‌های اشتغال استان بوشهر بیش از آن و پیش از آنکه در اختیار غریبه‌ها قرار بگیرد، حق مردم این استان است و فرصت‌های شغلی موجود در استان باید به جوانان همین استان برسد.

جوانان استان بوشهر نیز باید برای حضور و فعالیت در مشاغل مختلف توانمندسازی شوند تا صاحبان کار بهانه‌ای برای گرفتن نیروهای پروازی و عدم استفاده از جوانان این استان نداشته باشند.

کد خبر: ۱۹٬۹۹۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha