۲۴ دی ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۸
تفاوت جرثقیل تلسکوپی با جرثقیل چپقی

تفاوت جرثقیل تلسکوپی با جرثقیل چپقی

آیا می دانید مهم ترین تفاوت جرثقیل تلسکوپی با جرثقیل چپقی چیست و هر یک از این دو دستگاه برای چه کاربردی استفاده می شوند؟

به گزارش بازار، آیا می دانید مهم ترین تفاوت جرثقیل تلسکوپی با جرثقیل چپقی چیست و هر یک از این دو دستگاه برای چه کاربردی استفاده می شوند؟

امروزه انواع جرثقیل با ظرفیت زیر ۵ تن تا ظرفیت بالای ۵۰ تن در بسیاری از پروژه های عمرانی یا به منظور حمل اجسام سنگین مورد استفاده قرار می گیرند. در تهران نیز شاهد استفاده گسترده از این تجهیزات برای پیشبرد عملیات مختلف و انجام امور سنگین هستیم.

اما با توجه به تنوع بالایی که انواع جرثقیل با توجه به نوع بوم یا دکل خود دارند، برخی از افراد علاقه مند به آگاهی از تفاوت جرثقیل تلسکوپی با جرثقیل چپقی هستند.

این دو نوع جرثقیل با توجه به مکانیزمی که برای بلند کردن اجسام با استفاده از بوم خود دارند برای کاربردهای مختلفی استفاده می شوند. برای همین در ادامه نگاهی به مهم ترین تفاوت های جرثقیل تلسکوپی و چپقی خواهد شد.

لازم به ذکر است شما می توانید در صورت نیاز به اطلاعات بیشتر در مورد این دو دستگاه (یا سایر انواع جرثقیل)، با کارشناسان حاضر در دفتر شرکت جرثقیل نوینکه در زمینه اجاره جرثقیل فعالیت می کنند تماس بگیرید تا راهنمایی های بیشتری در اختیار شما قرار دهند.

تفاوت جرثقیل تلسکوپی با جرثقیل چپقی چیست؟

به نظر می رسد برای آگاهی از تفاوت بین این دو دستگاه بهتر است به طور جداگانه به معرفی جرثقیل چپقی و تلسکوپی بپردازیم:

کسب اطلاعات بیشتر: اجاره جرثقیل ۷ تن

جرثقیل تلسکوپی

این دستگاه دارای یک بوم است که از تعدادی لوله با مکانیزم اتصال خاص تشکیل شده است. این مکانیزم باعث می شود هر یک از این لوله ها در داخل دیگری قرار گیرد.

جرثقیل تلسکوپی علاوه بر این دارای یک سیلندر هیدرولیکی است که با استفاده از توان به وجود آمده امکان باز یا بسته کردن بوم (که در واقع مجموعه ای از لوله های از جنس آهن است) را دارد.

حال که با این دستگاه آشنا شده اید برای مقایسه بهتر و آشنایی با تفاوت جرثقیل تلسکوپی با جرثقیل چپقی به ادامه متن توجه بیشتری داشته باشید.

جرثقیل چپقی

این دستگاه دارای بوم کاملا متفاوتی است که به جای استفاده از لوله های آهنی، مجموعه ای از چند قطعه قابل خم شدن است.

این ساختار منطف و قابل خم شدن شامل چند بخش مختلف در بوم است که مانند قابلیت بندهای انگشت دست انسان است که قابل خم و باز شدن هستند.

تفاوت جرثقیل تلسکوپی با جرثقیل چپقی از نظر کاربرد

تفاوت بین ساختار بوم این دو جرثقیل، باعث می شود که هر یک برای کاربرد خاصی مناسب باشند. برای همین در صورت نیاز به اجاره جرثقیل در تهران باید سعی کنید به تفاوت جرثقیل تلسکوپی با جرثقیل چپقی از نظر کاربری دقت بیشتری داشته باشید:

کاربرد جرثقیل تلسکوپی

ساختار بوم جرثقیل تلسکوپی به گونه ای است که امکان استفاده از آن را در کاربردهای خاص مانند انجام کارهای ساختمانی فراهم خواهد کرد. بیشتر این کاربردها نیز برای کاربردهای کوتاه مدت به منظور انجام عملیات در طی اجرای پروژه های مختلف است.

کاربرد جرثقیل چپقی

این دستگاه به دلیل امکان خم شدن بوم آن در برخی از کاربری ها مناسب تر از جرثقیل تلسکوپی است. اما در عین حال برای بلند کردن اجسام نیاز به نیروی بیشتری خواهد داشت.

لازم به ذکر است شعاع باربرداری یا ارتفاعی که امکان دسترسی به آن با استفاده از این تجهیزات وجود دارد به طور بوم و مشخصات بخش های مختلف جرثقیل وابسته است.

جرثقیل تلسکوپی بهتر است یا چپقی؟

با توجه به تفاوت جرثقیل تلسکوپی با جرثقیل چپقی که در بخش های قبل به آن اشاره شد، هر دوی آن ها در شرایط خاص گزینه مناسبی برای استفاده به منظور بلند کردن یا حمل اجسام سنگین هستند.

برای مثال می توان از هر دوی آن ها در پروژه های ساختمانی استفاده کرد. اما در پاسخ به این سوال که کدام یک از آن ها بهتر است، باید ابتدا به طور دقیق کاربری مد نظر خود را بدانید و با توجه به نیازمندی پروزه بهترین جرثقیل را انتخاب کنید.

لازم به ذکر است همواره عواملی مانند نوع بار یا وزن آن در انتخاب بهترین جرثقیل برای جابجایی انواع اجسام سنگین نقش تعیین کننده ای دارند.

علاوه بر این ارتفاع یا شعاعی که باید بار حمل یا جابجا شود بسیار مهم بوده و بر انتخاب بهترین دستگاه با طول بوم مناسب تاثیر خواهند گذاشت.

برای همین علاوه بر توجه به تفاوت جرثقیل تلسکوپی با جرثقیل چپقی و کاربری هر یک باید به شرایط استفاده از آن و نوع باری که قصد جابجا کردن آن را دارید توجه کنید تا امکان انتخاب بهترین تجهیزات را برای پیشبرد پروژه های عمرانی و ساختمانی داشته باشید.

هزینه اجاره جرثقیل تلسکوپی و چپقی

در صورت نیاز به اجاره جرثقیل، با توجه به مدت زمان استفاده از دستگاه در طول پروژه های عمرانی و ساختمانی نیاز به پرداخت هزینه متفاوتی خواهد بود.

این مبلغ با توجه به نرخ های متعارف در بازار و پس از توافق طرفین تعیین خواهد شد. برای همین در صورت نیاز می توانید ضمن مشاوره با کارشناسان دفاتر اجاره دهنده انواع جرثقیل تلسکوپی و چپقی اطلاعات بیشتری در مورد هزینه اجاره آن ها به دست آورید.

لازم به ذکر است این کارشناسان می توانند اطلاعات جامع تری در مورد تفاوت جرثقیل تلسکوپی با جرثقیل چپقی و کاربری هر یک در اختیار شما قرار دهند.

توصیه آخر

انتخاب بهترین نوع جرثقیل برای استفاده در پروژه های مختلف یا برای حمل اجسام سنگین نیاز به دقت و توجه به مشخصات انواع جرثقیل دارد. برای همین در صورت نیاز به اجاره جرثقیل در تهران به طور جد توصیه می کنیم در مورد مشخصات انواع جرثقیل تحقیق کنید.

ما در این متن اشاره ای به تفاوت جرثقیل تلسکوپی با جرثقیل چپقی برای استفاده در کاربری های مختلف داشتیم. به طور حتم در صورت نیاز به استفاده از این تجهیزات شرکت های مختلفی هستند که امکان اجاره این تجهیزات در تهران را خواهند داشت.

اما در صورت نیاز به راهنمایی و بیشتر و آگاهی کامل از تفاوت جرثقیل تلسکوپی با جرثقیل چپقی و اجاره این تجهیزات برای کاربردهای مدنظر خود در تهران می توانید از کارشناسان حاضر در دفتر جرثقیل نوین درخواست کنید تا مشاوره های لازم را در اختیار شما قرار دهند.  

کد خبر: ۱۹۹٬۹۱۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha