۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۵
آمادگی اوقاف برای جذب سرمایه‌گذار در ۱۵ هزار هکتار از زمین‌های موقوفه زنجان
مدیرکل اوقاف زنجان خبر داد:

آمادگی اوقاف برای جذب سرمایه‌گذار در ۱۵ هزار هکتار از زمین‌های موقوفه زنجان

زنجان - مدیرکل اوقاف و امور خیریه زنجان یکی از برنامه‌های مهم این نهاد در سال جهش تولید را ارتقای بهره‌وری موقوفات برای ایجاد ارزش افزوده ذکر کرد و گفت: در این راستا جذب سرمایه گذار برای حدود ۱۵ هزار هکتار از زمین‌های موقوفه استان در دستور کار است.

به گزارش خبرگزاری بازار به نقل از اوقاف زنجان، حجت الاسلام مختارکرمی با بیان اینکه در زنجان ۳۲ هزار هکتار از اراضی وقفی در اختیار اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان در همه شهرستان‌ها قرار دارد، گفت: از این میزان، بخشی از مساحت این اراضی به دلیل قرارگیری در کوه و دره، قابلیت بهره‌برداری ندارد اما از مقدار قابل توجهی که حدود ۱۵ هزار هکتار است، می‌توان بهره‌برداری کرد.

وی اظهار کرد: در حال حاضر یک طرح اقتصادی در طارم آماده شده و کارهای مطالعاتی و مقدماتی آن انجام گرفته است که ۴۲۰ هکتار از اراضی  روستای «ته‌دره» واقع در این شهرستان را در بر خواهد گرفت و در این طرح قرار است با توجه به ظرفیت‌های منطقه‌ای، درختکاری زیتون با مشارکت مردم روستای«ته‌دره»، بخش خصوصی و سازمان اوقاف اجرا شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه زنجان گفت: چند طرح دیگر از جمله پرورش ماهی، دامپروری و سایر طرح‌های کشاورزی در این اراضی در حال مطالعه و پیگیری است.

کرمی تاکید کرد: سازمان اوقاف از سرمایه‌گذاری بخش خصوصی برای اجرای طرح‌های ماندگار استقبال می‌کند و نوع مشارکت بخش خصوصی براساس قوانین و مقررات جاری کشور خواهد بود که البته به نسبت میزان مشارکت و سرمایه به صورت توافقی از حضور بخش خصوصی در اجرای طرح‌ها استقبال می‌کنیم.

کد خبر: ۱۹٬۹۹۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha