۲۳ دی ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۸
بخشنامه حذف ضامن برای دریافت وام خرد ابلاغ نشده است
دبیر کانون بانک ها و موسسات اعتباری خصوصی:

بخشنامه حذف ضامن برای دریافت وام خرد ابلاغ نشده است

دبیر کانون بانک ها و موسسات اعتباری خصوصی گفت: بخشنامه ای مبنی بر حذف ضامن برای دریافت وام خرد به بانک‌ها ابلاغ نشده است.

به گزارش بازار، محمدرضا جمشیدی درباره حذف ضامن از تسهیلات خرد بانکی گفت: هر شخصی برای بازپرداخت تسهیلاتی که از بانک می‌گیرد باید ضامن معرفی کند و بانک‌ها برای وصول اطمینان به اینکه بتوانند این قرض الحسنه‌ای که پرداخت می‌کنند به موقع بازپرداخت آن صورت بگیرد از ضامن استفاده می‌کنند و تاکنون هم بخشنامه حذف ضامن برای دریافت تسهیلات وام به بانک‌ها ابلاغ نشده است.

جمشیدی همچنین درباره جایگزین اعتبار سنجی برای بازپرداخت تسهیلات گفت: اعتبار سنجی یک بررسی است و هرگز نمی‌تواند این اعتبار سنجی تضمینی برای بازپرداخت تسهیلات شود.

جمشیدی همچنین اضافه کرد: طبق اعتبار سنجی در صورتیکه وام گیرنده توان بازپرداخت وام را داشته باشد در این صورت ممکن است بانک‌ها وثیقه نگیرند و به همان قرارداد لازم الاجرایی که بین مشتری و بانک منعقد می‌شود، اکتفا کنند و حتی برای تسهیلات درشت هم بر اساس اعتبار سنجی می‌توان از وام گیرنده وثیقه‌ای در خواست نکرد.

دبیر کانون بانک‌ها و موسسات اعتباری خصوصی در پایان نیز گفت: در صورتیکه متقاضی بتواند گواهی کسر از حقوق به بانک ارائه دهد در آن صورت هم دیگر نیازی به ضامن نیست و در صورت بدهی شخص از حقوقش کسر خواهد شد.

کد خبر: ۱۹۹٬۷۰۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • بازنشسته تأمین اجتماعی IR ۱۴:۰۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۳
      0 0
      شرایط پرداخت وام ۲۰۰ میلیونی بانک تجارت چیست ؟ + جزئیات و این در حالی که بنده بارها به بانک تجارت شهرستان اسلامی شهر مراجعه کردم و از پرداخت وام ۲۰۰ میلیونی خودداری کرده اند چرا؟