۲۳ دی ۱۴۰۱ - ۰۱:۳۲
افزایش ۲۸ درصدی مصرف گاز کشور
حسنوند در گفت‌وگو با بازار؛

افزایش ۲۸ درصدی مصرف گاز کشور

بوشهر- حسنوند رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی از افرایش ۲۸ درصدی مصرف گاز در کشور خبر داد و گفت: مصرف گاز از ۵۵۰ میلیون‌متر مکعب در ۲۲ دیماه سال گذشته به ۷۰۰ میلیون متر مکعب گاز در سال جاری رسید.

فریدون حسنوند در گفت و گو با خبرنگار بازار اظهار داشت: پالایشگاه‌ها و مجتمع‌ های گازی کشور به ویژه مجموعه پارس جنوبی، در فصل سرد زمستان در تامین به موقع گاز به ویژه در مناطق سردسیر از تمام توان و ظرفیت خود بهره برده‌اند و بحمدالله گازرسانی بدون مشکل در سراسر کشور انجام شده است.

وی افزود: با توجه به اینکه، زمستان بسیار سردی را در حال سپری کردن هستیم، مصرف گاز نسبت به مدت مشابه سال قبل، رشد محسوسی داشته و شرکت‌ ملی گاز ایران و پالایشگاه‌ های گازی کشور، مسئولیت دو چندانی دارند.

رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: با وجود سرمای بی‌ سابقه و مصرف بسیار زیاد گاز، شاهد پایداری تولید گاز هستیم و هیچگونه افت فشار و یا قطعی گاز نداشته‌ایم و امیدواریم تا پایان فصل سرما این روند تداوم یابد.

حسنوند تصریح کرد: وزارت نفت باید در آماده باش کامل به سر ببرد و بدون وقفه در راستای رضایت مندی مردم گام بردارد.

وی از افرایش ۲۸ درصدی مصرف گاز در کشور خبر داد و گفت: سال گذشته در روز ۲۲ دیماه، ۵۵۰ میلیون متر مکعب گاز در سراسر کشور مصرف شد و این در حالی است که امروز، ۲۲ دیماه، بیش از ۷۰۰ میلیون متر مکعب گاز در کشور مصرف شد که رشد ۲۸ درصدی را نشان می‌دهد.

حسنوند یادآور شد: مصرف بهینه گاز توسط مردم شریف کشور، اهمیت بسزایی در بهبود خدمات رسانی دارد و امیدوارم با رعایت الگوی مصرف، پالایشگاه‌ های گازی با کیفیت مطلوبی در گازرسانی اهتمام ورزند و زمستان را بدون مشکل سپری کنیم.

کد خبر: ۱۹۹٬۶۹۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha